.

Verholpen: Landelijke storing KPN


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
Hi allemaal,

Vanwege een landelijke storing bij KPN vandaag (24 juni) is het niet mogelijk om te bellen of gebeld te worden. Dit heeft grote gevolgen, waaronder dat 112 niet bereikbaar is. Het is nog niet duidelijk wanneer dit verholpen zal zijn. Afhangend van je woonplaats ontvang je hier ook een NL-Alert over.

Er is wel een alternatief noodnummer in werking gesteld dat je kunt bellen in geval van spoed: 088-6628240.

Zodra we meer weten over de voortgang hiervan, plaatsen we een update.

Groetjes,
Jihane

Update 20:00 uur: 112 is ondertussen weer volledig bereikbaar.
Update 25 juni: de storing is verholpen! Iedereen zou weer moeten kunnen bellen.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De Nederlandse politie zegt dat het inmiddels alternatieve telefoonnummers gereed heeft. Voor 112 is er het alternatief 088-6628240 en voor het algemene politienummer 0900-8844 kunnen mensen nu het nummer 088-9659630 draaien.
Via het nummer 06-13650952 is de politie ook te bereiken door een bericht te sturen met WhatsApp.

Dat is het nummer van de tiplijn van de Telegraaf 🙈😂

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1957423970/flater-ministerie-telegraaf-tiplijn-als-noodnummer-verstuurd-via-nl-alert
Reputatie 7
Badge +9

Via het nummer 06-13650952 is de politie ook te bereiken door een bericht te sturen met WhatsApp.Dat is het nummer van de tiplijn van de Telegraaf 🙈😂

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1957423970/flater-ministerie-telegraaf-tiplijn-als-noodnummer-verstuurd-via-nl-alert

Het nieuwe, juiste nummer daarvoor is 06-10000011. Eerder werd voor WhatsApp het nummer 06-13650952 doorgegeven, maar dat blijkt de WhatsApp-tiplijn van De Telegraaf. Volgens de krant heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid de fout bevestigd.

Maar gelukkig:
Is de storing opgelost. 112 is weer bereikbaar.
Twee huisgenoten, Ziggo netwerk, hebben vandaag alle NL - alerts gekregen. Ik, Simyo netwerk, heb er geen gekregen. Mijn telefoon heeft wel gewoon het controlle bericht ontvangen begin deze maand. Hoe kan dat? Hadden meer mensen daar last van?
Twee huisgenoten, Ziggo netwerk, hebben vandaag alle NL - alerts gekregen. Ik, Simyo netwerk, heb er geen gekregen. Mijn telefoon heeft wel gewoon het controlle bericht ontvangen begin deze maand. Hoe kan dat? Hadden meer mensen daar last van?


Ik heb er ook geen gekregen.
Ja normaliter zou het moeten werken. Maar omdat je gebruikt maakt van het KPN netwerk heb je vandaag niks ontvangen.

Net zoals het niet bereikbaar zijn van 112 vind ik dit een slechte zaak. Maar Simyo kan hier weinig aan doen, het is KPN die wat uit te leggen heeft.
Reputatie 6
Badge +5
Hallo allemaal,

Dat ging even goed fout met het nummer van de Telegraaf inderdaad!

Joyce Garrett en jgeurts, wat Ray zegt klopt helemaal. Door een storing bij KPN hebben veel klanten of geen of sporadisch een aantal NL-alerts ontvangen. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook niks binnen gekregen terwijl dit eerder wel het geval is geweest. Kijk ook nog even na of je toestel goed is ingesteld. Instructies zijn te vinden op deze website.

Groentjuh en Ray, bedankt voor jullie activiteit binnen dit topic :)

Groetjes,
Niels
Hallo allemaal,

Dat ging even goed fout met het nummer van de Telegraaf inderdaad!

Joyce Garrett en jgeurts, wat Ray zegt klopt helemaal. Door een storing bij KPN hebben veel klanten of geen of sporadisch een aantal NL-alerts ontvangen. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook niks binnen gekregen terwijl dit eerder wel het geval is geweest. Kijk ook nog even na of je toestel goed is ingesteld. Instructies zijn te vinden op deze website.

Groentjuh en Ray, bedankt voor jullie activiteit binnen dit topic :)

Groetjes,
Niels



Ja hoor, mijn iphone is goed ingesteld.


@jgeurts

Had gewoon puur te maken met de storing dat gebruikers op het KPN netwerk geen NL-Alert hebben ontvangen.
Je hoeft dat niet erg te vinden, je zou er anders best veel hebben ontvangen. Scheelt toch weer een stukje in de herrie. 😉
Reputatie 7
Badge +6
Het is trouwens wat.....ze proberen al tijden meer blauw op straat te krijgen en KPN lukt dat in één dag👮🏻‍♂️
Het zou niet echt opschieten als KPN zelf dat zou doen want die zijn groen. 😁

Reageer