.

Beantwoord

Astroturfing--Simyo doet het?

  • 1 August 2013
  • 8 reacties
  • 7524 Bekeken

Badge
Doet symio aan Astroturfing? Zowel op dit forum als elders?
Ik zie net iets te vaak berichten die lijken geplaatst te zijn door aan simyo gerelateerde personen.
Of het strafbaar is als bijv. economisch delict is mij niet bekend. Wel strafbaar in de US!!!
icon

Beste antwoord door Alex 2 August 2013, 09:58

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De forum experts zijn gewoon klanten, die hier rondhangen. Verder zie ik niet echt iets dat voor de term door kan gaan.
Badge
Echt niet" Ik wel. Surf maar even rond! Ga ook eens kijken op andere sites..Opvallende berichten. Als je na een tijdje nog niets gevonden hebt. Wil ik je wel een aantal 'verdachte' gevallen laten zien!
Reputatie 3
Badge +9
Kom maar op met je "verdachte "voorbeelden.
Badge
Ga eerst maar eens zelf kijken zou ik zeggen. Een tijdje. By the way. Ben je fan of zo. Of heb je niets beters te doen dan hier reageren...(892 reacties)..goed man!! Een voorbeeld hier. 
Raar .. ik kan geen plaatje hier copy-pasten,,,,,
Badge
Overigens wist je dat het bewust onder meerdere namen deelnemen aan een forum ook astroturfing is??
Opvallend is op deze website dat de moderators relatief weinig reacties bij hun naam hebben. Vind ik verdacht. 
Reputatie 7
Badge +9
Moderatoren niet hetzelfde als Forum experts. Forum experts zijn gewoon klanten, die andere klanten helpen en die de diensten van simyo willen verbeteren. Wij hebben er zelf ook baat bij als simyo zijn diensten verbeterd.

Een recent voorbeeld van scotsman en mij is die storing in het buitenland, die begon op Zaterdag. Moderatoren werken niet in het weekend, dus werd er geen storingspost aangemaakt in het daarvoor bedoelde forum. Daardoor zaten klanten in het buitenland zonder informatie. In eerste instantie hebben scotsman en ik dus informatie geleverd aan deze klanten en vervolgens hebben moderatoren dat gezien en zijn maatregelen getroffen zodat in de toekomst moderatoren OOK in het weekend storingen melden.

Een ander voorbeeld is in mijn simyo te vinden. Een suggestie, die ik in het verleden dat gemaakt was het toevoegen van wanneer het verbruik in mijn simyo is bijgewerkt. Hier uit zijn de regels:
Verbruik minuten/SMS bijgewerkt t/m: dd-mm-jjjj uu🇲🇲ss
Internetverbruik bijgewerkt t/m: dd-mm-jjjj uu🇲🇲ss
uit ontstaan. Het is niet de beste oplossing voor het probleem, maar het is beter dan helemaal niet weten tot wanneer je verbruikt is bijgewerkt!

Als je hier veel actief bent, is er een goeie kans dat simyo naar er luistert zolang je je op een beschaafte manier uit. Simyo verandert niet snel, maar vanandert wel degelijk!

Plaatjes kun je bijvoegen als bijlage. Bijlages kun je niet toevoegen als je het reageer-tekstvak gebruikt onderaan de pagina. Je moet dan even op "Geavanceerd" drukken. Op die pagina kun je plaatjes als bijlage toevoegen.

Ik hoop dat het hiermee lukt om wel voorbeelden te geven. Linkjes plaatsen kan natuurlijk ook.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi simyo_waarbentumeebezig,

Op dit forum zijn Simyo klanten actief die het leuk vinden om anderen te helpen. Er is onlangs nog een onderzoek door een VU student uitgevoerd naar wat mensen er toe beweegt om deel te nemen aan een community. Waarom klanten hier actief zijn en anderen proberen te helpen heeft niets met astroturfing te maken, maar alles met plezier hebben en het leuk vinden om anderen van dienst te zijn. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn, toch?

Jammer dat je het forum zo ervaart. Je reacties op het forum bevatten goede punten, maar ik wil je wel vragen om het hier wel een beetje gezellig te houden.

Sommige moderators hebben 'weinig' reacties. Dit komt doordat een aantal moderators nieuw zijn. Sommige moderators zijn niet meer actief op het forum, omdat ze niet meer werkzaam zijn bij Simyo of omdat ze op een andere afdeling werken. De op dit moment actieve moderators zijn: Natascha, Charlene, Ernst, Kim en ik. Kim en Ernst zijn nog niet zo lang actief als moderator. Ze hebben zich daarom onlangs ook voorgesteld in het voorstel topic.

Op andere fora zul je ook een hoop forumleden tegen komen die elkaar helpen. Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de 'verdachte voorbeelden'. Zou je de link/plaatje nog eens kunnen proberen te plaatsen?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Overigens wist je dat het bewust onder meerdere namen deelnemen aan een forum ook astroturfing is??


En dat geldt ook voor mensen met een Multiple Personality Disorder  🆒

Reageer