.

Storing bij KPN (20 April 2012)

  • 20 April 2012
  • 2 reacties
  • 862 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
KPN(Het netwerk wat Simyo gebruikt) kampt opnieuw met een storing in zijn mobiele netwerk. De storing lijkt op die van afgelopen week, waarbij browsen niet werkt, maar andere diensten wel. De storing doet zich ook dit maal voor bij een deel van de klanten.
Een woordvoerster van KPN heeft de storing bevestigd, maar heeft nog geen idee van de oorzaak, grootte en duur van de storing. "Onze storingsdienst is er druk mee bezig, maar we weten nog niet veel."

@Klanten: einde bericht; begin rant tegen simyo mods (staat niet veel nuttige informatie hieronder).

PS. Simyo: 0, Groentjuh:3! Waarom zijn andere bronnen altijd zoveel sneller in het melden van storingen? Deze storing staat bijvoorbeeld gewoon op storingspagina van KPN! Tweakers heeft er een nieuwspost over. Telfort en Hi hebben het dan weer niet op hun storingspagina staan. Het kan aan mij liggen, maar waren de eerst twee keer dat ik melding maakte niet reden om eens te lijken naar de wijze die jullie gebruiken om storingen te ontdekken? Mag ik weten hoe jullie over storingen te weten komen? Waarneer kan ik als klant hier snel informatie vinden over storingen? Waarom kunnen sites als tweakers.net sneller storing melden dan de bedrijven waar de storing voor geld?

Ik vraag mij nu toch af wat er gebeurt zodra een storing optreed. De kant van de gebruiker ken ik wel. Een heel klein gedeelte gaat kijken wat er aan de hand is. Deze gebruiker controleert normaal zijn instellingen en controleert of de storing in het toestel zit. Daarna ontstaan topics zoals deze op fora waar mensen die zulke stappen kunnen doorlopen aan andere vragen of aan zij dergelijke problemen ondervinden. Als andere gebruikers zelfde problemen ondervinden is het meestal een storing. Zo'n topic is genoeg aanleiding voor de redactie van tweakers.net om eens even rond te bellen.

Hoe gaat het aan jullie kant? Ik vraag begin me dat nu echt af te vragen.... Zeker als de storing ook op KPN's storingspagina staat.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tijdlijn:

  • 07:50 Eerst klachten van gebruiker op KPN netwerk.
  • 08:51 Tweaker meldt een storing.
  • 09:44 Woordvoerder KPN meldt dat mobiel internet weer naar behoren zou moeten werken. Probleem is niet gevonden. Probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben.
  • 10:06 Simyo forum gebruiker Groenjuh post maar eens over de storing op het simyo forum (derde maal.)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh,

Onze technische dienst krijgt de meldingen door van KPN. Zodra wij een officiƫle melding binnen krijgen, kan dit gecommuniceerd worden (o.a. via het forum). Het is tot nu toe gebleken dat wij de meldingen dusdanig laat hebben doorgekregen waardoor jij bijvoorbeeld eerder een melding hebt kunnen plaatsen. Wij proberen dit scherp in de gaten te houden, omdat een dergelijke melding misverstanden bij klanten kan voorkomen.

Groetjes,

Alex

Reageer