.

Beantwoord

Zijn jullie tevreden over simyo? waarom wel/niet?

  • 23 April 2013
  • 91 reacties
  • 17160 Bekeken

Badge
Ik ben met bellen wel tevreden maar internet is te traag.
Internet in het buitenland zijjn ze al heel lang mee bezig maar komt niet van de grond.

Helaas roepen ze vaak wat met een datum. Maar elke keer is er uitstel.
Mijn vriendin en ik hebben beide simyo, het is goedkoop en met bellen niet vaak problemen.
Als ze klaneten willen houden moeten ze wat aan internet doen en geen loze dingen roepen.

Wat is jullie ervaring?
icon

Beste antwoord door Alex 25 April 2013, 17:16

Bekijk originele reactie

91 reacties

Badge
Ik heb al vanaf het begin Simyo en ik heb nog geen problemen ondervonden. Toen ik overstapte op een iPhone had ik in no time een passende simkaart in de bus liggen. En gratis! Ik heb zelden tot nooit geen bereik en het internet werkt zoals ik verwacht van een 3G netwerk en is niet traag. Misschien dat de snelheid van internetten met je telefoon te maken heeft? Ik heb mijn vriend ook Simyo aangeraden en hij gaat overstappen.

Kortom, ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben met bellen wel tevreden maar internet is te traag.
Internet in het buitenland zijjn ze al heel lang mee bezig maar komt niet van de grond.

Helaas roepen ze vaak wat met een datum. Maar elke keer is er uitstel.
Mijn vriendin en ik hebben beide simyo, het is goedkoop en met bellen niet vaak problemen.
Als ze klaneten willen houden moeten ze wat aan internet doen en geen loze dingen roepen.

Wat is jullie ervaring?


Hoi feri.l,

Helaas is het ons inderdaad niet gelukt om internet in het buitenland en de app in het eerste kwartaal te lanceren. Dit was wel de bedoeling. We doen in ieder geval ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren. Je internet snelheid is, zoals Kuona ook zegt, niet alleen afhankelijk van je provider. Het weer, plaats en toestel spelen ook een rol.

Ik heb al vanaf het begin Simyo en ik heb nog geen problemen ondervonden. Toen ik overstapte op een iPhone had ik in no time een passende simkaart in de bus liggen. En gratis! Ik heb zelden tot nooit geen bereik en het internet werkt zoals ik verwacht van een 3G netwerk en is niet traag. Misschien dat de snelheid van internetten met je telefoon te maken heeft? Ik heb mijn vriend ook Simyo aangeraden en hij gaat overstappen.

Kortom, ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Simyo.


Hoi Kuona,

Bedankt voor je complimenten. Dat lezen we graag. En ook bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex
Ik heb al vele jaren Simyo, teneerste omdat het prepaid abonnement onbeperkt was. Terwijl andere aanbieders een minimaal verbruik hebben. Tja dat is sinds kort afgelopen. Ik vind het schandalig wat een f?ck Simyo. Als het bel tegoed of is, stop ik ZEKER MET SIMYO. Voor mij nooit meer KPN of een andere klo... Firma
Misschien veel de duidelijkheid.

Ik ben NIET tevreden, maar dat mag denk ik duidelijk zijn
Reputatie 7
Badge +9
. Tja dat is sinds kort afgelopen.

:eek: Is dat zo? Nou, dan stap ik ook op.
Reputatie 3
Badge +9
We zijn in Nederland en daar mag je best **** en ***** typen hoor ;)

Is het ***** of *****n firma? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie ineens sterretjes.....:p

Voor mij nooit meer KPN of een andere klo... Firma

Dat wordt dan lastig mobiel bellen... Ja toch? Niet dan? ;)

Overigens...klopt het wat ze zegt? Dat zou jammer zijn, wat dat is juist één van de sterke kanten van Simyo prepaid, vind ik persoonlijk.
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb al vele jaren Simyo, teneerste omdat het prepaid abonnement onbeperkt was. Terwijl andere aanbieders een minimaal verbruik hebben. Tja dat is sinds kort afgelopen. Ik vind het schandalig wat een f?ck Simyo. Als het bel tegoed of is, stop ik ZEKER MET SIMYO. Voor mij nooit meer KPN of een andere klo... Firma

Ik zie ineens sterretjes.....:p



Dat wordt dan lastig mobiel bellen... Ja toch? Niet dan? ;)

Overigens...klopt het wat ze zegt? Dat zou jammer zijn, wat dat is juist één van de sterke kanten van Simyo prepaid, vind ik persoonlijk.


Hoi MelskeH en de leon,

Simyo hanteert nog steeds de voorwaarde dat je minimaal 1 x per half jaar een uitgaande verbinding moet hebben laten plaats vinden. Deze voorwaarde geldt al sinds de lancering van onze prepaid diensten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9


Simyo hanteert nog steeds de voorwaarde dat je minimaal 1 x per half jaar een uitgaande verbinding moet hebben laten plaats vinden. Deze voorwaarde geldt al sinds de lancering van onze prepaid diensten.



Thx voor je antwoord, Alex. Dus MelskeH is hier zomaar voor niks en onterzakekundig komen schelden? Da's dan niet zo fraai, MelskeH...http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/fool.gif

MelskeH? O nee, die is weg...;)
Badge
Ik ben pas sinds kort aangesloten bij Simyo. Tot nu toe ben ik voor de volle 101% tevreden. Nooit problemen met de verbinding met het netwerk. Al bel of sms ik superweinig (prepaid dus), de kosten zijn gewoonweg heerlijk laag. Het forum is overzichtelijk en leuk, kom dus regelmatig kijken voor leuke, nieuwe topics. En tot slot. Ook de klantvriendelijkheid is zonder meer goed te noemen. Had onlangs een probleempje v.w.b. de toegang tot dit forum, wat helaas niet volledig opgelost kon worden. De manier echter waarop men het e.e.a. uitgezocht en geprobeerd heeft, vind ik zonder meer keurig netjes! Vooralsnog kan ik dus enkel en alleen complimenteus zijn over Simyo. Toppie jongens én meisjes!!! :D

P.s.
Het aantal smilies zou misschien iets uitgebreider kunnen. Wilde eigenlijk een thumps up smiley plaatsen, maar...... 😕
Reputatie 7
Badge +9
Nou, das toch een mooi verhaal na een lange koude winter en in deze tijden van crisis (crises). Goed dat je het even komt melden Spiderman.

Kan me er helemaal bij aansluiten. Ben ook prima tevreden over / met Simyo. Overal goede verbinding en aantrekkelijke aboprijzen. En voor mijn 2 prepaidaansluitingen..fijn dat je niet steeds dat gezeur hebt (zoals bij andere providers) dat je je beltegoed kwijtraakt en nummer kwijtraakt  / verplicht moet opwaarderen. Dus @MelskeH...ergens anders gaan schelden a.u.b. voordat je ongenuanceerd dingen komt melden die niet waar zijn.
De mods hier proberen problemen zo goed mogelijk op te lossen. En krijgen af en toe nog wel es tinnef over zich heen. Niet altijd netjes....ondanks dat zijzelf wel altijd netjes blijven.

O, werk niet bij Simyo en ben ook niet een Simyo bilmaat. Blijf kritisch kijken...

En...ik blijf bij Simyo.


P.s.
Het aantal smilies zou misschien iets uitgebreider kunnen. Wilde eigenlijk een thumps up smiley plaatsen, maar...... 😕


Vind ik ook...

http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/good.gif  http://smilies.sofrayt.com/%5E/g0/claps.gif
Badge +6
Hoi,

Fijn te horen dat jullie tevreden zijn met Simyo. Ik ga een verzoek indienen om de smilies uit te breiden.

@ De Leon hoe kom jij aan die smillies?
Beste mensen,

Ik heb zo mijn twijfels over simyo. Ik heb 6-5-2013 een aangetekende brief aan Simyo verzonden en tot vandaag geen enkele reactie. (18-5-2013).
Ik heb een brief verzonden over de ongelooflijke hoge faktuur ivm internet van onze 16 jarige dochter.  Afgelopen maanden heb ik de klantenservice van Simyo meerdere malen gebeld, op dat moment dacht ik goed te zijn geholpen, maar achteraf niet. Ook ben ik niet geinformeerd dat de telefoonaansluiting geblokkeerd was, kwam er pas zelf na een paar weken achter. Ook de informatie dat je bij een iphone veel meer internet mb's gebruikt dan een android, slaat natuurlijk nergens op.   De laatste keer dat ik belde over de te hoge factuur moest mevrouw van de klantenservice haar gelijk behalen, terwijl zij ook kon zeggen dat het heel vervelend is, dat Simyo zo werkt en mogelijk een klacht kan insturen. Doe wat aan de SERVICE Simyo.

Ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.

groet S

ps: ik lees in dit topic dat een iphone simcard voor een ander gratis was, waarom moest ik er dan 5 euro voor betalen?
Reputatie 2
Badge +1
5 euro is voor de iphone 5 das een nano kaart daar betaal je extra voor. Voor de iphone 4(S) zijn het standaard kaartjes die zonder extra kosten komen.

Wat betreft verbruik van de iphone, is er niet zo lang geleden wegens een foutje in een software update veel extra dataverbruik gegenereerd met name bij mensen met een hotmail (of exchange) mail adres. Dit kan het extra verbruik verklaren, en is niet de schuld van simyo maar eerder van apple, alhoewel je die waarschijnlijk niet kunt laten opdraaien voor de kosten.
Reputatie 3
Badge +9
De nano simkaart is gratis voor nieuwe klanten.

En de klachten over hoogverbruik door de iPhone zijn niet alleen bij simyo. Helaas zijn er heel veel gedupeerden met deze problemen. Eigenaars met een iPhone en een 1000GB bundel zullen niet altijd buiten de bundel komen en gaan reclameren.

Verbruik op je toestel is altijd je eigen verantwoordelijkheid.
Das te makkelijk gezegd, in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi.  Misschien wel eens gehoord van een goede klantenservice, die je juiste antwoorden verleent, en/of doorvraagt? Juiste informatie is essentieel om misstanden te voorkomen. 
(voorbeeld toestel is geblokkeerd, maar ik krijg van simyo internetinstellingen gemaild..)

 dochter heeft geen iphone 5, maar 4s..
Reputatie 7
Badge +9
in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi.  

 dochter heeft geen iphone 5, maar 4s..


Ik snap het even niet. Wat is er met uw WiFi? Wat heeft dat met het probleem van hoogverbruik te maken? Even om het helder te krijgen. 

Ik begrijp dat u echter hoofdzakelijk ontevreden bent met de behandeling door de klantenservice. Dat is jammer, want die horen idd service te geven. Je leest hier wisselende verhalen daarover. Helaas ben je altijd afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt. Terzakekundig of minder. Is net als met helpdesken. 
Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp dat u echter hoofdzakelijk ontevreden bent met de behandeling door de klantenservice. Dat is jammer, want die horen idd service te geven. Je leest hier wisselende verhalen daarover. Helaas ben je altijd afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt. Terzakekundig of minder. Is net als met helpdesken. 


Als er 1 ding is wat ik hier in de UK door de jaren heen heb geleerd is dat er voor een goede serviceverlening een prijs betaald moet worden. De goedkoopste prijsvechters hier sparen kosten uit bijvoorbeeld door hun klantenservice naar India uit te besteden, en ondanks hun goede intenties zijn ze vaak nauwelijks te verstaan vanwege het sterke Indiaas-Engelse accent, of de matige kwaliteit van de telefoonverbinding. Ook lukt het ze vaak niet om tot de kern van je vraag of probleem door te dringen. De Simyo helpdesk zit voor zover ik weet niet in India, maar als klant moet je je wel realiseren dat het prijsvoordeel dat Simyo voor zijn produkten biedt consequenties kan hebben voor andere aspekten van hun dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +9
Dat zal inderdaad kloppen, Scotsman. Wil niet off topic gaan ;) maar ik heb nog wel eens helpdesken / helpdesks van niet goedkope prijsvechters o.i.d. aan de telefoon (ook vanwege ICT werkzaamheden binnen mijn baan) en ik kan je vertellen dat het wel degelijk afhangt van wie je aan de telefoon krijgt. Varieert ook bij die bedrijven van 'heppie niks aan, zoek het zelf maar uit' tot 'uiterst deskundig, probleem direct helder en snel opgelost'. 

Ook al is Simyo een prijsvechter. Ze hebben zeker goede mensen zitten bij klantenservice. En die willen wij nou juist aan de telefoon hebben....;)
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb - helaas of gelukkig, net hoe je het bekijkt - nog niet het genoegen gehad om met de Simyo klantenservice te hoeven bellen... 🆒
Reputatie 5
Badge +10
Beste mensen,

Ik heb zo mijn twijfels over simyo. Ik heb 6-5-2013 een aangetekende brief aan Simyo verzonden en tot vandaag geen enkele reactie. (18-5-2013).
Ik heb een brief verzonden over de ongelooflijke hoge faktuur ivm internet van onze 16 jarige dochter. Afgelopen maanden heb ik de klantenservice van Simyo meerdere malen gebeld, op dat moment dacht ik goed te zijn geholpen, maar achteraf niet. Ook ben ik niet geinformeerd dat de telefoonaansluiting geblokkeerd was, kwam er pas zelf na een paar weken achter. Ook de informatie dat je bij een iphone veel meer internet mb's gebruikt dan een android, slaat natuurlijk nergens op. De laatste keer dat ik belde over de te hoge factuur moest mevrouw van de klantenservice haar gelijk behalen, terwijl zij ook kon zeggen dat het heel vervelend is, dat Simyo zo werkt en mogelijk een klacht kan insturen. Doe wat aan de SERVICE Simyo.

Ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.

groet S

ps: ik lees in dit topic dat een iphone simcard voor een ander gratis was, waarom moest ik er dan 5 euro voor betalen?


Das te makkelijk gezegd, in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi. Misschien wel eens gehoord van een goede klantenservice, die je juiste antwoorden verleent, en/of doorvraagt? Juiste informatie is essentieel om misstanden te voorkomen.
(voorbeeld toestel is geblokkeerd, maar ik krijg van simyo internetinstellingen gemaild..)

dochter heeft geen iphone 5, maar 4s..


Hoi simoneblij,

Jammer dat je je twijfels hebt over Simyo. Naar welk adres heb je de aangetekende brief gestuurd? De post zou namelijk verwerkt moeten zijn. Je kunt hier op het forum ook een eigen topic openen of een mail sturen. Een vervangende simkaart kost 5 euro. Wanneer je binnen een maand na activeren je abonnement (m.a.w. binnen een maand na startdatum van het abonnement) een vervangende simkaart besteld, wordt deze achteraf automatisch verrekend.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten
Badge
NEEEE niet meer smilies... gekmakende flauwekul

Ik ben pas sinds kort aangesloten bij Simyo. Tot nu toe ben ik voor de volle 101% tevreden. Nooit problemen met de verbinding met het netwerk. Al bel of sms ik superweinig (prepaid dus), de kosten zijn gewoonweg heerlijk laag. Het forum is overzichtelijk en leuk, kom dus regelmatig kijken voor leuke, nieuwe topics. En tot slot. Ook de klantvriendelijkheid is zonder meer goed te noemen. Had onlangs een probleempje v.w.b. de toegang tot dit forum, wat helaas niet volledig opgelost kon worden. De manier echter waarop men het e.e.a. uitgezocht en geprobeerd heeft, vind ik zonder meer keurig netjes! Vooralsnog kan ik dus enkel en alleen complimenteus zijn over Simyo. Toppie jongens én meisjes!!! :D

P.s.
Het aantal smilies zou misschien iets uitgebreider kunnen. Wilde eigenlijk een thumps up smiley plaatsen, maar...... 😕
Badge
Ben ook al heel lang bij Simyo, prepaid (heb ik nog steeds als  back up) en sinds 1,5 jaar een abo. Bevalt prima, en heb al die tijd nog geen problemen gehad met traag internet (integendeel, beter dan bij mijn vorige provider) of telefoon/sms.

Het enige wat ik mis (maar dat wist ik al toen ik er aan begon en is dus een keuze geweest) was het kunnen aanzetten/kopen van internet in het buitenland. De methode van T-Mobile heb ik heel prettig gevonden, voor 15 euro een week tegoed, was voor mij voldoende en bovendien wist je van tevoren de kosten.

Maar voor al het overige nergens spijt van, ben er alleen maar op vooruit gegaan. 

Huisgenoot is sinds een paar maanden ook over op een abo (had/heeft ook nog de prepaid) en hier gaat ook alles naar wens.

Overigens vind ik het ook prettig dat er een sms/email komt als je een x% van je internetabo hebt verbruikt, netjes hoor!
Reputatie 7
Badge +9
NEEEE niet meer smilies... gekmakende flauwekul :p :rolleyes: 

http://www.plaatjesclub.nl/bekijk/36468.gif
 

Reageer