.

Vraag

Belachelijk slechte Simyo service

  • 3 January 2013
  • 7 reacties
  • 959 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hopelijk krijg ik zo eindelijk wel antwoord op mijn vragen.

3 weken geleden:
150 euro aan kosten over mijn abonnement heen, wegens hoogverbruik afgesloten.
Verontwaardigd over de 150euro besluit ik vrijwel onmiddellijk toch maar te betalen en stuur hierbij een mail MET FOTOBEVESTIGING van de betaling.

De informatie over waar de betaling heen moest en wat je moest doen stond alleen op dit forum in een post. Daarnaast was het e-mail adres verkeerd. (service@simyo.nl in plaats van klantenservice@simyo.nl) Oftewel ongelovelijk onpraktisch allemaal.

2 weken geleden: Ik ontvang een email dat het wat langer kan duren dan gebruikelijk. Verder geen informatie, niets.

Kerst: Nog steeds geen telefoon, alle berichten en telefoontjes van vrienden en familie gemist.
Nieuw jaar: Nog steeds geen verbinding, alle berichten en telefoontjes wederom niet kunnen opnemen.

Vandaag:
Plotseling kan ik weer bellen en sms'en. Eindelijk.

1. Jammer dat dit ik hier niet van op de hoogte ben gehouden zodat ik meteen weer mijn telefoon had kunnen gebruiken.
2. Ik zal nooit meer de berichten van vrienden en familie ontvangen die ik zou krijgen, mijn telefoon was namelijk afgesloten, niet uit.
3. Mijn studiefinanciering/studie kon ik niet stopzetten zonder mijn telefoon (sms beveiligingscode), dit heeft mij en mijn ouders totaal nog zo'n extra 2000 euro gekost.
4. Ik was over mijn internetbundel heen, niet mijn belminuten/smsjes. Naast dat ik ze niet eens kon gebruiken, zijn ze niet eens meegenomen naar de volgende maand.
5. Niemand, maar dan ook niemand van Simyo heeft gepoogd op een of andere manier te helpen of informatie te geven. Ik heb alles geprobeerd dat mogelijk is zonder telefoon (bedankt).
6. Inmiddels nu ik kan bellen hang ik al zo'n 40 minuten in de wachtrij van de klantenservice. Geen antwoord.

Graag een heel goede reden, restitutie, schadevergoeding, anders ben ik de deur uit.

7 reacties

Het is inderdaad bar slecht. Ik heb net een nieuwe simyo simkaart en gelijk al problemen. Mijn account werkte niet, had geen puk code mee gekregen met de starterskit. Uiteindelijk heb ik dit allemaal weten recht te zetten met de klantenservice waar ik 3 keer 20 minuten moest wachten. Op dit moment krijg ik de berichten dat ik niet ben aangesloten vanwege administratieve redenen. Zit nu al 30 minuten aan de telefoon om uit te vinden waar dit nou weer over gaat.
Badge +2
Lekker vlot!!
Ik heb op de 31e december geloof ik een sim only besteld.
En vanaf 3 januari bel en sms en internet ik er mee.

Ik heb een prehistorische telefoon, waar net aan internet op kan.
Maar het werkt!
ik woon in een zogenoemd stilte gebied en heb volle bak bereik!!!

eigelijk tot nu toe niets dan lof!!!!!!!!!

super service!!
Reputatie 5
Badge +10
Hopelijk krijg ik zo eindelijk wel antwoord op mijn vragen.

3 weken geleden:
150 euro aan kosten over mijn abonnement heen, wegens hoogverbruik afgesloten.
Verontwaardigd over de 150euro besluit ik vrijwel onmiddellijk toch maar te betalen en stuur hierbij een mail MET FOTOBEVESTIGING van de betaling.

De informatie over waar de betaling heen moest en wat je moest doen stond alleen op dit forum in een post. Daarnaast was het e-mail adres verkeerd. (service@simyo.nl in plaats van [email]klantenservice@simyo.nl[/email]) Oftewel ongelovelijk onpraktisch allemaal.

2 weken geleden: Ik ontvang een email dat het wat langer kan duren dan gebruikelijk. Verder geen informatie, niets.

Kerst: Nog steeds geen telefoon, alle berichten en telefoontjes van vrienden en familie gemist.
Nieuw jaar: Nog steeds geen verbinding, alle berichten en telefoontjes wederom niet kunnen opnemen.

Vandaag:
Plotseling kan ik weer bellen en sms'en. Eindelijk.

1. Jammer dat dit ik hier niet van op de hoogte ben gehouden zodat ik meteen weer mijn telefoon had kunnen gebruiken.
2. Ik zal nooit meer de berichten van vrienden en familie ontvangen die ik zou krijgen, mijn telefoon was namelijk afgesloten, niet uit.
3. Mijn studiefinanciering/studie kon ik niet stopzetten zonder mijn telefoon (sms beveiligingscode), dit heeft mij en mijn ouders totaal nog zo'n extra 2000 euro gekost.
4. Ik was over mijn internetbundel heen, niet mijn belminuten/smsjes. Naast dat ik ze niet eens kon gebruiken, zijn ze niet eens meegenomen naar de volgende maand.
5. Niemand, maar dan ook niemand van Simyo heeft gepoogd op een of andere manier te helpen of informatie te geven. Ik heb alles geprobeerd dat mogelijk is zonder telefoon (bedankt).
6. Inmiddels nu ik kan bellen hang ik al zo'n 40 minuten in de wachtrij van de klantenservice. Geen antwoord.

Graag een heel goede reden, restitutie, schadevergoeding, anders ben ik de deur uit.


Welkom op het forum Luca,

Allereerst excuses voor het lange wachten en de late reactie. Ik beaam dat je in een vervelende situatie terecht bent gekomen. Wanneer er sprake is van hoogverbruik informeren wij de klanten per sms. Ik zie dat deze sms op 19/12/12 is verstuurd. In dat sms bericht vragen wij de klant contact op te nemen met de klantenservice. Je kunt de klantenservice overigens ook via een andere telefoon aansluiting bereiken. Dit telefoonnummer staat ook op onze website vermeld. Daarnaast zijn beide email adressen (service@simyo.nl en [email]klantenservice@simyo.nl[/email]) correct. Je kunt ze dus beide gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om te zijn afgesloten, zeker rond kerst, maar Simyo is op meerdere manieren te bereiken. Op het moment dat je bent afgesloten en je wilt tan codes ontvangen, zal de klantenservice de aansluiting altijd een halve dag op een Ă©Ă©nzijdige blokkade zetten zodat je een betaling kunt verrichten.

Het is inderdaad bar slecht. Ik heb net een nieuwe simyo simkaart en gelijk al problemen. Mijn account werkte niet, had geen puk code mee gekregen met de starterskit. Uiteindelijk heb ik dit allemaal weten recht te zetten met de klantenservice waar ik 3 keer 20 minuten moest wachten. Op dit moment krijg ik de berichten dat ik niet ben aangesloten vanwege administratieve redenen. Zit nu al 30 minuten aan de telefoon om uit te vinden waar dit nou weer over gaat.

Welkom op het forum Tom van 't Hoff,

Ik vermoed dat je activering met een vertraging is verwerkt. De klantenservice heeft dit inmiddels hersteld. Excuses voor het lange wachten uiteraard. Op onze website kun je overigens zien hoe lang de wachttijd is. Op die manier kun je van te voren zelf inzien hoe lang je ongeveer moet wachten. Dit kan een hoop ergernissen voorkomen.

Lekker vlot!!
Ik heb op de 31e december geloof ik een sim only besteld.
En vanaf 3 januari bel en sms en internet ik er mee.

Ik heb een prehistorische telefoon, waar net aan internet op kan.
Maar het werkt!
ik woon in een zogenoemd stilte gebied en heb volle bak bereik!!!

eigelijk tot nu toe niets dan lof!!!!!!!!!

super service!!


Welkom op het forum lianda3,

Bedankt voor de complimenten. Dat is leuk om te lezen :)

Groetjes,

Alex
Badge
[QUOTE=Alex;27283]Welkom op het forum Luca,

Allereerst excuses voor het lange wachten en de late reactie. Ik beaam dat je in een vervelende situatie terecht bent gekomen. Wanneer er sprake is van hoogverbruik informeren wij de klanten per sms. Ik zie dat deze sms op 19/12/12 is verstuurd. In dat sms bericht vragen wij de klant contact op te nemen met de klantenservice. Je kunt de klantenservice overigens ook via een andere telefoon aansluiting bereiken. Dit telefoonnummer staat ook op onze website vermeld. Daarnaast zijn beide email adressen (service@simyo.nl en [email]klantenservice@simyo.nl[/email]) correct. Je kunt ze dus beide gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om te zijn afgesloten, zeker rond kerst, maar Simyo is op meerdere manieren te bereiken. Op het moment dat je bent afgesloten en je wilt tan codes ontvangen, zal de klantenservice de aansluiting altijd een halve dag op een Ă©Ă©nzijdige blokkade zetten zodat je een betaling kunt verrichten.


Wat een ongelovelijk slap gezeik, ik kan er niets anders van maken.
Excuses is het te laat voor. Een vergoeding van de schade die ik puur door Simyo heb geleden zou minimaal zijn.*(zie onderaan)
Want insinueren dat het slechte contact van mijn kant kwam is complete fictie.

1. Wanneer mijn telefoon is afgesloten, kan ik hier uiteraard niet mee bellen.
Aannemen dat ik meerdere telefoons in mijn bezit heb is geen oplossing, deze heb ik namelijk niet. Echter heb ik wel gepoogd een telefoon te lenen, maar tevergeefs. Er werd aan de kant van Simyo niet opgenomen bij de klantenservice.

2. Als je goed had gelezen, had je opgemerkt dat ik zowel service@simyo.nl, als klantenservice@simyo.nl heb gemaild. Waarop ik tot op heden GEEN antwoord heb gekregen. Enkel een berichtje na 3 dagen dat het langer kan duren dan normaal. Verder NIETS.



"Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om te zijn afgesloten, zeker rond kerst, maar Simyo is op meerdere manieren te bereiken."
-> Blijkbaar niet. Sterker nog, ik dacht eerst dat ik dus zelf fout zat door een verkeerd email adres te gebruiken. Blijkt dus wederom Simyo's fout te zijn zoals je ZELF aangeeft. "Daarnaast zijn beide email adressen (service@simyo.nl en klantenservice@simyo.nl) correct."


"Op het moment dat je bent afgesloten en je wilt tan codes ontvangen, zal de klantenservice de aansluiting altijd een halve dag op een Ă©Ă©nzijdige blokkade zetten zodat je een betaling kunt verrichten."
-> Onleesbaar en onbegrijpbaar.

Daarnaast is niets een halve dag geblokkeerd als dit is wat je bedoelt.
Nogmaals: Ik ben 3 weken afgesloten, terwijl ik binnen 2 dagen dat dit gebeurde het complete bedrag heb overgemaakt inclusief fotobevestiging.


* De schade die ik zie als Simyo's fout, zijn de bel en sms minuten die ik niet heb kunnen gebruiken tijdens de 3 weken dat ik geblokkeerd ben.

Ik begrijp al goed dat jullie alles proberen om een vergoeding te ontwijken. Daarom zou ik graag duidelijk willen stellen dat het niet eens meer om de indirecte schade gaat. Daarnaast, als het toegeven van Simyo's eigen fouten al te lastig is, heb ik weinig hoop meer in dit bedrijf.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Luca,

De informatie over waar de betaling heen moest en wat je moest doen stond alleen op dit forum in een post. Daarnaast was het e-mail adres verkeerd. (service@simyo.nl in plaats van [email]klantenservice@simyo.nl[/email]) Oftewel ongelovelijk onpraktisch allemaal.


Ik heb dit geïnterpreteerd als het 'email adres is niet correct'. Er toch vanuit gaande dat er was gemaild heb ik tijdens het plaatsen van mijn post geprobeerd te achterhalen of er een email vanaf jouw email adres (email adres zoals in ons systeem vermeld). Ik heb toen geen email kunnen vinden. Als je de email vanaf een ander email adres hebt gestuurd, kan ik deze proberen te achterhalen. Zou je mij dit per privé bericht kunnen sturen. Wanneer Simyo nalatig is geweest in het op tijd beantwoorden van de email, kunnen we wellicht wat voor je betekenen. Een vergoeding ontwijken is niet onze insteek. Wel wordt er gekeken naar wat een klant naar alle redelijkheid had kunnen doen om een dergelijke situatie te voorkomen (bijv. bellen vanaf een andere telefoon).

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Ten eerste oprecht bedankt voor een vlottere communicatie.
Mijn conclusie dat het email adres incorrect zou zijn werd geconcludeerd uit het feit dat ik geen antwoord heb gekregen op mijn mail. En uiteraard dat mijn telefoon nog steeds was afgesloten. Dit heb ik vanaf mijn standaard email adres (zou dus in het systeem moeten staan) verzonden en vervolgens op 27/12/12 opnieuw naar zowel [email]service@simyo.nl[/email] als [email]klantenservice@simyo.nl[/email]

Bedankt,


Luca
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Luca,

Ik heb je een privé bericht gestuurd met de vraag om meer informatie.

Groetjes,

Alex

Reageer