Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Complimenten

  • 7 augustus 2012
  • 23 reacties
  • 2805 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Vanmiddag viel ik bijna uit mijn stoel van verbazing toen ik een email van Kim van Simyo opende. Wat bleek namelijk mijn email van een aantal dagen geleden met een klacht over de storing van de internetbundels was gegrond verklaard. Dit houdt in dat Simyo mijn tekort aan beltegoed wat hierdoor was ontstaan crediteert. Deze oplossing had ik zeker niet verwacht en is toch zeker een complimentje waard waarvan akte.

Petje af Simyo, dat er ook nog dienstverleners bestaan die weten hoe je een klant tevreden houd.

Hulde!!!

23 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Er wordt regelmatig geklaagd hier op het forum en worden problemen gemeld. Gegrond en ook niet gegrond (vind ik soms...mensen lezen niet of verdiepen zich niet). Ik vind dat de mods hier i.i.g. proberen snel zaken op te lossen. Dus daarvoor ook mijn complimenten. Puntje van verbetering blijft een snelle bereikbaarheid van de telefonische klantenservice.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Gizmo

Bedankt voor de complimenten. We proberen problemen altijd zo snel mogelijk op te lossen, maar het liefst natuurlijk te voorkomen.

@de leon, Dit is zeker een punt van verbetering. We zijn hier dan ook mee bezig. We hopen dat dit binnenkort ook merkbaar zal zijn voor klanten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Ik vind dat de mods hier i.i.g. proberen snel zaken op te lossen. Dus daarvoor ook mijn complimenten. Puntje van verbetering blijft een snelle bereikbaarheid van de telefonische klantenservice.

Helemaal mee eens. Zelf wel al geregeld op forum gekeken maar nog niet actief gebruik van gemaakt.
De telefonische support was tot nu toe niet te bereiken helaas. Uiteindelijk mijn vraag per e-mail gesteld en enkele dagen later beantwoord gekregen. In het vervolg probeer ik het wellicht via dit forum. Web support tot nu toe prima. Telefonisch is een ander verhaal maar ik snap dat de lagere prijzen t.o.v volwaardige providers waar men een abo van 30,40,50 euro p/mnd (KPN, Vodafone) aangaat ook meer mensen op support kan zetten i.t.t Simyo die zich promoot als een internet sim-only aanbieder (maar echter ook wel vermeld dat ze gratis telefonische support leveren).
Badge +2
Beste pacorob,

Bedankt voor je positieve reacties. Het klopt inderdaad dat wij door grote drukte laatste weken telefonisch minder goed bereikbaar zijn dan gewenst. Wij zijn er uiteraard mee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. Echter kan je je vragen altijd ook via het forum, twitter, facebook of de mail stellen.

Groetjes,

Arie
Hey Arie, kun jij me helpen mijn nieuwe Nanosim te activeren? Online lukt het namelijk niet... 😞
Badge +2
Beste Rasberliner,

Je nanosimkaart is reeds geactiveerd.

Groetjes,


Arie
Badge
Ja ze zijn er: een tevreden klant

Via mail een microsimkaart besteld voor de I-Phone4
5 dagen later deze al thuis gestuurd gekregen, uiteraard na even op en neer mailen over de kosten en de bevestiging.
Moest zelf even wachten op het toestel ( heeft niets met Simyo te maken) maar toen dat er was, 's avonds even een prive berichtje gestuurd naar Alex ( moderator Simyo) met mijn telefoonnummer en het nummer van de nieuwe microsimkaart en de vraag of hij kan helpen met activeren.
De volgende ochtend bericht terug dat de kaart geactiveerd was en toen heb ik de kaart in de telefoon gestoken, nieuwe pincode ingevoerd en de telefoon uitgezet.
Na een half uur weer aangezet en vanaf dat moment kan ik moeiteloos gebruik maken van de nieuwe telefoon.

Dus het kan ook zonder problemen gaan, leek me wel nuttig om even te vermelden.
Badge +2
Beste Khensu,

Bedankt voor je positieve reactie. Fijn om te horen dat je naar tevredenheid bent geholpen. Als je verder nog vragen hebt kan je die altijd stellen.

Groetjes,

Arie
Badge
Mopperen kan iedereen heel goed. maar als iets goed is moet dat ook gezegd worden. Ik ben nog niet heel lang Simyo member en kan niets anders zeggen als dat ik ZEER tevreden ben. Voorheen bij vodafone gezeten en had het zelfde bel gedrag als nu maar wat ik daar voor rekeningen kreeg??
Nee dan Simyo die is geweldig, ik zie duidelijk wat ik moet betalen. met wie ik heb gebeld en wat ik nog over heb aan tegoed.
Bedankt Simyo mijn man is kort na mij ook naar simyo over gestapt. en ook zeer tevreden.
THANKS SIMYOxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:o
Reputatie 6
Badge +9
:o Yep, Yep enne..........Yep. 
Reputatie 4
Badge +8
Jazeker broer, en Simyo.
Dik tevreden!
Reputatie 1
Badge +2
Hier zijn ook twee mensen heel tevreden met Simyo. Ondanks wat kleine haperingen loopt alles prima.
Simyo staat voor eenvoud, service en lage tarieven. Je beheert alles eenvoudig online en zit nergens aan vast.

Gratis maandelijks aanpasbaar
Betrouwbaar KPN netwerk
Alles zelf online regelen


Daar hoort mijns inziens wel bij dat je wat meer kennis op moet doen over de achterliggende techniek en wat meer het forum moet doorzoeken. Immers, voor uitgebreide service moet betaald worden.
Badge +2
Klopt ben nog niet zolang klant bij Simyo, maar tot nu toe zeer tevreden.

Klanten kunnen heel goed zeuren (ik zelf ook) maar de meeste geven geen feedback als een probleem is opgelost of dat ze zijn geholpen (doe ik weer wel).
Ik vind dan ook als je wat te zeuren hebt, ook een reactie moet geven of een probleem is opgelost zowel naar tevredenheid of niet naar tevredenheid.
Jammer dat de meeste niks meer van zich laten horen dan.
Maar dit zal altijd wel blijven bestaan.

Zoals eerder gezegd tot nu toe zeet teverden met de service van Simyo.
Reputatie 1
Badge +2
Prijs-kwaliteit is dik inorde bij Simyo. Alleen ze moeten nu serieus werk maken van een aantal randvoorwaarden welke iedere zichzelf respecterende provider heeft geregeld: een fatsoenlijke app, internetbundel voor in het buitenland en veel actuelere info wat betreft de stand van de bundel(s).
Badge +2
Simyo is goed!!
Ik woon in een zo genoemd stilte gebied.
En Simyo is de enige waarmee ik volle bak bereik heb!
ik hoef niet eens buiten staan bellen.
Wat ik bij een Vodafone wel moest.
of bij T-Mobile.
Internet werkt als een trein!!

TOP!!!!

zeer tevreden.
net elders op het forum wel nog iets gezet over toestellen..
maar dat was ook meer een tip en vooral een vraag....
wanneer men daar ook nog iets mee kan... dan is het geweldig!
dan hoef ik niet meer veranderen van provider!!!
Badge +2
Klopt ben nog niet zolang klant bij Simyo, maar tot nu toe zeer tevreden.

Klanten kunnen heel goed zeuren (ik zelf ook) maar de meeste geven geen feedback als een probleem is opgelost of dat ze zijn geholpen (doe ik weer wel).
Ik vind dan ook als je wat te zeuren hebt, ook een reactie moet geven of een probleem is opgelost zowel naar tevredenheid of niet naar tevredenheid.
Jammer dat de meeste niks meer van zich laten horen dan.
Maar dit zal altijd wel blijven bestaan.

Zoals eerder gezegd tot nu toe zeet teverden met de service van Simyo.


Helemaal waar!!!! 
ik ben een blije klant van Simyo..
Heb dan ook alleen maar een tip op het forum gezet!
zelfs in een stilte gebied waar ik woon ene super bereik en een top internet!!
Goede provider!!!
en ja men mag wel eens positief reageren als iets opgelost is!
voor de werkende mensen die er werken wel zo fijn!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de complimenten hierboven. We waarderen het overigens erg als jullie kritisch zijn op Simyo. Iedereen is vrij om zijn/haar kritiek te uiten. We kunnen vooral wat met tips over wat er beter kan. Dit forum is voor de technische dienst en bijvoorbeeld ook marketing erg waardevol. Het komt namelijk sterker over wanneer je ook daadwerkelijk kunt teruglezen wat klanten vinden en ervaren.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Beste Alex (en anderen),

Wanneer je bij Simyo je eigen limieten zou kunnen instellen voor zowel bellen, sms als data, dan zal dit een aardig aantal klachten schelen schat ik zo in. Limiet bereikt? Dan geen gebruik meer mogelijk tenzij je als klant in de app of binnen Mijn Simyo aangeeft dat het ok is. Dan kunnen er nooit meer onverwachte hoge kosten ontstaan aan het einde vd maand. Ik vermoed dat dit zeer wordt gewaardeerd binnen het klantenbestand van Simyo. Speel dit eens door naar het management ;-)

Dan zullen jullie het een beetje rustiger krijgen 🙂
Badge +2
@ Kpnfreak,

Ik ben het met je eens,
Of zorg er voor dat bij een Abonnement of Prepaid standaard mobile data niet geactiveert is, mits hier niet voor gekozen is.
Ik heb van kennisen vernomen dat zij ook een abonnement hadden bij Simyo en geen mobile data, maar wel konden internetten/draaiende apps op de achtergrond via hun mobiel via het mobile netwerk, wat uiteraard hun een aardig centje gekost heeft, tuurlijk zijn zij daar zelf verantwoordelijk voor, maar toch.
Je kunt begrijpen dat zij het bij Simyo meteen voor gezien hielden.
Laat de klanten dit zelf aanzetten, met een bijbehorende duidelijke waarschuwing.
Buiten het fijt dat het jullie ook een hoop zorg uit handen neemt zoals kPNfreak aangeeft, zal het ook minder klachten gaan regenen op het forum.
Wat uiteraard ook weer inhoud dat eventuele nieuwe klanten niet afgeschrikt worden door alle klagende mensen over hun hoge kosten, waarvan ze zelf waarschijnlijk geen benul van hebben dat ze ook ongevraagd internet op hun mobiel hebben gekregen.
Volgens mij moet dit softwarematig te realiseren zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi KPNfreak en Enrico,

Ik zal het balletje eens opgooien wat betreft jullie ideeën. Technisch gezien moet het wel haalbaar zijn om de optie 'internet' standaard uit te zetten. Alleen weet ik niet of het technisch haalbaar is om dit per klant te zo in te regelen dat het past bij het abonnement wat hij/zij besteld heeft. Als je een abonnement met internet hebt besteld, wil je immers niet dat de optie uit staat. Als de optie uit staat, zul je merken dat er daar weer een hoop vragen over terug komen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Een automatisch plafond bij elke bundel is mogelijk, komt zeer sympathiek over en scheelt werkelijk heel veel klachten! Je boort tevens een belangrijke groep aan: namelijk die van ouders die de bundel voor hun puber(s) betalen en hier maximale controle over willen hebben. Het klantenbestand bestaat natuurlijk al uit kostenbewuste bellers waarvoor dit uiteraard ook een forse handreiking is om de belkosten in de hand te houden. Deze maatregel kan meer klanten opleveren, daar ben ik van overtuigd!
Badge +2
Over complimenten gesproken.
Ik vind Simyo TOP!!!!!

ik heb vlak voor de paasdagen een gedoe op het forum gezet over het nummerbehoud van mijn broertje en zijn nieuwe aansluiting.
Eigenlijk dezelfde dag nog reactie en al de volgende dag dat allesn geregeld was!
ZEER GOED!!!!!!!!! GWELDIG!!!

Ik heb Simyo aan een nieuwe klant geholpe ( mijn broertje)
en hij is zeer tevreden!

TOP SERVICE!!!!!

Daarnaast hebben wij hier in ene stilte gebied een super goed bereik!!!

Alleen maar lof!!

BEDANKT SIMYO!!! 
Reputatie 5
Badge +10
Heel erg bedankt voor de complimenten lianda3. Leuk dat je het hier deelt.

Groetjes,

Alex

Reageer