.

Feedback nieuwe forum? Laat het hier weten


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste forumgebruiker,

Het vernieuwde Simyo forum staat online. Na ruim 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van het eerdere forum, is het forum geheel vernieuwd. Kortgeleden heb ik al een aankondiging geplaatst in het topic Nieuw Simyo forum in ontwikkeling.

Ik wil je via dit topic graag de gelegenheid geven om feedback te delen. Kom je iets tegen wat niet klopt? Laat het dan hier weten. Heb je suggesties of verbeterpunten? Laat het hier weten. Vind je het vernieuwde forum een geweldige verbetering? Laat het dan ook hier weten :)

Om de feedback zo goed mogelijk te kunnen verwerken, is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie door te geven. Wil je daarom rekening houden met de onderstaande punten?

Wat kom je precies tegen? Heeft het te maken met: layout, bug, copy/content of is het een vraag
Omschrijving:
URL pagina:
OS: Windows/Mac
Mobiel: iOS/Android/Windows
Browser: Firefox / Chrome / IE / Safari +versienummer

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex

100 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nou, dat belooft iets. Gelijk al raak! In het privé bericht dat jij(Alex) mij stuurde is alles een link naar dat prive bericht!

Je moet het linkje in de kop wel beëindigen:
code:

Die link eindigt nergens! Prutsers :P

Edit(1): Dat kan wel eens heel leuk worden!
Reputatie 7
Badge +9
Ik mis wel de zoekfunctie waarbij je de topics terug kreeg waar jij recent in heb geantwoord. Dat is heel handig om topics ook na het beantwoorden nog even te kunnen volgen.

PS Like de post hierboven! Ik wil meer dan 1000000 likes! Ik heb er pas/maar 1000!

PPS Alex moet mij vrijdag rond 16:00 nog even bellen zodat ik hem kan uitleggen hoe je aan zoveel likes kom! (Technisch verhaal)

PPPS Post preview functie zou ook leuk zijn

PPPPS Reactie veld groter kunnen maken is ook denk ik wel gewenst, want ik raak het overzicht kwijt over hoeveel Ps ik nu heb.

PPPPPS <> <- tekens zijn niet te typen tussen [code]-tags

PPPPPPS hierboven staat "<> <- tekens zijn niet te typen tussen [code]-tags" als ik mijn post wijzig! Escaping gone wrong!

PPPPPPPS het volgende punt komt in een andere post. Wie doet de c-c-c-c-c-combo-breaker?
Reputatie 7
Badge +9
Visueel foutje:
Op windows 7, firefox 36.0.4, pagina: https://forum.simyo.nl/settings/profile
"Your settings are saved" bij het aanpassen van mijn eigen profiel. Daar hoort natuurlijk een Nederlandse tekst!
Wanneer ik inlog via Chrome, internet explorer moet ik nogmaals op inloggen klikken om ook echt ingelogd te zijn.
Firefox, same story.
Goed bezig, guys.:P
Log ik uit, dan ben ik nog steeds langer en langer online. Overzicht kwijt? .:D
Als paerdjuh niet is ingelogd hoe kan dan het paerdjuh online zijn?

Bij profiel staat.... Welke diensten gebruik je? 0,1
Dat zijn er wel heel weinig.:P

Wie heeft mijn handtekening verwijderd?

Vraag.
Had het oude forum niet gebruikt kunnen worden tot het nieuwe in orde was?
En Your settings are saved waar Groentjuh het over heeft
Kan het zijn dat InSided de boel na al die maanden nog niet op orde heeft, nog een beetje aan de knoppen zit?
Reputatie 5
Badge +10
Het nieuwe forum is even wennen.

Is het handtekeningen probleem met de mobiel verholpen in de nieuwe versie?

Wat ik ook mis in de nieuwe versie is dat het bericht wat er gepost is niet per mail meer mee wordt gezonden. Ik vond dit altijd erg fijn.
Komt dit terug?
Zojuist getest. De tekst wordt van een privebericht komt niet meer in de mail te staan.
Een zeer goede verbetering.

Maar hoe bestaat het 48 reacties of 2099, gaan we er een groot raadspel van maken?
Dat beloofd nogal wat te worden,waar zijn de tussenliggende suikerklontjes? :P:D

Het nieuwe forum ziet er wel goed uit, maar zal hier en daar nog wat bijgeschaafd moeten worden.
Zal wel goed komen...🆒
Nog iets gevonden. Klik ik op mijn profiel bekijken, dan zie ik.
Goedemorgen,

Net als Friesian ben ik al vanaf plm. 22.00 uur gisteravond online. Heel vreemd want ik log altijd uit en toch blijf ik online.
dubbel gepost
Reputatie 4
Badge +8
Ik vind het een frisse uitstraling hebben, met duidelijk lay-out.
Het is wel even wennen, waar je alles kunt vinden binnen het forum, al zal iedereen binnen een week of twee wel gewend zijn.
Uiteraard zullen er nog wel wat foutje opduiken of aanbevelingen vanuit het forum zelf, maar die zijn dan wel weer op te lossen of mee te nemen voor verdere verbetering van het forum.
Ik zelf vind het een overzichtelijk forum, met een frisse lay-out!
Reputatie 5
Badge +10
Als je op je mobiel bent en je klikt op de link van de mail. Kun je naar een topic gaan als het goed is.
Op de mobiel via Chrome, webpagina blijft met de link in de mail naar chrome. Krijg ik pak weg 10 seconden het bericht te zien waarna het verdwijnt melding "Deze pagina is niet gevonden"

Ook in een ander topic aangegeven. Het duurt langer voordat het forum geladen is.
Reputatie 7
Badge +9
Nog meer bug!
Tussen "Gerelateerde topics" staan topics van afgeschermde forums, zoals het geheime Simyo train forum!

Ik vind het topic "https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-and-mijn-simyo-app-63/waarom-lukt-niet-om-mijn-bund" echt leuk! Ik kan hem gelukkig niet zien, maar het topic bestaan EN heeft 3 reacties!

Dit topic verschijnt als volgt in "Gerelateerde topics": "Layout "Plaats nieuw topic" pagina in forum" De " zijn leuke vervangingen voor "!

HTML injection mogelijk bij toevoegen van tags bij het maken van een topic. Gelukkig wel goed afgehandeld bij het tonen van html tags. Kwaliteit van de bescherming tegen HTML-injecties is ZEER slecht, nergens nog iets gevaarlijks gevonden, maar ik ga hier ook geen algehele pentest op doen. Dat is immers niet echt wenselijk op deze omgeving!

Beetje last van dubbele HTML escaping in dit topic. En serieus is alles tussen < en > slecht, want alles tussen die 2 tekens verdwijnt!

Het "Diensten" in het profiel is ook hartstikke leuk! Zoals hierboven staat daar standaard niets, 0, 1 of 0,1. In mijn profiel werkt het wel naar behoren. Of misschien niet?!
Ik vind het jammer dat er niet is gekozen om de tekst op te maken in ‘wysiwyg’ .
*Ik vind de laadtijd traag.

*Mis de handtekening (gevonden inmiddels)

*Op de mobiel is het bij WP niet meer te doen, in ieder geval stuk lastiger.
Badge
Ik zie nu dat je hier dingen kan door geven die niet werken. Ik heb net in het 'stel je vraag' forum een opmerking gemaakt, dat een topic van mij nu ineens onvindbaar is:

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-and-mijn-simyo-app-63/waarom-krijg-error-klikken-op-mijn-simyo-26646-new/

Dit topic is belangrijk (voor mij) want er is nog geen oplossing voor het probleem dat ik daar aankaart.
Kan het terug?

Thanks a lot!
Marius
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marius1976,

Het kan voorkomen dat 'oude' links niet helemaal meer goed werken. Ik zie dat jouw link werkt als je -new aan het einde weghaalt 🙂. '-new' was een omschrijving die we op dit forum niet meer werkt:

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/waarom-krijg-error-klikken-op-mijn-simyo-26646 (zo dus wel ;))

(Ik geef ook meteen antwoord op je vraag. Ernst had een poosje terug inderdaad gevraagd hoe het vorderde, maar jou hiervan niet op de hoogte gebracht. Sorry daarvoor)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor alle scherpe feedback. Ik ben sinds vorige week bezig om alles te verzamelen, te melden en te bespreken. Daarom wil ik jullie graag even een update geven van een aantal issues. Zie onderstaand lijstje.

- Groentjuh - Privé bericht wordt getoond als gehele link. HTML code klopt niet – Hier wordt momenteel naar gekeken
- Groentjuh – Issue met like button – Hier hebben Groentjuh, technische dienst en ik telefonisch contact over gehad. Hier wordt momenteel aan gewerkt.
- Groentjuh - "Your settings are saved" bij het aanpassen van mijn eigen profiel – Dit zal worden aangepast naar een Nederlandse tekst

- Friesian en meerdere forumleden – inloggen werkt niet soepel. Moet 2 keer op inloggen klikken – Dit is sinds vorige week gelukkig opgelost
- Friesian en Lynx – Uitgelogd, maar toch nog zichtbaar als ‘online’ op het forum – Het is niet mogelijk om iemand real time te tonen. Daarom hebben we de tekst aangepast van ‘Wie is er online?’ naar ‘Recent online’
- Friesian – welke diensten gebruik je. Daar staat 0,1 – Deze setting werkt momenteel niet goed, maar zal worden aangepast.
- Friesian, maikel.twinnie en Raytje – Oude handtekening niet meer zichtbaar – Dit is gemeld. Alle handtekeningen welke op het oude forum zichtbaar waren, zullen alsnog worden terug gezet door ons systeem. Dat betekent dat je nieuw gekozen handtekening wordt overschreden (Verwachting eind volgende week).
- Friesian – het aantal reacties wat je naast iemand avatar ziet staan of op de voorpagina van het forum komt niet overeen met de aantallen welke je terug ziet op je profielpagina – Dit klopt inderdaad niet. Ook hier wordt momenteel naar gekeken en het zal worden opgelost.

Feedback elders op het forum aangekaart:

- Groene reputatie balkjes zijn verdwenen – Deze worden alsnog terug gezet (Verwachting eind volgende week).
- Feedback knop op mobiel zat de knop voor het geven van een reactie in de weg – opgelost
- Verder zijn er de afgelopen week meerdere schoonheidsfoutjes weggewerkt. Zo was moderator Ruud eerder niet zichtbaar onderaan het forum en stonden er nog wat kleine spelfoutjes hier en daar.

Ik zie ook nog enkele vragen en suggesties in jullie reacties terugkomen. Ook hier zal ik zo snel mogelijk op terugkomen.

Nogmaals bedankt voor alle feedback! 😃 Mocht je nog iets tegenkomen, laat het dan vooral weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Let op!

Alle handtekeningen zijn terug gezet. In tegenstelling tot wat ik eerder zei (de nieuwe handtekening zou worden overschreden) blijft de nieuwe handtekening actief als je die had ingesteld.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Vind het jammer dat je er geen enter meer in kunt plaatsen.
Nu is het langer en een beetje onoverzichtelijk vind ik persoonlijk.
Ik ben benieuwd wat hier Groentjuh van maakt.
Wat gaat hier fout? Samsung tablet...
In mijn mail krijg ik te zien, .......... heeft een reactie geplaatst op jouw topic:.
Terwijl het niet mijn topic is, vreemde woordkeuze.
Reputatie 7
Badge +9
Friesian: Das een render foutje 😛 Desktop versie op een android tablet is niet nagekeken...
Ik kan dus geen topics meer openen op mijn Lumia. (had ik al aangegeven 🙂 )

De reputatiepunten zijn weg?
ff een klein testje tussendoor op tabletjuh.:8
Nog iets geinigs gevonden, je kunt jezelf een reputatiepunt geven.
Nu ik dit heb aangegeven, is nu door mijn toedoen mijn reputatie om zeep geholpen? :P:D:D:D
Zo maar in korte tijd 1 punt extra hierzo.
Is die gozer, correctie, is dat paerdjuh ff goed bezig. :P:P:D:cool:

Reageer