.

Browser compatibilteit

  • 6 February 2012
  • 12 reacties
  • 1299 Bekeken

Badge
Waarom kan ik met Firefox wel en met Opera niet op het forum komen?

12 reacties

Badge +5
Hi Hansje,

Welkom op het forum.
Wij ondersteunen helaas nog geen Opera.

Groet,
Bibi
Reputatie 3
Badge +5
Heb je toevallig de turbo modus aan?
Badge
Heb je toevallig de turbo modus aan?


Nee, die staat uit. Maar....dit berichtje wordt verstuurd vanaf Opera, dus kennelijk wordt de ene script wel en de andere script niet geweerd.
Groet,
Hansje
Badge
Het blijft een beetje gehannes met de site van SIMYO, hè?
Als ik inlog krijg ik eerst een "Internal server Error 500" (geen gegevens) te zien. Maar als ik door zoek, blijk ik gewoon ingelogd te zijn, maar kan de inlogpagina alleen via "Mijn gegevens" benaderen. En ben ik daar eenmaal kan ik niet naar een andere tab zonder een "Out of time Error" (ik dacht een "304" Error) met meteen een redirect naar de Homepage. Dat geeft ook wel een beetje aan hoe snel de pagina's laden, hè?
Dan blijken de beveiligingsgegevens van de site ook nog eens geen "knippen"en "plakken" toe te staan maar moet dat met "Ctrl X" en "Ctrl V".
Veiligheid is goed, maar dit wordt een beetje belachelijk. Misschien is dit een euvel van Opera (zonder Turbo). Misschien van die collega's vn KPN die de internet infrastructuur beheren, misschien toch van de arhitectuur van de site. Maar om nou te zeggen BEN je blij met de Simyo "alles via internet" oplossing?.....nou, niet zo erg.
Reputatie 3
Badge +5
Opera is nou eenmaal niet een browser die overal goed mee overweg kan. De meeste websites ondersteunen standaard IE,Firefox,Safari en soms chrome en/of opera.
Badge
Dag Nielsiejjj,
Nee, het is eerder andersom. Met Firefox treedt hetzelfde euvel op. De site kan dus niet overweg met browsers. Er zit naar mijn mening een fundamentele ontwerpeigenheid in de architectuur van de site die verhinderd dat andere dan browsers dan MS IE aangepaste browsers optimaal gebruik kunnen maken van de site.
Maar dank voor je hulppoging.

Opera is nou eenmaal niet een browser die overal goed mee overweg kan. De meeste websites ondersteunen standaard IE,Firefox,Safari en soms chrome en/of opera.
Opera-gebruikers die een timeouterror krijgen als ze willen inloggen, kunnen de volgende link gebruiken,*
https://mijn.simyo.nl/selfcare/
dan gaat het wel goed (er lijkt een nonstandard feature in de simyo site te zitten), Even een bookmark aanmaken voor later ;-)
Nog even ter info van de websie van opera: As the most standards-compliant Web browser, Opera is dedicated to promoting Web standards across the globe. Web standards make the Web available to anyone, on any device, anywhere in the world.
grt Wiem
Badge
Met de Windows IEX 9 browser heb ik trouwens ook een compatibiliteitsprobleem om mijn Simyo facturen goed te kunnen raadplegen!

Ik moet dan bewust de compatibilitietsmodus inschakelen, anders gaat het via IEX 9 gaat het echt niet werken! Je kan er nu toch niet meer mee aankomen dat de Microsoft IEX 9 browser niet tot de meest gebruikte browsers behoord?

Dus zou het echt ook zonder compatibilitietsmodus mogelijk moeten zijn, aangezien deze versie al behoorlijk lang in gebruik is en echt géén Beta versie is!

Het lijkt Ziggo wel, die het (ook) niet mogelijk maakt om via IEX 9 te kunnen webmailen en zo een compatibiliteitsprobleem creëren voor hun eigen klanten. Dan komen ze met de dooddoener gebruik maar een andere bowser waar het wel op werkt, m.a.w. wij vernieuwen/updaten onze website niet! Is dit klantvriendelijk te noemen en spreek je hier over een klantbindend beleid ?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi NinTomdo,

We hebben vandaag een test gedaan met IE9. Het lukt hier wel om de facturen te bekijken. Als je de factuur wilt bekijken, klik je dan opslaan of openen? Het direct openen kan wel eens problemen opleveren wanneer je een bestand wilt bekijken.

Groetjes,

Alex
Badge +1
vreemd, heb de site net getest met IE8, Firefox 12 en Chrome 18 en alles werkt prima. Forum, Mijn Simyo, facturen bekijken, instellingen wijzigen. Alles op win7 met laatste updates.
Zijn je browsers wel up-to-date?
#nerd-stuff:
Ik weet wel van kleine issues rondom de inlog cookies als je van forum naar mijn simyo switched en heen en weer. Soms raakt de site dan de weg kwijt. Meestal krijg je dan een HTTP 408 error. Die wijst op een verlopen inlog cookie. Maar als je weer inlogt is er dan niets aan de hand. lijkt me iets met de security context van de site. ik denk dat ze meerdere servers gebruiken en dat de trust-relaties tussen de servers niet helemaal 100% staan. Dan accepteert de ene server een cookie van een andere server niet, krijg je een 403 of 408 error enzo...
dank voor je reactiedan krijg ik een 408in de url staat dan iets met timeout



net nog eens geprobeerd via de webpagina met je reactie, ging ik naar MijnSimyo button
kreeg weer een 408
en een refresh
meestal krijg ik dan weer een 408
maar deze keer kon ik wel inloggen (zaterdag 21:08) met phone en pw,

Ik gebruik al jaren Opera, mijn installed versie is 11.60
(op het moment is de laatste versie 11.64)

ligt het soms aan het tijdstip waarop je inlogt, nu is het waarschijnlijk minder druk.
Grt
Wim
Reputatie 5
Badge +10
Hoi wiem,

Het zou niet aan het tijdstip mogen liggen. Wellicht dat dit topic of https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-63/inloggen-op-mijn-symyo-onmogelijk-2024/#post8767al naar gekeken? je verder kan helpen.

Groetjes,

Alex

Reageer