.

Feedback nieuwe forum? Laat het hier weten


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste forumgebruiker,

Het vernieuwde Simyo forum staat online. Na ruim 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van het eerdere forum, is het forum geheel vernieuwd. Kortgeleden heb ik al een aankondiging geplaatst in het topic Nieuw Simyo forum in ontwikkeling.

Ik wil je via dit topic graag de gelegenheid geven om feedback te delen. Kom je iets tegen wat niet klopt? Laat het dan hier weten. Heb je suggesties of verbeterpunten? Laat het hier weten. Vind je het vernieuwde forum een geweldige verbetering? Laat het dan ook hier weten :)

Om de feedback zo goed mogelijk te kunnen verwerken, is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie door te geven. Wil je daarom rekening houden met de onderstaande punten?

Wat kom je precies tegen? Heeft het te maken met: layout, bug, copy/content of is het een vraag
Omschrijving:
URL pagina:
OS: Windows/Mac
Mobiel: iOS/Android/Windows
Browser: Firefox / Chrome / IE / Safari +versienummer

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex

100 reacties

Wie dit heeft verzonnen, geen idee maar onderin het schijfvak staat geef je mening. Erg lastig !
Op de telefoon
Reputatie 5
Badge +10
@Raytje. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik had je telefonisch ook al even gesproken. Misschien dat ik je volgende nog een keertje bel, als je dat goed vindt.

Wie dit heeft verzonnen, geen idee maar onderin het schijfvak staat geef je mening. Erg lastig !

Hé dat is gek. Dit had ik eruit laten halen na de lancering van het nieuwe forum, maar het is weer terug. Ik ga het doorgeven. Tnx Friesian.

Hierbij ook nog even een update over het inloggen op het forum en Mijn Simyo.

Op dit moment werkt het inloggen op 'Mijn Simyo' en het forum als volgt:

1. Als je bent ingelogd op 'Mijn Simyo' en naar het forum gaat ben je niet automatisch ingelogd.
2. Gebruiker dient dan opnieuw in te loggen op het forum maar wordt na inloggen niet doorgestuurd naar het forum maar naar 'Mijn Simyo' omgeving.
3. Als de gebruiker niet is ingelogd op 'Mijn Simyo' en direct via het forum gaat inloggen wordt de gebruiker goed teruggestuurd naar het forum door de juiste redirect die wordt meegegeven in de url.

Uitleg bij punt 1.

Na wat uitzoekwerk is gebleken dat ook, voor de lancering van de nieuwe Mijn Simyo, het automatisch ingelogd zijn op het forum niet heeft gewerkt. Wat wel het geval was, is dat wanneer je eenmaal ingelogd was op het forum je nooit automatisch uitgelogd was. Hierdoor had je dus nooit last van het probleem dat je niet ingelogd was op het forum als je in Mijn Simyo zat.

Oplossing:

Het ingelogd zijn op het forum wanneer je op Mijn Simyo bent ingelogd, is een lastiger verhaal dan het lijkt. Momenteel weten we niet of we dit even snel kunnen inbouwen. Het ingelogd blijven op het forum is wel mogelijk. Daar gaan we volgende week met een aantal collega's naar kijken.

Uitleg bij punt 2.

Het gaat hierbij mis met een redirect. Hier wordt, zoals al aangegeven, al aan gewerkt. We weten in ieder geval wat we moeten doen om dit op te lossen.

Uitleg bij punt 3.

Dit werkt prima :)

Tot zover deze update. Ik houd jullie op de hoogte.

Goed weekend allemaal alvast!

Groetjes,

Alex

@Raytje. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik had je telefonisch ook al even gesproken. Misschien dat ik je volgende nog een keertje bel, als je dat goed vindt.


Liever door een aantrekkelijke dame.. Maar vooruit, alleen Woensdag ben ik minder bereikbaar en vrijdag niet, dan ben ik veel aan het rijden.
Reputatie 5
Badge +10
Wie dit heeft verzonnen, geen idee maar onderin het schijfvak staat geef je mening. Erg lastig !

Hé dat is gek. Dit had ik eruit laten halen na de lancering van het nieuwe forum, maar het is weer terug. Ik ga het doorgeven. Tnx Friesian.


Hierbij alvast een update over de feedback knop op mobiel. Deze hebben we weer weg laten halen 🙂
Ruud staat onderaan nog bij het Simyo moderatieteam....Klopt niet meer.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Friesian,

Ruud krijgt een waardige vervanger. Dat laat nog even op zich wachten. Ik wacht nog even tot de nieuwe collega ook aan de social tafel is aangeschoven. Dan gaan we de juiste fotootjes plaatsen :)

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Ruud wordt vervangen door Angela heb ik het idee Alex.
Heb ik gelijk?

Krijgen we binnenkort een evenwichting social team. 3 jongens en 3 meisjes.
Lijkt mij gezellig.
Kunnen we misschien een keer een social strijd organiseren. De jongens tegen de meisjes :8
Reputatie 5
Badge +10
Klopt helemaal Maikel.

Angela heeft zich inmiddels al voorgesteld :D

Het team is nu helemaal in evenwicht.
Poging 10000000000000000000000

Elke keer als ik een bericht wil plaatsen wordt ik uitgelogd en is het bericht niet geplaatst.

Word er nu wel een beetje moe van eerlijk gezegd..

:@

Edit: Nu is het weer 2x goed gegaan.. Maar voor hoelang? :?:8
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Hebben andere forumgebruikers ook last van het probleem waar Raytje tegenaan loopt? Ik probeer het te reproduceren, maar ervaar zelf geen problemen.

Groetjes,

Alex
Ik had het net weer de hele tijd bij Chrome. Ik ga naar http://forum.simyo.nl. Dan log ik in. Blader bij tussen de recente topics om te eventueel te reageren en op het moment dat ik dit wil doen ben ik uitgelogd of kan ik het bericht typen en ben ik na het drukken op "plaatsen" ineens uitgelogd en is het bericht niet geplaatst.

Nu zit ik via EDGE hier en was net ook spontaan uitgelogd. Dus voor ik nu op plaatsen druk is even ctrl A en ctrl C :D

grrrr hahaha

Edit: Gewoon geplaatst. 😉
Reputatie 5
Badge +10
@allemaal. Kunnen jullie aub laten weten of jullie hetzelfde als Raytje ervaren?

Andere update

De 'loop' waarin je terecht komt nadat je van Mijn Simyo naar het forum gaat en vervolgens op 'inloggen' klikt, is gefixt. :D

M.a.w. nadat je van Mijn Simyo naar het forum gaat en je klikt op inloggen, wordt je niet meer terugverwezen naar Mijn Simyo

Groetjes,

Alex
Gewoon een tablet(juh) nemen, alles okidokie.
Nu laptop W10. Chrome werkt zoals een Friesian wil !:)🆒
A(B)C heb ik niet nodig, gewoon op plaatsen geklikt en bij aanvullen/aanpassen op opslaan.....
Ik mocht het laten weten schreef Angela als jullie iets voor me kunnen doen, wie weet.
Bij deze dan.
Voor mij als minion is het een hele klus soms om het echte juiste antwoord te vinden op een vraag.
Wanneer jullie een vraag als beantwoord hebben bestempeld dan kan het zijn dat de oplossing toch helemaal anders is.
Waarom geen herstelknop voor de TS om wèl het juiste antwoord nog aan te kunnen merken als dat van jullie niet klopt?
Dat zou ècht bijdragen tot overzichtelijkheid dus niet alleen wat jullie al goed doen in de juiste categorie zetten.

:)A.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi A.Hello-to-you,

Dat is een heel goed idee. Uiteraard is het ook de verantwoordelijkheid van de moderators om hier weer eens wat meer aandacht op te vestigen. Dit horen wij namelijk uit onszelf te controleren na het oplossen van een topic.

Groetjes, Tiury
Afgelopen dagen met Chrome weer steeds het euvel dat ik na plaatsen berichten word uitgelogd. Het bericht is dan uiteindelijk ook niet geplaatst. Of ik open, ingelogd, een topic maar éénmaal in het topic ben ik uitgelogd.

Ik zit nu even in Edge. Daar alleen nog het probleem dat ik na plaatsen bericht en navigeer naar de homepage van het forum de site niet is bijgewerkt. Dit los ik nu handmatig op door te verversen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

We sturen het meteen door naar de forumdevelopers. Is het precies hetzelfde zoals de laatste keer?

Groetjes, Tiury
Hoi Raytje,

We sturen het meteen door naar de forumdevelopers. Is het precies hetzelfde zoals de laatste keer?

Groetjes, Tiury


Ja het is precies hetzelfde met Chrome een maand geleden. Edge werkte gisteren wel ok, behalve dat dat refreshen handmatig.
Reputatie 6
Badge +10
Cool, bedankt voor de informatie. We gaan er meteen naar kijken 🙂.
Volgens mij is er al wat gebeurt? Als ik nu van het forum naar mijn Simyo ga krijg je ook geen 404 melding meer, dat was ook nog een lopende issue..
Reputatie 6
Badge +10
Hmm, ik heb nog geen reactie terug gehad van de technische dienst, maar het is wel goed om te horen dat het nu wel werkt. Hou je het in de gaten? Dan doe ik ook even navraag wat er is gebeurd 🙂.

Groetjes, Tiury
Eventuele problemen post ik weer hier 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Yes, dan pak ik het meteen voor je op 😳.

Reageer