Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

50 minuten in de wacht met klantenservice...

  • 9 december 2011
  • 35 reacties
  • 2551 Bekeken

Badge
Sorry hoor, maar toen ik bij tringg de klantenservice moest spreken, was ik gemiddeld een uur van me dag kwijt.
Toen dit overging naar simyo hoopte ik op enigsinds verbetering, en dus stond ik een half uur gemiddeld te wachten..
Toen ik vorige week belde stond ik 50 minuten in de wachtrij te wachten...
Wanneer gaan jullie hier nou een x wat aan doen????

35 reacties

Badge +4
Het is de laatste tijd inderdaad erg druk op de klantenservice.
Natuurlijk is dit niet de standaard werkwijze van Simyo.
We doen ons best iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Indien nodig kun je je vraag ook op het forum, Twitter en/of via de email stellen.

Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen.
Badge
Oke simyo heeft me 2 weken geleden beloofd mijn nummer weer AAN te SLUITEN omdat ik sinds overstap simyo-tringg blijkbaar dubbel abbonementsgeld betaal, en ik maar 1 telefoonnummer heb. En me abbonementsgeld wat ik teveel heb betaald zou ik terugkrijgen.
WAAR BLIJFT DIT DAN IN GODSNAAM NA 2 WEKEN!?!?!?!?!?! En WAAROM BEN IK NOGSTEEDS AFGESLOTEN!! IK WORD HIER MOE VAN!!!
Badge +4
Kun je mij in een privebericht voorzien van je telefoonnummer?
Het is de laatste tijd inderdaad erg druk op de klantenservice.
Natuurlijk is dit niet de standaard werkwijze van Simyo.
We doen ons best iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Indien nodig kun je je vraag ook op het forum, Twitter en/of via de email stellen.

Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen.


Druk?????? Met wat dan? Zijn er zoveel mensen met problemen dan? Ik ben zomaar door jullie afgesloten en nu moet ik weer aangesloten worden en jullie zijn niet te bereiken. Wie gaat mij vergoeden voor al die dagen dat ik niet kan bellen?
Ik word moe van Simyo
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tjonnie,

Wanneer je binnen 24 uur voor meer dan 75 euro aan verbruikskosten hebt, word je geblokkeerd. Ik heb je inmiddels gevraagd een berichtje te sturen zodat ik je verder kan helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
grrrrrrrr........ wrm duurt alles zo lang hier??!!!
Badge +5
Hi Lautje25,

Graag verneem ik hoe wij je van dienst kunnen zijn.

Groet,
Bibi
Badge
Wat dacht je van een complete re-organizatie? Jullie zijn het grootste stel prutsers wat ik ooit heb meegemaakt!
Jullie werken allemaal langs elkaar heen, weten niet wat teamwork is, of overleg?
Fouten voorkomen ?? Nee hoor nooit van gehoord! Communicatie met andere afdelingen? WAT IS DAT?
Och, laat die klant maar 50 minuten in de wacht staan, die heeft vast niks beters te doen!
Och, die arme jonge heeft die rekening betaald, maar laten we 'm TOCH maar even met verhoging a 350 euro naar incasso sturen gewoon omdat het kan. voor de 5de x. want wij zijn prutsers en we kunnen niks.
En als de klant er ons dan over mailt, dan sturen we gewoon dat de betaling nog verwerkt moet worden in het systeem.
Want ons systeem draait op windows 95. betalingen verwerken zijn een jarenplan....

Weten jullie gelijk het beeld wat ik bij jullie heb, stelletje prutsers!!!
Ga jullie werk eens doen, ik word hier ziek van!!!
Badge +3
Wat dacht je van een complete re-organizatie? Jullie zijn het grootste stel prutsers wat ik ooit heb meegemaakt!
Jullie werken allemaal langs elkaar heen, weten niet wat teamwork is, of overleg?
Fouten voorkomen ?? Nee hoor nooit van gehoord! Communicatie met andere afdelingen? WAT IS DAT?
Och, laat die klant maar 50 minuten in de wacht staan, die heeft vast niks beters te doen!
Och, die arme jonge heeft die rekening betaald, maar laten we 'm TOCH maar even met verhoging a 350 euro naar incasso sturen gewoon omdat het kan. voor de 5de x. want wij zijn prutsers en we kunnen niks.
En als de klant er ons dan over mailt, dan sturen we gewoon dat de betaling nog verwerkt moet worden in het systeem.
Want ons systeem draait op windows 95. betalingen verwerken zijn een jarenplan....

Weten jullie gelijk het beeld wat ik bij jullie heb, stelletje prutsers!!!
Ga jullie werk eens doen, ik word hier ziek van!!!


niet vlouw bedoeld hoor maar ik wordt tot nu toe gewoon geholpen?
miss moet je eens een nieuwe pc nemen 95??? zoooo 1995 maar ja
ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen gisteren gebeld omdat me buurvrouw problemen had kon niet internetten binnen 4 min werdt er opgenomen en me vertelt
dat ze hem resetten en wat ik moest doen na 15 min simkaart eruit tehebben gehad werkte het goed......

DANK AAN SIMYO

ik vind wel dat ze misschien meer werknemers moeten zoeken niet alleen voor het forum
maar ook voor klantenservice en dan miss eens nadenken zoals vodafone 4 mensen voor twitter en dan 24/7 twitter webcare
Badge
1. Ik draai op een i7, ik had het over simyo snugger>
2. Ik weet niet welk nummer van de klantenservice jij hebt maar ik word er moedeloos van, heb nooit minder dan een half uur bij simyo in de wacht gestaan :S


Wat dacht je van een complete re-organizatie? Jullie zijn het grootste stel prutsers wat ik ooit heb meegemaakt!
Jullie werken allemaal langs elkaar heen, weten niet wat teamwork is, of overleg?
Fouten voorkomen ?? Nee hoor nooit van gehoord! Communicatie met andere afdelingen? WAT IS DAT?
Och, laat die klant maar 50 minuten in de wacht staan, die heeft vast niks beters te doen!
Och, die arme jonge heeft die rekening betaald, maar laten we 'm TOCH maar even met verhoging a 350 euro naar incasso sturen gewoon omdat het kan. voor de 5de x. want wij zijn prutsers en we kunnen niks.
En als de klant er ons dan over mailt, dan sturen we gewoon dat de betaling nog verwerkt moet worden in het systeem.
Want ons systeem draait op windows 95. betalingen verwerken zijn een jarenplan....

Weten jullie gelijk het beeld wat ik bij jullie heb, stelletje prutsers!!!
Ga jullie werk eens doen, ik word hier ziek van!!!


niet vlouw bedoeld hoor maar ik wordt tot nu toe gewoon geholpen?
miss moet je eens een nieuwe pc nemen 95??? zoooo 1995 maar ja
ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen gisteren gebeld omdat me buurvrouw problemen had kon niet internetten binnen 4 min werdt er opgenomen en me vertelt
dat ze hem resetten en wat ik moest doen na 15 min simkaart eruit tehebben gehad werkte het goed......

DANK AAN SIMYO

ik vind wel dat ze misschien meer werknemers moeten zoeken niet alleen voor het forum
maar ook voor klantenservice en dan miss eens nadenken zoals vodafone 4 mensen voor twitter en dan 24/7 twitter webcare
Badge +2
Hi KennDevil,

Als eerst onze oprechte excuses voor het ongemak. Je kan ons bereiken op het nummer 0800-0232300. Ook kan je mij of één van de andere moderators een privéberichtje sturen met je mobielnummer zodat wij contact met je kunnen opnemen.

Groetjes,

Arie
Badge +3
1. Ik draai op een i7, ik had het over simyo snugger>
2. Ik weet niet welk nummer van de klantenservice jij hebt maar ik word er moedeloos van, heb nooit minder dan een half uur bij simyo in de wacht gestaan :S




1200 en die 0800-0232300.
Badge
Bereikbaarheid is nog ronduit slecht, dus klets niet uit jullie nek dat de problemen inmiddels verholpen zouden zijn....
Badge
Het is de laatste tijd inderdaad erg druk op de klantenservice.
Natuurlijk is dit niet de standaard werkwijze van Simyo.
We doen ons best iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Indien nodig kun je je vraag ook op het forum, Twitter en/of via de email stellen.

Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen.


Dit is WEL jullie standaard werkwijze, want de  klantenservice (weten jullie eigenlijk wel wat service is????) is nog steeds niet bereikbaar en vragen stellen per mail/twitter/ facebook of forum heeft ook weinig nut, aangezien er nauwelijks gereageerd word op korte termijn....

Als ik met een vraag zit en die stel, dan wil ik wel graag binnen normale tijd antwoord....
Ik ben nu enkele maanden lid van Simyo en heb ze tot nu toe 3x willen bellen.

1e keer: 22  minuten wachttijd
2e keer: 19 minuten wachttijd
3e keer: Nu al meer dan 24 minuten en counting..

Het maakt bij Simyo niet uit, ze schepen je gewoon af door de wachttijd extreem lang te maken. Extreem asociaal en *****.

Vorige week is mijn telefoon gestolen en heb een nieuwe Sim aangevraagd. Tot nu toe niets binnen en hoor ook niks. Al een week onbereikbaar dus.

Wat een enorme *****zooi. Ik weet dat Simyo hier waarschijnlijk niets mee doet, maar ik hoop dat klanten gewaarschuwd zijn. Verwacht qua klantenservice NIKS bij Simyo!
Het is de laatste tijd inderdaad erg druk op de klantenservice.
Natuurlijk is dit niet de standaard werkwijze van Simyo.
We doen ons best iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Indien nodig kun je je vraag ook op het forum, Twitter en/of via de email stellen.

Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen.


Beste Kim,

Wat een ontzettend ongeinspireerd schraal antwoord! Het is niet druk en jullie doen er niets aan. Of je nu in de ochtend of in de avond belt maakt niet uit. Dus kom niet aanzetten met dit soort antwoorden maar neem verantwoordelijheid voor je job en doe er iets aan. En ja, laat mensen lekker vragen stellen via Twitter of Email, alsof daar iets op terugkomt.

"Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen."

Dit doe je door extra mensen in te zetten en mensen niet af te schepen met een dom forum of Twitter.
45 minuten inmiddels.. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ries01,

Jammer dat je er zo over denkt. We doen ons best om de klanten zo snel mogelijk en ook goed te helpen. Ik zie dat moderator Natascha je per privé bericht heeft gevraagd waar we je mee kunnen helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Het is de laatste tijd inderdaad erg druk op de klantenservice.
Natuurlijk is dit niet de standaard werkwijze van Simyo.
We doen ons best iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Indien nodig kun je je vraag ook op het forum, Twitter en/of via de email stellen.

Mede door het inzetten van het forum en andere kanalen hopen wij dat de drukte bij de telefonsiche klantenservice zal afnemen.


Grappig, het betreft hier een bericht uit 2011 waar het "momenteel erg druk" is.
Na deze opmerking heb ik helaas een aantal keer met de kalntenservice moeten bellen en blijft de wachttijd onacceptabel lang.
Een bericht via dit forum, of per mail duurt gemiddeld 2/3 dagen voor je antwoord krijgt dus een simpele, vlotte oplossing is er helaas niet....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sx3,

We proberen reacties op het forum binnen 24 uur te behandelen. Verder moet ik beamen dat de wachttijd te lang is. We zijn overigens bezig om de wachttijden van de telefonische klantenservice te verbeteren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Sx3,

We proberen reacties op het forum binnen 24 uur te behandelen. Verder moet ik beamen dat de wachttijd te lang is. We zijn overigens bezig om de wachttijden van de telefonische klantenservice te verbeteren.

Groetjes,

Alex


Alex,

Mijn voorlaatste reactie op dit forum was Zaterdag (Het is nu Dinsdag)
Momenteel sta ik in de wacht bij jullie klantenservice waar het sinds 2011 (momenteel...) erg druk is.
Ik sta inmiddels 26min in de wacht.

Het enige wat ik wil is een oplossing welke ik ook al zelf heb aangedragen, meer niet...

Marcel
Reputatie 2
Badge +1
Hey Sx3,

Ik zie dat je vandaag telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Is alles inmiddels opgelost?
Badge
Nee, totaal niet!
Traag internet, helpdesk zonder kennis van zaken en mails waaruit het welbekende afschuifsysteem naar voren komt.
Hoe dan ook, inmiddels kost 5 dagen internetten al minimaal € 12,50 per dag!

Zie mijn andere discussie

Klant koning? Niet bij Simyo!
Inderdaad, de bereikbaarheid van de helpdesk is waardeloos. Ik krijg steeds (na een minuut of 5) de mededeling dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. Terwijl de tijdstippen waarop ik bel (onder werktijd) nu nie bepaald spitsuren zijn.

Kortom, ben ik erg ontevreden en boos over.:mad:

Reageer