.

Beantwoord

Ondersteunt Simyo NFC betalingen?

  • 23 October 2014
  • 8 reacties
  • 1456 Bekeken

Hallo,
Ik kan op de Simyo site niets vinden over NFC betalingsmogelijkheden.
Weet iemand of Simyo (serviceprovider neem ik aan) deze functie aanbiedt?
Dank, Raymond
icon

Beste antwoord door Kim 24 October 2014, 15:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +6
Hoi Reinders, welkom op het forum van Simyo!

Wanneer je telefoon geschikt is voor NFC zou je via NFC kunnen betalen.
Maar het is niet mogelijk om deze betalingen via je factuur van ons te voldoen, is dat wat je bedoelt? :)

Ik hoor het graag van je!
Hoi Kim,
Ik wil tzt. met nfc kleine betalingen doen, maar in de beschrijving van Nokia Lumia staat dat de "netwerkserviceprovider" nfc betalingen moet ondersteunen. De vraag was dus of Simyo dit doet.
Hieronder de tekst uit de handleiding van Nokia:

Deze functie is mogelijk niet beschikbaar voor alle regio's. Neem voor informatie over beschikbaarheid contact op met uw netwerkserviceprovider. De diensten zijn gebonden aan uw simkaart. U moet voor de dienst een abonnement bij uw serviceprovider hebben en de app van uw serviceprovider moet in Portemonnee zijn geïnstalleerd.

Ik hoor het graag.

Raymond
Badge +6
Hoi Reinders,

In dat geval ga ik toch nog even op verder onderzoek voor je uit, ik kom hier komende week bij je op terug! 🙂
Badge +6
Hoi Reinders,

Ik heb het voor je nagevraagd, maar er zijn geen plannen bekend dat onze simkaarten NFC betalingen gaan ondersteunen.

Nu heb ik zelf ook nog even op Google zitten zoeken, omdat ik er nieuwsgierig naar was 🙂 Volgens mij hoef je niet persé een simkaart te hebben die NFC ondersteunt om via NFC te kunnen betalen als je telefoon is voorzien van NFC technologie, zie bijvoorbeeld deze en deze website 🙂
Vodafoon heeft de beschikking over een nfc-simkaart. Dit is nodig als je telefoon geen ingebouwde nfc chip heeft en je toch wilt betalen met bijvoorbeeld Google Pay/Wallet (als het naar Nederland komt). Goede telefoons zoals de Onephone 2 en Gigaset Me Pro kun je dan ook gebruiken voor NFC zaken. ( Veel meer dan alleen betalen). Ik gebruik bijvoorbeeld nfc om automatisch allerlei handelingen uit te voeren met RFID stickers. Dus nogmaals, krijgt Simyou NFC-simkaarten?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi pinoyputi, welkom om het Simyo forum!

Omdat het al een tijdje geleden is dat er op het forum gesproken is over een NFC simkaart heb ik het even moeten navragen.
Er wordt gesproken over NFC simkaarten. Ik zou je ook graag willen vertellen dat we ze krijgen en wanneer dat is, maar daar is niet niets over bekend op dit moment.
Ok. Dank Ernst. Ik wacht afd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pinoyputi,

Graag gedaan voor nu namens Ernst! Zodra er wel iets bekend is, zullen we daar uiteraard aandacht aan besteden via het Forum :)

Groetjes,
Angela

Reageer