.

Beantwoord

Waarom gaat van wifi verbinding naar 3G verbinding automatisch overschakelen moeilijk?

  • 26 April 2015
  • 3 reacties
  • 1096 Bekeken

Indien ik thuis een WiFi verbinding heb en ik vertrek van mijn woonhuis wordt de verbinding niet automatisch overgeschakeld naar
3 G verbinding !
Ook als ik uit het buitenland kom ,wordt er niet automatisch overgeschakeld.
Indien thuis een sms wordt verstuurd over de wifiverbinding krijg ik de melding
" relaying" ,is niet toegestaan . Vergeet je de WiFi verbing uit te schakelen .
Moet je de mobiele telefoon helemaal afstarten om de telefoon weer normaal aan het werken te krijgen!
mijn instellingen heb ik al laten kontroleren in een KPN winkel , alles staat goed !
Hopende op een spoedige reaktie,
mvrgr ,
J.Lennhaarts
icon

Beste antwoord door de leon 26 April 2015, 15:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
I
Indien thuis een sms wordt verstuurd over de wifiverbinding krijg ik de melding


Even voor de duidelijkheid: een sms wordt niet verstuurd via WiFi maar over het mobiele netwerk. Maar dat even terzijde.
Het lijkt mij dat uw mobiele telefoon problemen heeft met verbinden met het mobiele netwerk.
Is het mogelijk dat u de simkaart tijdelijk even in een ander toestel plaatst om te kijken of het aan uw toestel ligt of aan de simkaart? Dit om uit te sluiten.


Even voor de duidelijkheid: een sms wordt niet verstuurd via WiFi maar over het mobiele netwerk. Maar dat even terzijde.

Volgens mij bedoelt de TS een sms versturen via mijn simyo en dat kan door online via wifi te zijn.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi J.Lennhaarts, welkom op ons forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even verplaatst naar het subforum Internet.
Heb je, zoals de leon al aangaf, je simkaart al eens in een andere telefoon kunnen proberen? Op deze manier kun je zeker weten dat het of aan je telefoon, of aan je simkaart/aansluiting ligt.

Ook kun je op deze pagina je telefoon opzoeken, of een gelijkend type, en je internet instellingen nogmaals doornemen. Er zijn namelijk verschillen met de KPN instellingen.

Als dit niet helpt, kun je dan laten weten wat voor telefoon je hebt?

Reageer