.

Storing Mobiel bellen, sms en internet in Frankrijk (inclusief Monaco)

  • 21 July 2013
  • 18 reacties
  • 8397 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
U kunt de actuele status op deze pagina vinden daarnaast word de status actief bijgehouden in dit topic.

Sinds zaterdagmorgen 20 juli kunnen klanten die zich in Frankrijk (inclusief Monaco) bevinden hinder ondervinden bij het mobiel bellen, sms'en en internet via roaming. Noodnummers zijn wel bereikbaar. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk. Klanten in andere landen kunnen sinds 01.00 uur vanmorgen weer gebruik maken van alle mobiele diensten. Er wordt hard gewerkt om dit probleem ook voor onze klanten in Frankrijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven per wanneer de storing is verholpen. Het is wel mogelijk om in geval van noodsituaties verbinding te krijgen met het noodnummer (bijvoorbeeld 112) in het betreffende land. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak!

Excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2013-07-20 09:30 Eindtijd: onbekend

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

18 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh en andere Simyo klanten,

Het klopt inderdaad dat er een storing gaande is met betrekking tot onze diensten in Frankrijk. Hierdoor is het niet mogelijk om te bellen, sms-en en internetten. Ook in Monaco is het het bel/sms en internet verkeer verstoord.

De technische dienst van KPN probeert het zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

@Groentjuh. Bedankt voor het plaatsen van het bericht.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Update 9:55 Wanneer je handmatig kiest voor operator Free, zou het moeten werken.

Handmatig naar een netwerk zoeken kan via de instellingen van je toestel. Vaak is het terug te vinden onder telefooninstellingen.
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling:
Het netwerk van de provider Free is geen landelijk dekkend netwerk. Met deze mogelijkheid zijn de problemen in Frankrijk slechts gedeeltelijk opgelost, want het netwerk van deze provider is alleen te vinden in de grote steden en langs de Rivièra
Reputatie 7
Badge +9
Update 16:21

Klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo in Frankrijk en Monaco kunnen op dit moment niet mobiel bellen, smsÂ’en en mobiel internetten. Wat is er precies aan de hand?

Aanvankelijk hadden klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo die sinds afgelopen zaterdag 20 juli overal in het buitenland problemen met mobiel bellen, smsÂ’en mobiel internetten via roaming. Ook konden zij niet vanuit Nederland worden gebeld. In de loop van zondag 21 juli is deze storing verholpen, met uitzondering voor klanten die zich in Frankrijk en Monaco bevinden. Noodnummers als 112 zijn in deze landen wel bereikbaar. KPN is zich zeer bewust van het ongemak dat deze storing veroorzaakt en biedt hiervoor zijn excuses aan. Op dit moment werkt KPN met man en macht aan een oplossing voor deze klanten.

Storing in internationaal signaleringsverkeer
Voor bellen, smsÂ’en en mobiel internetten in het buitenland werkt KPN samen met buitenlandse operators en netwerkleveranciers. Op 20 juli ontstond er een internationale storing in het signaleringsverkeer. Het getroffen netwerk controleert of mobiele telefoons die de Nederlandse grens passeren van KPN-, Hi-, Telfort- of Simyo-klanten zijn en welke diensten zij in het buitenland kunnen gebruiken. Dit netwerk herkende onze klanten niet omdat het signaal ontbrak. Hierdoor konden zij niet meer roamen, met alle gevolgen van dien.

Getroffen? Zo kun je toch mobiel internetten, bellen of smsÂ’en
Gelukkig zijn er voor de getroffen klanten in Frankrijk en Monaco een aantal alternatieven om toch mobiel te internetten of te bellen en smsÂ’en:

• Voor mobiel internetten kun je (gratis) WiFi-diensten gebruiken. Vaak bieden campings, hotels, restaurants of terrassen (gratis) WiFi-verbindingen.
• Bel of sms via het netwerk van de Franse mobiele aanbieder Free. Let op: Je moet handmatig deze mobiele operator op je mobiele telefoon selecteren. Daarnaast is Free alleen beschikbaar in en rond de grote steden en aan de Franse kust.
Al 3 dagen onbereikbaar en geen alternatief voor handen. 2013.
Belachelijk, al 3 dagen geen bereik in Frankrijk, geen (werkende) alternatieven en pas na 2 dagen op het forum moeten lezen wat er aan de hand is...

Slecht, slecht, slecht.......!!!!!

Ik vind dit in 2013 echt niet meer kunnen, ga maar eens zien naar een andere provider...
Het is nu dinsdag 23 juli en dat betekent dat de storing erg lang duurt. Mijn vrouw en ik kunnen met beide nummers en telefoons geen contact leggen met een franse provider.
Hoe lang gaat dat nu duren en wat doet Simyo bij zoveel ongemak?
Reputatie 7
Badge +9
KPN heeft nog geen schatting gegeven over hoelang deze storing nog gaat duren.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Zodra we meer weten over het probleem zullen we het in dit topic plaatsen. Tot die tijd wil ik jullie allen vragen om geduld. KPN doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Directeur Netwerken KPN gaat in op de storing in Frankrijk

http://youtu.be/RvwhC-cTRsI
Nu al de derde dag geen bereik in Frankrijk, ik vind het ronduit belachelijk. Dit lijkt me geen storing meer. Ik kan namelijk prima contact maken met Orange, mijn vrouw met t-mobile doet dat ook. Ik kan wel verbinding maken maar ik wordt met Simyo niet TOEGELATEN. Dat heeft weinig met storingen te maken, lijkt mij. Het lijkt mij duidelijk dat Simyo/KPN hun afspraken met Orange in Frankrijk niet zijn nagekomen. Lees: de rekening niet betaald hebben. Je maakt mij anno 2013 niet meer wijs dat je drie dagen storing hebt. Het zijn geen draadjes die stuk zijn gegaan. Het belachelijke altnatief van Free of Wifi is ronduit een oplossing van lek mijn vestje. Ik was zeer tevreden met Simyo maar ga na de vakantie serieus op zoek naar iets anders. Ik verwacht een tegemoetkoming van Simyo.
Hmm, ik begrijp nu dat alle klanten van KPN geen bereik hebben en dat het dus niet aan Simyo ligt maar aan KPN. Maar het blijft een l*lsmoes van KPN. 😉
Belachelijk KPN!
Zonder enige informatie ligt het dataverkeer in Denemarken hier nu ook plat. Simyo: wat een blamage. Informeer de klanten! Of zijn ze niet belangrijk genoeg?! We betalen toch voor diensten? Laat ze dan werken en als dat niet lukt: informeer je klanten. Het minste wat je kunt doen. Al nagedacht over een compensatie? Een goede graag.
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben mij aan het bezinnen om mijn gebruikersnaam binnen dit forum aan te passen. Met pijn in mijn groene KPN hart. Dit is werkelijk een blamage van de ergste soort.

Simyo maakt altijd trots reclame met het betrouwbare KPN netwerk. Ik ben bang dat veel vakantievierende klanten hierdoor een vieze bijsmaak hebben... Zo betrouwbaar is dit netwerk dus ook niet altijd.
We zijn weer online. Ik heb zojuist verbinding gekregen. Dankjewel!! Dit maakt de vakantie toch nét iets relaxter 😉
Reputatie 1
Badge +2
Ik wist het! KPN kan nog steeds 😉
Hier in Zuid Frankrijk nog steeds geen verbinding. Blijkbaar dus nog geen definitieve oplossing voor een ieder:(
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Update: Het technische team van KPN boekt vooruitgang. Helaas is er nog geen eindtijd beschikbaar, maar ze doen hun uiterste best om het op te lossen.

Om de ontwikkelingen van de storing overzichtelijk te houden heb ik een nieuw topic geopend. Het topic kun je hier vinden. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Groetjes,

Alex