.

Beantwoord

Waarom kan ik geen verbinding maken in Frankrijk?

  • 6 June 2017
  • 5 reacties
  • 706 Bekeken

Badge
sinds een week kan k in Frankrijk geen roaming partner meer krijgen. Eerst werd orange gekozen nu niets. Geen verbinding mogelijk is de boodschap. Telefoon van simkaart en batterij ontdaan, diverse malen opgestart. Niets?
Dat is nog eens wat anders dan in europa binnen de bundel! Oplossing?
icon

Beste antwoord door Caspar 8 June 2017, 17:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi feddo van gogh,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je sinds een week geen roaming partner kan krijgen in Frankrijk. Ik heb gelijk je aansluiting erbij gepakt en je instellingen voor het buitenland gereset. Hiermee worden alle instellingen voor het buitenland opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Kijk verder ook eens of je handmatig andere netwerken kan selecteren. Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder. Kan je daar netwerken vinden?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt Caspar. Alles geprobeerd maar het resetten door jullie heeft uiteindelijk het probleem opgelost. Te zien aan de vele gelijke problemen lijkt het wenselijk daar iets structureels aan te doen. Ik ben ondertussen wel vanaf het begin vandeze maand onberijkbaar geweest.

In ieder geval bedankt. groet feddo van gogh
Badge
Hoi Caspar,

Mijn telefoon verbinding werkt nu goed in frankrijk, maar internet is niet beschikbaar. Ik heb een oudere telefoon Huaway 300y. geen 4 g. Kan dat er iets mee te maken hebben? Mijn vrouw die ook een Simyo abbonement heeft met een Samsung 5s, kan wel inloggen op het internet en telefoneren. Mijn bundel is ongebruikt dus voldoende.
Kan je oorzaken aangeven?
Staat Internet in het buitenland aan op mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen?
(Data) roaming staat aan?
Werkte internet wel in Nederland? Dus APN staat goed?
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/huawei/ascend-y300/topic/internet/handmatig-instellen/1
Reputatie 7
Badge +10
Hi Feddo van Hogh,

Wel fijn dat je in ieder geval netwerkverbinding kunt maken! Nu het internet nog. Heb jij 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten.

Ook wil ik je vragen om naar je APN instellingen te kijken. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Alles > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. De APN-naam moet 'portalmmm.nl' zijn, de gebruikersnaam 'KPN' en het wachtwoord 'GPRS'.

Lukt het dan wel om te internetten?

En hoe zit het als je je simkaart omwisselt met die van je vrouw? Kun je met jouw simkaart internetten in haar toestel? En hoe zit het met haar simkaart in jouw mobiel? Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich precies bevindt.

Hou je me op de hoogte?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer