.

Feedback nieuwe forum? Laat het hier weten


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste forumgebruiker,

Het vernieuwde Simyo forum staat online. Na ruim 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van het eerdere forum, is het forum geheel vernieuwd. Kortgeleden heb ik al een aankondiging geplaatst in het topic Nieuw Simyo forum in ontwikkeling.

Ik wil je via dit topic graag de gelegenheid geven om feedback te delen. Kom je iets tegen wat niet klopt? Laat het dan hier weten. Heb je suggesties of verbeterpunten? Laat het hier weten. Vind je het vernieuwde forum een geweldige verbetering? Laat het dan ook hier weten :)

Om de feedback zo goed mogelijk te kunnen verwerken, is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie door te geven. Wil je daarom rekening houden met de onderstaande punten?

Wat kom je precies tegen? Heeft het te maken met: layout, bug, copy/content of is het een vraag
Omschrijving:
URL pagina:
OS: Windows/Mac
Mobiel: iOS/Android/Windows
Browser: Firefox / Chrome / IE / Safari +versienummer

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex

100 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nou, dat belooft iets. Gelijk al raak! In het privé bericht dat jij(Alex) mij stuurde is alles een link naar dat prive bericht!

Je moet het linkje in de kop wel beëindigen:
code:

Die link eindigt nergens! Prutsers :P

Edit(1): Dat kan wel eens heel leuk worden!
ff een klein testje tussendoor op tabletjuh.:8
Nog iets geinigs gevonden, je kunt jezelf een reputatiepunt geven.
Nu ik dit heb aangegeven, is nu door mijn toedoen mijn reputatie om zeep geholpen? :P:D:D:D
Zo maar in korte tijd 1 punt extra hierzo.
Is die gozer, correctie, is dat paerdjuh ff goed bezig. :P:P:D:cool:
Kijk, in korte tijd zelfs 3 stuks.:P:P:D:? Hmm, hoe snel bereik ik een mijlpaal? :D:cool:
Reputatie 4
Badge +8
Als ik een mailtje krijg met een melding dat er een reactie is geplaatst op "mijn" topic huppelepup (is mijn topic wel niet maar zal dat topic dan wel volgen denk ik) krijg ik als ik op de link "Bekijk reactie" klik, de melding Deze pagina is niet beschikbaar, met link: Ga naar de homepage. Als ik op de laatste link druk, zie ik het gehele forum. Dus dan kom ik nooit bij dat betreffende topic. Je zoekt je een ongeluk.
Kleine test op laptop (chrome).
Ook hier hetzelfde verhaal, reactie opgeslagen en daarna kun je jezelf een puntje toekennen.
Echt verschrikkelijk (geinig) dit. 😳 Mist iemand reputatiepunten? :D:D

..............................

Vlugge Friesian, uhhhh Japie? 😃
Ik mis de optie om alle topics als gelezen te markeren. Was er wel bij het oude forum.
Wat mij opvalt is dat er 4 behulpzame gebruikers zijn. Ik kan er zo een aantal meer opnoemen. Dit doet in mijn ogen geen recht aan de overige behulpzame gebruikers.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

@Friesian

Vervelend dat je dit nog steeds ervaart. Ik heb jouw ervaringen doorgestuurd en ook jouw screenshot toegevoegd. We proberen uiteraard een professioneel forum neer te zetten zonder fouten. Iedereen doet z'n best om dit ook in de praktijk te brengen. Vaak gaan veranderingen gepaard met (kleine) fouten. We doen ons uiterste best om de foutjes er uit te halen.

Groetjes,

Alex


Hierbij even een update. Na onderzoek blijkt dit voor te komen bij Android tablets. Er wordt nu gekeken hoe we dit kunnen oplossen.

Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar soms is uit een vraag niet altijd te achterhalen of de gebruiker een Sim Only of Pre Paid klant is. Want vaak worden vragen gesteld in het "stel je vraag" topic en plaatsen moderators hem in het juiste sub forum. Dan geef je als, vooral vast panellid, een iets wat verkeerd antwoord.

Nu de vraag: Is daar technisch iets mee te doen op het forum?


Goede opmerking. Dit is typisch een toevoeging die op onze wishlist komt te staan, want dit heeft best wel grote impact op het forum platform. Het zou het sneller beantwoorden van vragen wel makkelijker maken. Goed idee dus!

Ik ontdekte een paar dagen geleden een erg irritant probleem en kwam vandaag door wat uitproberen achter de oorzaak. De overlast zal nu beperkt zijn tot een kleine groep gebruikers, maar de groep gaat ongetwijfeld wel snel groeien. Het forum weet namelijk niet om te gaan met berichten geplaatst vanaf IPv6-aansluitingen!

Ik kan posten wat ik wil, maar als ik dat via IPv6 doe dan verschijnen mijn berichten niet en er komt ook geen foutmelding. Via IPv4 verschijnen mijn berichten wel.

Ik had het al via Twitter gemeld en het zou doorgegeven worden. Ik heb er ook een tijdelijke workaround voor en zo kan ik dus ook dit bericht plaatsen. Ik wist niet dat er een forumtopic bestond voor forum-problemen en vandaar dat ik al een ander topic met een workaround had aangemaakt: https://forum.simyo.nl/over-simyo-80/issues-reageren-op-forum-voor-gebruikers-ipv6-firefox-workaround-28496


Hoi Joen,

Allereerst mijn complimenten dat je zelf al de moeite hebt genomen om te achterhalen wat de oorzaak hiervan is. Zoals je zelf aangeeft zullen momenteel niet heel veel gebruikers tegen dit probleem aanlopen, maar door het opraken van IP adressen zullen wij hier natuurlijk wel rekening mee gaan houden. Wanneer dat is durf ik niet te zeggen, maar ik vrees wel dat dit op korte termijn niet even opgelost kan worden.

Ik kan het persoonlijk heel erg waarderen dat je ook nog eens een workaround hebt gedeeld op het forum. Ik kan dit ook letterlijk doorsturen naar onze technische afdeling 🙂. Ik vermoed dat er verder niet veel uitleg nodig is, gezien jouw uitleg.

Nogmaals dank voor het delen! :D

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Het nieuwe forum is even wennen.

Is het handtekeningen probleem met de mobiel verholpen in de nieuwe versie?

Wat ik ook mis in de nieuwe versie is dat het bericht wat er gepost is niet per mail meer mee wordt gezonden. Ik vond dit altijd erg fijn.
Komt dit terug?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt weer voor het melden. Hierbij mijn reactie op jullie puntjes.

Friesian - in de notificatie mail staat 'heeft een reactie geplaatst in jouw topic' - Goed punt. Dit zou nu aangepast moeten zijn.
Raytje - reputatiepunten zijn weg - deze worden hopelijk deze week weer terug gezet.
Raytje - topics op Lumia kunnen niet meer worden geopend - hier ga ik even achteraan.
Friesian - het is mogelijk om jezelf reputatiepunten toe te kennen - dit klopt inderdaad. In principe zou het handiger zijn als dit niet mogelijk is. Het is echter geen bug, maar meer een welkome verandering voor in een later stadium.
koorelle - wanneer ik klik op 'bekijk reactie' krijg ik de melding 'deze pagina is niet beschikbaar' - ervaar je dit toevallig alleen als je naar een topic in het afgesloten forum gaat of ook in een topic als deze (openbaar)

Groetjes,

Alex
@Alex, hoe zit het met de laadtijd van de pagina's? Dit is toch wel erg traag. Soms wel tot 5 a 6 seconden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Raytje,

De laadtijd van de pagina's heb ik gemeld bij de technische dienst. Of er echt iets aan de hand is met de snelheid van het forum durf ik nog niet te zeggen. Ze gaan het in ieder geval onderzoeken.

Helaas wordt het forum niet doorontwikkeld voor Windows Phone. Toevallig hadden we het gisteren nog even samen over Windows Phone. Het wordt nog steeds te weinig gebruikt. Vandaar dat het forum nu alleen voor iOS en Android beschikbaar is. Kun je wel de desktop versie op je mobiel gebruiken? De desktop versie kun je openen door op het menu knopje linksboven aan te klikken. Vervolgens kun je aangeven dat je de desktop versie wil openen.

Repuatiepunten terugzetten - dit ligt iets ingewikkelder dan men in eerste instantie dacht. Er wordt dus nog aan gewerkt.

Groetjes,

Alex
Ik ga gewoon via internet exlorer op de telefoon naar forum.simyo.nl maar kan vanuit daar al niks aanklikken. Het doet niks verder..

Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben zijn de waarderingspunten (oranje streepjes) weer terug gezet. Excuses dat het lang op zich heeft laten wachten.

Groetjes,

Alex
Hoi allemaal,

Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben zijn de waarderingspunten (oranje streepjes) weer terug gezet. Excuses dat het lang op zich heeft laten wachten.

Over oranje streepjes gesproken. Wanneer je iemand citeert dan komt er een onduidelijk, bijna onzichtbaar streepje te staan zoals nu.
Waarom dat quote-lijntje niet oranje, dan zie je nog beter de overgang naar de reactie?
Reputatie 7
Badge +9
Om op het forum in te loggen moet ik altijd eerst inloggen op Mijn Simyo. Vroeger hoefde dat niet. Vervolgens ga ik naar het forum waarop de al eerder vermelde security certificate waarschuwing verschijnt. Om daar van af te zijn klik ik op continue en kom ik in een enquêteformulier terecht. Iedere keer vul ik snel wat willekeurige antwoorden in. Ik weet niet hoe serieus er naar deze feedback gekeken wordt, maar jullie moeten maar doorgeven aan de desbetreffende persoon of afdeling dat hij de antwoorden van ene Scotsman maar direct terzijde moet schuiven want die hebben helemaal geen waarde! 🙂
Badge
Ik mis hier twee dingen: ergens het email adres van webcare (het zal toch niet webcare@simyo.nl zijn?) en de mogelijkheid dit forum te verlaten. Waarom? Mijn vrouw en ik hebben een simyo abonnement en een toegang tot het simyo forum is voldoende.
Ik mis hier twee dingen: ergens het email adres van webcare (het zal toch niet webcare@simyo.nl zijn?) en de mogelijkheid dit forum te verlaten. Waarom? Mijn vrouw en ik hebben een simyo abonnement en een toegang tot het simyo forum is voldoende.

De mogelijkheden om Simyo te bereiken staan op de Service pagina. Mailen gaat via een webformulier.

Forum verlaten kan door uit te loggen de pagina verlaten. Of bedoelt u uitschrijven voor het forum?
Badge
[

Forum verlaten kan door uit te loggen de pagina verlaten. Of bedoelt u uitschrijven voor het forum?


Ik wil echt een account uitschrijven...
Dat is volgens mij niet mogelijk. U logt op het forum namelijk in met dezelfde gegevens voor de Mijn Simyo omgeving. Is aan elkaar gekoppeld. Zo kan Simyo zien wie wie is als het om een persoonlijke vraag gaat en hoeft de klant geen persoonlijke gegevens op het forum te plaatsen.
Badge
Dat is nu pas zo. Ik begon vroeger met prepaid, en daar was helemaal geen email nodig, omdat ik via een speciaal telefoonnummer kon opwaarderen. Uit die tijd heb ik nog deze forum toegang. Later kwam een abonnement bij met een email adres. Misschien is er een moderator in de buurt die dit forum account kan opheffen.
Heel vreemd is dat wanneer ik de desktop versie op mijn samsung tablet gebruik, wat ik vaak doe, dat niet alle subcategorieën zichtbaar zijn, wel op de mobiele versie.
Ik ga nu een woord gebruiken dat door iemand van het mod team regelmatig wordt gebruikt. Top dat het forum zo geweldig werkt nadat een specialized bedrijf voor een spiksplinternieuwe wereldberoemd in Lutjebroek, forum omgeving heeft gezorgd.
Ik krijg regelmatig te zien zoals zichtbaar in de bijlage, zowel laptop als tablet....desktopversie.
Bijlage is van Samsung tablet. Zie links van het slotje.
Krijg na aanklikken van een topic een blanco pagina, met dat gekleurd rondje....
Ben benieuwd wat Groentjuh ervan maakt...
Dat heb ik ook wel eens op mijn pc met Chrome als browser. Er gebeurt dan helemaal noppes. Pagina sluiten en opnieuw openen doet het hem..

Reageer