.

Beantwoord

Waarom wordt er bij het opstarten van een chat om mijn persoonlijke gegevens gevraagd?

  • 7 February 2020
  • 2 reacties
  • 421 Bekeken

Badge

Simyo handelt tegen de AVG wetten. 

 

Op het moment dat je een chat opstart, vraagt de Simyo medewerker naar je naam adres en geboortedatum. Dit is door de AVG verboden. Je mag deze niet afgeven omdat men met dit soort gegevens je ID kan overnemen. 

icon

Beste antwoord door Ray 8 February 2020, 11:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beste @Dideyo

Simyo heeft de wettelijke plicht om jouw gegevens, die bij hun al bekend zijn te beschermen en te verwerken zoals omschreven in de AVG

 

Wat zij doen is daar onderdeel van en dus niet verboden. 

Reputatie 7
Badge +6

He Dideyo,

 

Ik had zaterdagmiddag een reactie geschreven maar ik zie nu dat deze nooit geplaatst is, excuses! Zoals Ray aangeeft handelen wij inderdaad niet tegen de wet in, wij hebben deze gegevens nodig om inhoudelijke vragen te mogen beantwoorden over je aansluiting. Het is een extra controle dat we niet zomaar informatie geven aan de verkeerde persoon.

 

We zouden niet zomaar iets doen wat niet mag, het is eigenlijk ter bescherming van je eigen gegevens. Misschien ook fijn om te weten dat we bijvoorbeeld ook niet vragen naar deze gegevens via het Whatsapp kanaal, omdat dit (nog) een minder "veiligere" weg is van gegevens delen.

 

Mocht je hier nog vragen en/of opmerkingen over hebben dan hoor ik het graag! Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer