.

Test de nieuwe Mijn Simyo en win een Samsung Galaxy S5 [test gesloten]


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hallo allemaal,

We zijn druk bezig met het verbeteren van Mijn Simyo. Het beste nieuws: de vernieuwde Mijn Simyo geeft je meer controle over je belgedrag én kosten. Daarnaast is de nieuwe Mijn Simyo volledig responsive en zou het dus veel prettiger moeten werken vanaf je tablet of je smartphone.

Zoals je misschien al van ons gewend bent, horen we graag wat jíj van de vernieuwde Mijn Simyo vindt. Daarom willen we je vragen het uit te proberen en je mening met ons te delen.

Je doet mee door op onderstaande link te klikken. Daarna zie je de nieuwe Mijn Simyo. Je logt in met je eigen inloggegevens voor Mijn Simyo. Kijk uitgebreid rond en geef je mening via de knop aan de rechterkant. Ook zullen wij op pagina's die je bezoekt een aantal vragen stellen.

Let op: wijzigingen die je doorvoert worden ook echt verwerkt.

Als je na het geven van je mening jouw e-mail adres achterlaat, maak je kans op een Samsung Galaxy S5.

Doe je mee?

Update 8/7/15: Testen is helaas niet meer mogelijk.

Mocht je vragen of opmerkingen over de test hebben, laat het hier vooral weten.

Groetjes,

Alex

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

19 reacties

Badge +1
Goedemorgen Alex,

Ik ben vanmorgen aan het testen gegaan. Ik vind het een mooie versie geworden maar loop ook tegen onduidelijkheden aan. Wil je en kan je ervaring ook hier neer zetten of is het alleen de bedoeling via geef je mening, waarvan ik vind dat deze onduidelijk is.

Warme groet, Yvonne
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Yvonne,

Leuk dat je al zo snel bent gaan testen en om te lezen dat je het mooi vindt. Kan me goed voorstellen dat niet alles al even dudelijk is. En er zitten waarschijnlijk ook nog een paar kleine foutjes in. Deze foutjes proberen we er inderdaad uit te halen doordat iedereen via de knop 'geef je mening' opmerkingen kan achterlaten.

Het is het handigst als je je ervaringen via de knop met ons deelt en daar ook je e-mail adres achterlaat.

Maar je algemene indruk achterlaten in dit topic vinden we ook heel handig. Via de feedback knop komt het echter wel het snelst bij ons binnen en het is voor ons wat overzichtelijker.

Als je verdere vragen over het testen van Mijn Simyo hebt, kun je dat natuurlijk ook hier kwijt :)

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ha, dank je wel Alex. Via de knoppen heb ik al wat "feedback" gegeven. En ergens ook mail adres achter gelaten, hihi, zo'n mooie telefoon zou iedereen wel willen verdienen;)

De onduidelijkheid voor mij zat/zit is,
1. op iedere pagina verschijnt er een pop up met zeg maar een smilie en de vraag wat vindt je van deze pagina. Vooral de 1e keer liet ik dat even voorbij gaan want wilde eerst goed en verder kijken, daarna kwam pop up niet meer terug voor betreffende pagina.
Bij de volgende pagina, waar ik wel gelijk een smilie gaf zag ik ook de knop volgende enz en dan komt ook de mogelijkheid om mail adres aan te geven. Als ik het nu goed begrijp doe je dat dan per pagina???

2. Omdat de pop up niet meer verscheen koos ik voor Geef je mening, dan verschijnt er een heel ander menu, kies je voor alleen deze pagina, staat er toch nog onder de vraag voor de hele site, verwarrend, wat je cijfer voor die pagina klopt niet voor de hele site Toch???
En in deze optie wordt niet gevraagd om mailadres, heb ik maar neer gezet bij nog een opmerking 🆒

3. Dan is verder mijn mening dat het een mooie nieuwe versie is geworden, zeer duidelijk, in één oogopslag meer informatie.
Ik denk dat de pagina Verbruik een "bug" heeft, jaja, nee hoor dat weet ik niet maar als het zo hoort is dat zeer onprettig. Je krijgt niet direct de laatste dag van gebruik te zien maar ergens halverwege een maand in 2014,. Vul je het tijdvak in bv 1 juni tot vandaag, dan is de 1e 10 juni en loopt af naar 3 juni. Kies je dan voor meer zien dan komt daar de volgende datum
komt onder 3 juni, 15 juni te staan en loopt tot 11 juni. Weer kiezen voor meer en dan is het 20 juni.
Je snapt wel, beslist geen positieve verandering als dit zo blijft. Zou me zeer irriteren omdat ik wel dagelijks daar gebruik van maak.
Dan vind ik het uitklap menu van de oude versie vele malen beter. Sowieso vind ik dat een prima manier.

Afijn, ik mag een ervaren surfer zijn, internetgebruiker maar wel 57 :S, dus heb ik misschien even langer nodig om te interpreteren.

4. Zie ik het goed dat de optie SMS versturen weg gehaald is op deze nieuwe versie met adresboek? Zou ik jammer vinden.

Eindconclusie van mij: Mooie, duidelijke vernieuwing. Jammer dat het feedback geven onduidelijkheid op roept. Naar mijn mening overbodig om op elke pagina dat te doen als het gewoon goed is. Hoop dat Verbruik pagina wordt aangepast.

Warme groet, Yvonne
Reputatie 3
Badge +9
Is het mogelijk om het maandverbruik (grafiek) ook als een hele maand weer te geven?
Zie ik het nu goed? Kun je, zodra de nieuwe omgeving in de lucht is, mb's bijkopen?
Reputatie 5
Badge +10
Ha, dank je wel Alex. Via de knoppen heb ik al wat "feedback" gegeven. En ergens ook mail adres achter gelaten, hihi, zo'n mooie telefoon zou iedereen wel willen verdienen;)

Dat kan ik me goed voorstellen Yvonne. Ik gun het je van harte. Heel erg bedankt voor de feedback in ieder geval. Hieronder mijn antwoorden op je vragen.

De onduidelijkheid voor mij zat/zit is,
1. op iedere pagina verschijnt er een pop up met zeg maar een smilie en de vraag wat vindt je van deze pagina. Vooral de 1e keer liet ik dat even voorbij gaan want wilde eerst goed en verder kijken, daarna kwam pop up niet meer terug voor betreffende pagina.
Bij de volgende pagina, waar ik wel gelijk een smilie gaf zag ik ook de knop volgende enz en dan komt ook de mogelijkheid om mail adres aan te geven. Als ik het nu goed begrijp doe je dat dan per pagina???


Kan me voorstellen dat dit even verwarrend is. Het is inderdaad de bedoeling dat je per pagina je feedback en je e-mail adres achterlaat.

2. Omdat de pop up niet meer verscheen koos ik voor Geef je mening, dan verschijnt er een heel ander menu, kies je voor alleen deze pagina, staat er toch nog onder de vraag voor de hele site, verwarrend, wat je cijfer voor die pagina klopt niet voor de hele site Toch???
En in deze optie wordt niet gevraagd om mailadres, heb ik maar neer gezet bij nog een opmerking 🆒


De manier van feedback geven kan een beetje verwarrend zijn. Het gegeven cijfer geldt dan voor die pagina, maar let daar maar niet teveel op hoor. En je kunt je e-mail adres beter te vaak dan te weinig doorgeven :)

3. Dan is verder mijn mening dat het een mooie nieuwe versie is geworden, zeer duidelijk, in één oogopslag meer informatie.
Ik denk dat de pagina Verbruik een "bug" heeft, jaja, nee hoor dat weet ik niet maar als het zo hoort is dat zeer onprettig. Je krijgt niet direct de laatste dag van gebruik te zien maar ergens halverwege een maand in 2014,. Vul je het tijdvak in bv 1 juni tot vandaag, dan is de 1e 10 juni en loopt af naar 3 juni. Kies je dan voor meer zien dan komt daar de volgende datum
komt onder 3 juni, 15 juni te staan en loopt tot 11 juni. Weer kiezen voor meer en dan is het 20 juni.
Je snapt wel, beslist geen positieve verandering als dit zo blijft. Zou me zeer irriteren omdat ik wel dagelijks daar gebruik van maak.
Dan vind ik het uitklap menu van de oude versie vele malen beter. Sowieso vind ik dat een prima manier.

Afijn, ik mag een ervaren surfer zijn, internetgebruiker maar wel 57 :S, dus heb ik misschien even langer nodig om te interpreteren.


Fijn om te lezen dat je over het algemeen erg positief bent. Heb je de feedback mbt het tijdvak ook via de feedback knop doorgegeven? Het team kijkt daar namelijk het meest naar.

4. Zie ik het goed dat de optie SMS versturen weg gehaald is op deze nieuwe versie met adresboek? Zou ik jammer vinden.


SMS-en via Mijn Simyo komt inderdaad te vervallen. Het werd door te weinig klanten gebruikt. Daarom hebben we besloten om het er uit te laten. Voor die kleine groep klanten, die er wel gebruik van maakten, is dat wel even een teleurstelling helaas.

Eindconclusie van mij: Mooie, duidelijke vernieuwing. Jammer dat het feedback geven onduidelijkheid op roept. Naar mijn mening overbodig om op elke pagina dat te doen als het gewoon goed is. Hoop dat Verbruik pagina wordt aangepast.

Warme groet, Yvonne


Nogmaals dank voor je feedback Yvonne! Erg blij mee :)

Is het mogelijk om het maandverbruik (grafiek) ook als een hele maand weer te geven?

Je ziet nu inderdaad dat een deel van de maand wordt afgebeeld. Ik kan me voorstellen dat hier bewust voor gekozen is. Anders krijg je hele kleine onduidelijke balkjes. Maar mocht uit de test blijken dat veel klanten dit toch anders zouden willen zien, weet ik zeker dat ze hier nog eens naar gaan kijken.

Zie ik het nu goed? Kun je, zodra de nieuwe omgeving in de lucht is, mb's bijkopen?

Dat klopt inderdaad Raytje. Het werkt nog niet in de beta versie, maar straks is dat wel mogelijk 🙂 Scherp gezien!
Badge +1
Bedankt voor de reactie hier Alex. dacht wel dat ik voor verbruik ook via feedback had gedaan maar ach doe het gewoon nog een keer, hihi. En tja, van die sms service op de pagina is jammer maar we kunnen er mee leven hoor.

Normaal gesproken een warme groet...... laat ik nu maar achterwege met deze temperaturen.

Coole groet, Yvonne 🆒
Reputatie 5
Badge +10
Dubbele feedback is prima.

Een koele groet (ook vandaag weer) kan ik goed gebruiken.

Koele groetjes terug 😉
Badge +1
Dubbele feedback is prima.

Een koele groet (ook vandaag weer) kan ik goed gebruiken.

Koele groetjes terug ;)


Hihi, van de warmte is spontaan je avatar verdwenen.

Fijne Coole dag!
Dubbele feedback is prima.

Een koele groet (ook vandaag weer) kan ik goed gebruiken.

Koele groetjes terug ;)


Hihi, van de warmte is spontaan je avatar verdwenen.

Fijne Coole dag!


Die van Ali ook al... gebeuren enge dingen daar op kantoor 😃
Reputatie 4
Badge +7
Hallo Alex

Alles ziet er keurig uit.
Wel even een opmerking. (ik heb even gewacht tot de ergste hitte over is. Ben nogal een chaoot tijdens een hittegolf).
Heel af en toe zegt het hier "oeps foutje" tijdens inloggen. En vaak lang ....lang....wachten na inloggen voor de pagina ingeladen is. Wat in de oude omgeving merkbaar sneller gaat..
Mijn browser is Google chrome, de cookies en internetgeschiedenis worden automatisch verwijderd door CCleaner prof bij afsluiten, begin dus altijd met een schone browser. En m'n besturingssysteem is nog steeds W7.

Is de nieuwe website iets "zwaarder" geworden??

Groeten Jan
Reputatie 4
Badge +7
Huu Alex is je ava weggelopen?
Chrome ondersteund vanaf versie 42 sites die niet gebouwd zijn op HTML5.
Gaat hier om sites die werken met de oude NPAPI plugins. (weet niet of Simyo die gebruikt? )
Tot versie 45 kun je ze wel aanzetten.
https://support.google.com/chrome/answer/6213033?hl=nl

Iets waar men, ook bij Simyo, ook rekening mee dient te houden dus.

Ik krijg die oeps pagina's trouwens ook, Chrome issue :?
Reputatie 4
Badge +7
Heey Raytje.

Thanks voor je uitleg. Zover had ik ik het nog niet uitgespit.

Jan
Ik kwam erachter toen ik op de pc naar de tv wilde kijken. Horizon tv van Ziggo.
Had een avondje geen tv signaal, wel via pc (met behulp van Firefox) en later de vondst om die plugins aan te zetten 😃
Reputatie 4
Badge +7
Dat zal ik dan nooit gezien kunnen hebben ik gebruik nog ADSL of VDSL (hoe heet dat). Ik ben jaren geleden bij Ziggo weggegaan (niet omdat ze slecht zijn), maar ze konden me gewoon bepaalde dingen niet leveren, wat KPN wel kon.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex

Alles ziet er keurig uit.
Wel even een opmerking. (ik heb even gewacht tot de ergste hitte over is. Ben nogal een chaoot tijdens een hittegolf).
Heel af en toe zegt het hier "oeps foutje" tijdens inloggen. En vaak lang ....lang....wachten na inloggen voor de pagina ingeladen is. Wat in de oude omgeving merkbaar sneller gaat..
Mijn browser is Google chrome, de cookies en internetgeschiedenis worden automatisch verwijderd door CCleaner prof bij afsluiten, begin dus altijd met een schone browser. En m'n besturingssysteem is nog steeds W7.

Is de nieuwe website iets "zwaarder" geworden??

Groeten Jan


Hoi Renoster,

Goed opgemerkt. Dit was inderdaad een issue waar de testers hier intern ook tegenaan liepen. Dit zou nu opgelost moeten zijn. Als de nieuwe Mijn Simyo eenmaal live staat dan zou dit probleem niet mogen optreden.

Huu Alex is je ava weggelopen?

Ik had even wat gezichtsverlies geleden, maar inmiddels durf ik mezelf weer te vertonen 😉
Reputatie 5
Badge +10
Update

Het testen van de beta versie van Mijn Simyo is vanaf nu niet meer mogelijk. Per vandaag staat de nieuwe Mijn Simyo online. Iedereen bedankt voor de alle feedback. De winnaar van de Samsung wordt volgende week bekend gemaakt.

Heb je toch nog vragen, suggesties etc. over de nieuwe Mijn Simyo, laat dit dan hier weten.

Dit topic zal ik nu sluiten om het overzichtelijk te houden.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Update

De winnaar van de Samsung Galaxy S5 is Klaas uit Leeuwarden. Hij is hier inmiddels van op de hoogte.

Veel plezier met deze mooie prijs! :)

Groetjes,

Alex