.

Compliment voor een vlekkeloze overstap!

  • 14 December 2012
  • 14 reacties
  • 1270 Bekeken

Badge +1
Graag wil ik Simyo een compliment geven voor de vlekkeloze overstap van T-Mobile naar een Simyo-abonnement.

Begin november 2012 heb ik een abonnement afgesloten bij Simyo met aanvraag voor nummerbehoud. Het startpakket werd snel geleverd en via e-mail en Mijn Simyo werd ik perfect op de hoogte gehouden van de voortgang van het proces en de status van het nummerbehoud.

In de tussenliggende periode - nog bij T-Mobile - heb ik een losse iPhone 5 aangeschaft en ben toen nog gewisseld van een microsim naar een nanosim van T-Mobile.
Om me alvast voor te bereiden op de wissel naar Simyo kreeg ik van Simyo alvast gratis een nanosim toegestuurd (op aanvraag).
Door de vele wisselingen en activaties van simkaarten was ik bang dat mijn nummerportering in gevaar zou komen. Mijn angst was ongegrond!

Op 10 december was het dan zover, de dag van de portering van mijn nummer naar Simyo. Rond 9.30 uur viel T-Mobile weg en kreeg ik "geen service" op mijn iPhone, daarna heb ik meteen de nanosim van Simyo in mijn toestel gestoken. Bellen met mijn eigen nummer was meteen mogelijk en 3G-internet werkte meteen.

Ogenschijnlijk is het proces simpel en logisch, maar zo lijkt het altijd als alles goed verloopt.
Simyo, hartelijk dank voor deze vlekkeloze overstap!

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum FreshM,

Leuk dat je de moeite hebt genomen om ons te complimenteren. Bedankt daarvoor! Zoiets is altijd leuk om te lezen.

Hopelijk heb je nog veel plezier met het abonnement. Mocht je vragen hebben dan kun je hier altijd op het forum terecht.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Goed om dit ook eens te melden. Had dezelfde ervaring. Probleemloze nummerportering van Hi naar Simyo. HI uit de lucht en half uurtje later Simyo in de lucht met mijn eigen nummer. Internet werkte direct. 

Er zijn zeker veel meer mensen met gelijke ervaringen. Die laten dat niet weten. Waarom ook? 
En bij wie iets niet goed gaat, dat lees je hier allemaal ;).

Problemen die op te lossen zijn. Problemen die er ook zijn.

Maar er zijn hier ook problemen te lezen, die er niet zijn. 
En mensen komen soms ook heel onterecht en onredelijk hier schreeuwen. 
Die moeten gewoon lekker overstappen. 
Badge +1
Zonder mezelf te veel op de borst te willen kloppen telt de goede medewerking van de klant natuurlijk ook mee bij een succesvol verloop.

Dat betekent in de eerste plaats dat je je goed vooraf informeert over de mogelijkheden en onmogelijkheden en vervolgens meewerkt zoals aangegeven wordt. Mijn ervaring is dat de instructies van Simyo zeer duidelijk zijn. Als je ze goed leest en opvolgt komt het meestal wel goed, denk ik.

Je hebt inderdaad gelijk als je zegt: "Er zijn zeker veel meer mensen met gelijke ervaringen. Die laten dat niet weten. Waarom ook?".
Tja, het is net als met water uit de kraan. Logisch dat er water uit de kraan komt als hem opendraait, toch? Niemand zal zijn waterleidingbedrijf daarvoor ooit een compliment geven terwijl we dat eigenlijk best eens zouden mogen doen, al klinkt het raar.
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal mee eens. Zo zie ik het namelijk ook. 🆒
Badge +6
Hoi FreshM en de Leon,

Dank jullie wel voor jullie complimenten. Dit soort complimenten doet mij en de andere moderators goed om te horen.
Reputatie 7
Badge +9
Tja, het is net als met water uit de kraan. Logisch dat er water uit de kraan komt als hem opendraait, toch? Niemand zal zijn waterleidingbedrijf daarvoor ooit een compliment geven terwijl we dat eigenlijk best eens zouden mogen doen, al klinkt het raar.

Yep, en nee...raar is het niet. Want het is voor waterleidingsbedrijven een steeds groter wordende toer om de boel te laten draaien. Ik spoel geen vieze vaatdoekjes, liters frituurvet, condooms, wegwerpluiers enz. enz. door het toilet hoor. Gewoon even lezen wat wel en niet moet....om een (ver)knoeiboel te voorkomen. Geldt ook een beetje voor het aangaan van een telefoonabonnement en de daaraan verbonden uit te voeren acties. Daarmee zou je kunnen voorkomen dat  'de boel verstopt raakt'. 😉
Reputatie 1
Badge +1
Zonder mezelf te veel op de borst te willen kloppen telt de goede medewerking van de klant natuurlijk ook mee bij een succesvol verloop.

Dat betekent in de eerste plaats dat je je goed vooraf informeert over de mogelijkheden en onmogelijkheden en vervolgens meewerkt zoals aangegeven wordt. Mijn ervaring is dat de instructies van Simyo zeer duidelijk zijn. Als je ze goed leest en opvolgt komt het meestal wel goed, denk ik.

Je hebt inderdaad gelijk als je zegt: "Er zijn zeker veel meer mensen met gelijke ervaringen. Die laten dat niet weten. Waarom ook?".
Tja, het is net als met water uit de kraan. Logisch dat er water uit de kraan komt als hem opendraait, toch? Niemand zal zijn waterleidingbedrijf daarvoor ooit een compliment geven terwijl we dat eigenlijk best eens zouden mogen doen, al klinkt het raar.



Haha leuke vergelijking. Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Reputatie 1
Badge +2
Als jij het vloeibaar houdt spoelt Simyo het door. Zo ongeveer? Hahaha Nee, ik snap je punt ;-)

Ik vind het tamelijk bijzonder om regelmatig op het forum te lezen dat mensen rekeningen hebben van honderden Euro's en daar boos over zijn of rekeningen te laat betalen en dan foeteren dat het veel te lang duurt voordat ze weer zijn aangesloten en meer van dat soort ongein.

Ik houd mijn verbruik bij, ga geen enkele maand over mijn bundel heen en geniet verder van de dekking en de lage prijzen. Zo slim is Simyo. En nu ga ik stoppen, anders denkt men nog dat ik aandelen bij KPN heb 😉
Badge +1
Als jij het vloeibaar houdt spoelt Simyo het door. Zo ongeveer? Hahaha Nee, ik snap je punt ;-)

Ik vind het tamelijk bijzonder om regelmatig op het forum te lezen dat mensen rekeningen hebben van honderden Euro's en daar boos over zijn of rekeningen te laat betalen en dan foeteren dat het veel te lang duurt voordat ze weer zijn aangesloten en meer van dat soort ongein.

Ik houd mijn verbruik bij, ga geen enkele maand over mijn bundel heen en geniet verder van de dekking en de lage prijzen. Zo slim is Simyo. En nu ga ik stoppen, anders denkt men nog dat ik aandelen bij KPN heb ;-)


Je bent net als ik. Door sommige forumreacties over hoge rekeningen, maar ook door de negatieve berichten over het dataverbruik van de iPhone 5 en iOS 6, ben ik erg aan het controleren geslagen. Het gevolg was dat ik afgelopen maand maar 1/5 van mijn databundel van 500 MB heb verbruikt. Zolang ik maar binnen de bundel blijf ben ik tevreden.

Ik hoef me duidelijk geen zorgen te maken, want mijn abonnement bij Simyo werkt tot nu toe prima. Ik heb ook geen aandelen KPN en ik ben zeker geen superfan van KPN, maar ik ben blij met Simyo. 🙂
Heb ook een goede ervaring met Simyo, was in het begin toch tikje ongerust vanwege negatieve berichtgeving. Data manager gedownload en regelmatig inloggen en 'ff checken'. Maar niets aan het handje, prima geregeld voor een lage prijs!
Badge +1
Heb ook een goede ervaring met Simyo, was in het begin toch tikje ongerust vanwege negatieve berichtgeving. Data manager gedownload en regelmatig inloggen en 'ff checken'. Maar niets aan het handje, prima geregeld voor een lage prijs!


We zouden misschien niet zo vaak de forumberichten moeten lezen. :-)

Simyo helpt de mensen best goed in het forum, dat zie ik als een pluspunt, maar voor nieuwe en toekomstige klanten zijn sommige berichten mogelijk beangstigend. De KPN MB Meter is trouwens ook een goede app om dataverbruik bij te houden. Hij is bij mij heel acuraat gebleken de afgelopen maanden.

Jouw positieve ervaring toont - net als bij mij aan - dat je je koppie er gewoon bij moet houden, je goed moet lezen en je je verwachtingen juist moet stellen.
Badge
Ik heb me ook vreselijk verbaasd! Net als iedereen in deze discussie blijkbaar heb ik gewoon goed alles gelezen, mijn instellingen in de gaten gehouden en via een goede app (in mijn geval de betaalde versie van Bundels) mijn bel tegoed en dataverbruik goed bijgehouden. Ook ik heb pas nadat mijn Vodafone sim geen verbinding meer had, de sim van Simyo geplaatst, paar minuten eigenlijk totdat alles werkte. Internet was nog een uitdaging, maar wat dat betreft is dit forum ideaal, omdat hier duidelijk stond aangegeven dat de instellingen iets anders moesten zijn dan standaard in de iphone werd ingevoerd.

Al met al hier dus ook een zeer tevreden gebruiker van Simyo!
Ik Ben ook overgestapt van Vodafone naar Simyo en het ging als uit het boekje. Constant via mail en SMS op de hoogte gehouden omtrent mijn nummer portering en geen rare dingen op mijn factuur.

Dus ook van mijn kant complimenten voor de dienstverlening.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de complimenten. Leuk om te lezen 😃

Reageer