.

Beantwoord

Doe hier eens iets aan!

  • 26 September 2012
  • 5 reacties
  • 676 Bekeken

Badge +1
Dames en heren van Simyo,
Ja, het het goedkoopste prepaid en als het eenmaal werkt is het allemaal perfect, maar we de klant die iets ander wil dan ie heeft. Dan ga je (raar he?) naar www.simyo.nl  Maar dan... Ik weet het ik zeur, maar ik denk dat iets professioneler werken ook in jullie belang is.

Dode link.
Log in met telefoonnummer en wachtwoord. Klik dan op de witte tab “Toestelshop”, (dus niet op de oranje tab Shop) Echt, gewoon slordig!

Geen toegang tot forum.
Log in met telefoonnummer en wachtwoord.  Kies tabblad “selfservice” en kies rechts onderaan, onder “Contact opnemen met Simyo” voor “Forum”. Probeer vervolgens een vraag te stellen op het forum, dus kies “stel je vraag” en dan “Plaats een nieuw topic”. Gevolg: alhoewel reeds ingelogd, kom je op de inlogpagina. Daar kun je echter niet inloggen, want op de plaats waar normaliter mobiel nummer en wachtwoord wordt ingevuld staat nu: ***LABEL@USERS.FIRT_NAME*** en ***LABEL@USERS.LAST_NAME*** met daarachter een link “uitloggen mijn Simyo”.
Proberen we het nog eens, kennelijk moet ik eerst registreren. Klik in het forum op registreren. Gevolg is echter de zelfde vreemde pagina.  Onderzoek (maar welke gewone gebruiker kan dat) wijst uit dat het forum alleen werkt als je zonder in te loggen gaat naar Klantenservice => forum. Daar moet je dan inloggen met mobiel nummer en wachtwoord, maat moet een gebruiker dit echt allemaal snappen?

Kan aanvraag nummerbehoud niet annuleren.
Augustus 2009 wilde ik mijn voormalig LowCall nummer over zetten naar het gewone Simyo prepaid tarief. Ik vroeg nummerbehoud aan voor het voormalig LowCall nummer, maar dat was onmogelijk. Ok, kan ik me iets bij voorstellen, maar sindsdien staat boven mijn persoonlijke pagina de mededeling “Om je huidige mobiele nummer mee te nemen, moet je het nummerbehoudsformulier nog invullen”. Vloeit geen bloed uit, maar is gewoon niet goed. Als er een proces niet kan worden afgerond, behoort het gewoon te kunnen worden geannuleerd.

Voormalig LowCall nummer...
Log in met het voormalig LowCall nummer en wachtwoord. Kies dan onder “Huidige instellingen” voor “Bellen informatienummers”, “Bellen in en naar het buitenland” of “Internet op je mobiel/MMS. In alle gevallen krijg je dan de onzinnige mededeling over het aanzetten van Voicemail. Uiterst ergerlijk!

Als prepaid gebruiker een micro simkaart aanvragen.
Daar is op de website geen enkele informatie over te vinden.  Na in de wacht hangen op 1200 bestaat een grote kans dat de bereidwillige medewerker vergeet te vragen of je een abonnement hebt of prepaid. Die fout kan gemaakt worden en zal dus vroeg of laat gemaakt worden, daar kun je een medewerker niet op aankijken. (Geen kwaliteitsprocedures!) Gevolg: verkeerde SIM toegestuurd, na lange tijd goede SIM en met excuses de kosten retour. Prima! Maar ook na plaatsen nieuwe SIM weer 48 uur niet kunnen betalen via ING (Veiligheid na SIM wisseling!) Had allemaal voorkomen kunnen worden als de juiste informatie gewoon op de website staat. Of is dat niet "gewoon"?

Internet op je mobiel aanzetten.
Ik zet het aan en krijg een verhaal over vier SMSjes die ik binnen een kwartier moet accepteren en het toestel dat daarna opnieuw uit en weer aan moet worden gezet.  Ik wacht braaf… er gebeurt niets. Nee, niet zeggen dat het zonder dat werkt. Dat heb ik uiteindelijk wel ontdekt. Maar er behoort niets ontdekt moeten worden. Gewoon volledige up to date informatie verstrekken!

Stel je over dit alles vragen danÂ…
Krijg je te horen hoe iets wél werkt. Dat wel, maar het probleem wordt niet structureel opgelost en dat is ergerlijk voor de klant (in de wacht hangen, op antwoord E-mail wachten) en onnodig belastend voor de helpdesk. Kan dat echt niet iets meer professioneel?

Kom, doe er eens iets aan, in het kader van een 7 jarig jubileum!
 
icon

Beste antwoord door Alex 27 September 2012, 12:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ruphoff,

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb alle doorgegeven punten even doorgenomen:


Dode link.
Log in met telefoonnummer en wachtwoord. Klik dan op de witte tab “Toestelshop”, (dus niet op de oranje tab Shop) Echt, gewoon slordig!


Deze hebben we reeds doorgegeven nav je Facebook bericht. Hier gaan we mee aan de slag.


Geen toegang tot forum.
Log in met telefoonnummer en wachtwoord.  Kies tabblad “selfservice” en kies rechts onderaan, onder “Contact opnemen met Simyo” voor “Forum”. Probeer vervolgens een vraag te stellen op het forum, dus kies “stel je vraag” en dan “Plaats een nieuw topic”. Gevolg: alhoewel reeds ingelogd, kom je op de inlogpagina. Daar kun je echter niet inloggen, want op de plaats waar normaliter mobiel nummer en wachtwoord wordt ingevuld staat nu: ***LABEL@USERS.FIRT_NAME*** en ***LABEL@USERS.LAST_NAME*** met daarachter een link “uitloggen mijn Simyo”.
Proberen we het nog eens, kennelijk moet ik eerst registreren. Klik in het forum op registreren. Gevolg is echter de zelfde vreemde pagina.  Onderzoek (maar welke gewone gebruiker kan dat) wijst uit dat het forum alleen werkt als je zonder in te loggen gaat naar Klantenservice => forum. Daar moet je dan inloggen met mobiel nummer en wachtwoord, maat moet een gebruiker dit echt allemaal snappen?


Ik heb een test gedaan met mijn eigen telefoonnummer volgens jou navigatie. Dit werkt wel. Ik heb hiervoor Internet Explorer gebruikt. Kan je aangeven welke browser jij gebruikt? Ik zou het anders graag voor je willen testen met je Lowcall account. Ik gebruik zelf namelijk een Simyo sim only abonnement. Als je wilt dat ik het voor je test, ontvang ik graag een privé bericht met een akkoord.


Kan aanvraag nummerbehoud niet annuleren.
Augustus 2009 wilde ik mijn voormalig LowCall nummer over zetten naar het gewone Simyo prepaid tarief. Ik vroeg nummerbehoud aan voor het voormalig LowCall nummer, maar dat was onmogelijk. Ok, kan ik me iets bij voorstellen, maar sindsdien staat boven mijn persoonlijke pagina de mededeling “Om je huidige mobiele nummer mee te nemen, moet je het nummerbehoudsformulier nog invullen”. Vloeit geen bloed uit, maar is gewoon niet goed. Als er een proces niet kan worden afgerond, behoort het gewoon te kunnen worden geannuleerd.


Ik heb dit doorgegeven. We gaan kijken of we dit snel kunnen aanpassen.


Voormalig LowCall nummer...
Log in met het voormalig LowCall nummer en wachtwoord. Kies dan onder “Huidige instellingen” voor “Bellen informatienummers”, “Bellen in en naar het buitenland” of “Internet op je mobiel/MMS. In alle gevallen krijg je dan de onzinnige mededeling over het aanzetten van Voicemail. Uiterst ergerlijk!


Terecht punt. Is nu ook doorgegeven. Op dit moment moet ik je toch vragen om eventuele wijzigingen aan mij door te geven.


Als prepaid gebruiker een micro simkaart aanvragen.
Daar is op de website geen enkele informatie over te vinden.  Na in de wacht hangen op 1200 bestaat een grote kans dat de bereidwillige medewerker vergeet te vragen of je een abonnement hebt of prepaid. Die fout kan gemaakt worden en zal dus vroeg of laat gemaakt worden, daar kun je een medewerker niet op aankijken. (Geen kwaliteitsprocedures!) Gevolg: verkeerde SIM toegestuurd, na lange tijd goede SIM en met excuses de kosten retour. Prima! Maar ook na plaatsen nieuwe SIM weer 48 uur niet kunnen betalen via ING (Veiligheid na SIM wisseling!) Had allemaal voorkomen kunnen worden als de juiste informatie gewoon op de website staat. Of is dat niet "gewoon"?


Als prepaid klant moet je inderdaad contact met de klantenservice opnemen om een micro simkaart aan te vragen. Dit staat aangegeven tussen onze veelgestelde vragen. Ik zal in ieder geval doorgeven dat de medewerkers iets pro-actiever gaan meedenken om ervoor te zorgen dat je als klant direct de juiste simkaart toegestuurd krijgt.


Internet op je mobiel aanzetten.
Ik zet het aan en krijg een verhaal over vier SMSjes die ik binnen een kwartier moet accepteren en het toestel dat daarna opnieuw uit en weer aan moet worden gezet.  Ik wacht braaf… er gebeurt niets. Nee, niet zeggen dat het zonder dat werkt. Dat heb ik uiteindelijk wel ontdekt. Maar er behoort niets ontdekt moeten worden. Gewoon volledige up to date informatie verstrekken!


Eerlijk gezegd is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Kan je dit punt iets toelichten?


Stel je over dit alles vragen danÂ…
Krijg je te horen hoe iets wél werkt. Dat wel, maar het probleem wordt niet structureel opgelost en dat is ergerlijk voor de klant (in de wacht hangen, op antwoord E-mail wachten) en onnodig belastend voor de helpdesk. Kan dat echt niet iets meer professioneel?

Kom, doe er eens iets aan, in het kader van een 7 jarig jubileum!
 


Je meeste punten zijn helder en ook zeer terecht. Hopelijk kunnen we dit op korte termijn op gaan lossen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10

Kan aanvraag nummerbehoud niet annuleren.
Augustus 2009 wilde ik mijn voormalig LowCall nummer over zetten naar het gewone Simyo prepaid tarief. Ik vroeg nummerbehoud aan voor het voormalig LowCall nummer, maar dat was onmogelijk. Ok, kan ik me iets bij voorstellen, maar sindsdien staat boven mijn persoonlijke pagina de mededeling “Om je huidige mobiele nummer mee te nemen, moet je het nummerbehoudsformulier nog invullen”. Vloeit geen bloed uit, maar is gewoon niet goed. Als er een proces niet kan worden afgerond, behoort het gewoon te kunnen worden geannuleerd.


We hebben dit inmiddels voor je aangepast. Zou je nog even op mijn vragen kunnen ingaan? Dan kan ik daarmee aan de slag.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hi Alex,

Het gaat nog hierom:
Internet op mobiel aanzetten (voor gewoon prepaid). Daar krijg ik deze aanwijzing:

----------------------------------------------
Mijn gegevens & instellingen
Internet op je mobiel / MMS

Als je hieronder op bevestigen klikt, ontvang je binnen 30 minuten 4 sms berichten.
Houd je mobiel bij de hand.

Accepteer vervolgens de berichten en internet op je mobiel is geactiveerd.

Om vervolgens gebruik te maken van internet op je mobiel dien je na 15 minuten het toestel eenmalig uit en weer aan te zetten.

Meer uitleg over het gebruik van internet op je mobiel en MMS vind je onder het tabblad klantenservice.
------------------------------------------------

Ik kreeg de eerste keer geen sms. Maar het werkte wel. Later uitgezet en opnieuwe geprobeerd, toen kreeg ik na lange tijd twee sms-jes waar iik overigens niets mee kon, want het werkte al gewoon. 

groeten,
Ruud
Badge +1
Geweldig Alex! Alles lijkt nu perfect te functioneren.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ruphoff,

Het wel/niet direct kunnen internetten op een toestel is helaas afhankelijk van het type toestel. Sommige toestellen kunnen direct verbinding maken met internet omdat de instellingen direct worden opgeslagen op het toestel nadat een simkaart erin wordt geplaatst. Andere toestellen (Android, Windows en IOS) accepteren geen configuratie smsjes. Jouw issue lijkt eerder op een vertraging van de verstuurde berichten.

In ieder geval goed om te horen dat de punten zijn opgelost. En bedankt voor je input.

Groetjes,

Alex

Reageer