.

Simyo klantenservice weer bereikbaar

  • 11 April 2012
  • 18 reacties
  • 2834 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste Simyo klanten,

Als gevolg van onderhoud aan ons telefoonsysteem zijn wij momenteel alleen via email, Twitter en het forum bereikbaar. Om uw simkaart te blokkeren ivm verlies of diefstal verwijzen wij u door naar Mijn Simyo onder het tabblad Selfservice. Antwoorden op veel gestelde vragen vindt u ook terug op faq.simyo.nl.

Edit 18/4: Inmiddels is de klantenservice weer telefonisch bereikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

18 reacties

Hoelang duurt dit onderhoud?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Bart van Eekelen,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hopen vanaf maandag weer telefonisch te bereikbaar te zijn. Je kunt ons bereiken door te bellen naar 1200 (met een Simyo toestel) of via 0800-0232300.

Groetjes,

Manisha
Oké,

dank jullie wel!

Wellicht een handige tip om dit bij een volgend onderhoud te vermelden op de site/in de automatische beantwoorder 🙂
Fijn dat jullie maandag weer bereikbaar zijn. Ik neem aan dat wij dan ook weer kunnen telefoneren.
Vind het slecht dat we niet op de hoogte zijn gebracht.
En dit onderhoud duurt wel erg lang.
Krijgen klanten ook een vergoeding voor het niet vermelden van onderhouden en de lange duur?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marije,

Wij hebben telefonisch en via het forum gemeld dat wij vanwege onderhoudswerkzaamheden telefonisch niet te bereiken zijn. De klantenservice is nog wel per e-mail, via het forum en via twitter te bereiken. Wij zullen om deze reden geen vergoeding bieden.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 5
Badge +10
Beste Simyo klanten,

De klantenservice van Simyo is weer telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het eerder ontstane ongemak.

Groetjes,

Alex
18-4 zou klantenservice weer telefonisch bereikbaar zijn. Heb net gebeld: Niet dus. Wanneer wel?
Is inmiddels geregeld. Klantenservice blijkt nu een ander telefoonnr. te hebben 0800-232300 ipv 06-12001200.
In maart nummerbehoud aangevraagd: door Simyo akkoord gegeven per 16 april. Kreeg tijdelijk nummer van Simyo. Op 16 april en tot nu toe geen nummerbehoud.
Na diverse mails en telefoontjes nog steeds niets en nu is ook het Simyo nummer uitgeschakeld! Heb ik helemaal geen GSM meer als zzp er!!!
Ik heb weliswaar lang zonder GSM geleefd, maar alle klanten hebben nu wel mijn (oude vertrouwde) nummer. Daarom alles ruim tevoren geregeld.
Wanbetaling is er niet: mijn abonnement gaat immers 16/4 in. Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig??? Ik eis activatie en meteen!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Herman Blum,

Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Volgens ons systeem lukte het vanuit uw toestel niet om de simkaart aan te melden op het Simyo netwerk. Uit uw verbruiksoverzicht kunnen we opmaken dat het inmiddels is gelukt om gebruik te maken van het Simyo abonnement met uw eigen nummer. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is opgelost.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Heeeeelp. Ik probeer mijn VDU kaart op te laden, verwacht een tan-code van de ING maar die komt niet. Ik heb, op mijn mobiele, 'beperkte service'.  Ik laadde net mijn Simyo op, daarna werd het scherm wit. Elke volgende stap geeft een wit scherm. Ik had nog E 1,75 en daar heb ik nu E 50,- bijgezet dus aan mijn saldo kan het niet liggen. Op mijn ing staat ook voldoende. Als ik mezelf bel met mijn vaste telefoon dan ben ik 'nu niet bereikbaar'. Er zijn telefoontjes binnen gekomen van mijn werk, ik kan de voicemail niet beluisteren, 'beperkt' bereik. Moet ik morgen al weer ergens heen? Ik ben nu onbereikbaar, kan niets betalen, ligt dit aan mij of aan Simyo.
Simyo, los dit op. Bij alles wat ik doe met Simyo gaat het scherm op wit.
Ik kan mijn NS kaart niet opladen want ik ontvang geen tan-code van mijn bank.
Ik kan geen opdrachten aannemen want ik ontvang geen telefoon en ik kan niet bellen met mijn mobiele.
Ik kan niets betalen want ik ontvang die tan-codes niet.
Dit kost me!!!
Badge +2
Beste MaraO,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik heb gemaakt van je aansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als dit niet het geval is of als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Het lag dus aan Simyo en KPN, als ik het goed begrepen heb. Het hele netwerk lag plat. Een excuus zou op zijn plaats zijn, Arie, want ons dagje uit liep hierdoor behoorlijk anders dan wij gepland hadden. 
In plaats van gebruik te kunnen maken via mijn Simyo van automatisch opladen en betalen, hebben wij nu andere oplossingen gezocht, wat tijd kostte, waardoor ons doel niet meer bereikbaar was. 
Gelukkig dat ik niet ook een werkopdracht kreeg die niet te verzetten was.
Al met al kostte deze storing me tijd en gaf het stres. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mara0,

Voor zover wij weten is er geen storing geweest. Mag ik vragen van wie je dit begrepen hebt. Ik kan dit nog wel even voor je controleren als je me de exacte datum kunt doorgeven en eventueel tijdstip. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om geen gebruik van je simkaart te kunnen maken. Ik ben nog wel even benieuwd of je geen bereik had of dat je een wit scherm had. Een wit scherm lijkt eerder op een toestelprobleem.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Het was donderdag 15 november 2012, 8 uur? 9 uur? 10 uur? Ik probeerde de VDU kaart van mijn vriend op te laden en ns e-cards te kopen, dat kan via de ING, dan krijg ik een code op mijn mobiele die ik op de ING site in moet voeren, waarna de betaling wordt verricht. Ik kreeg de code maar kon hem niet openen. Mijn telefoon met Simyo meldde me: beperkte service. Ik kon niet bellen met mijn Simyo telefoon. Ik kon ook niet gebeld worden op mijn Simyo telefoon, 'dit nummer is nu onbereikbaar.' Ik kon dus de code van de ING niet openen, dus niet betalen, want die mogelijkheid is alleen gekoppeld aan dit nummer dus aan deze telefoon, we konden dus verder niets. Ik probeerde de Simyo website met informatie te openen, was mijn saldo te laag? Opwaarderen dan? Maar na pagina 1 kwam een witte pagina. En daarna kon ik niet meer inloggen bij Simyo. Wel op de computer van mijn vriend. Maar zoekend naar de helpdeks was ook bij hem de volgende pagina wit, terug werd ook wit, verder kon er niets meer. 
Mijn vriend zocht op 'storingen bij Simyo' en op het internet kwam een site waar te zien was welke huidige telefoonstoringen er waren. Blijkbaar hadden zowel het Simyo netwerk als het KPN netwerk problemen. 
We gooiden onze plannen om en bedachten andere oplossingen. Om 11 of 12 uur hoorde ik: 'Pling, pling, pling' op mijn telefoon. Achter elkaar kwamen de boodschappen binnen, tan-codes, telefoontjes, oproepen, dus alles werkte weer. 

Wat grappig dat ik beperkte service had en een onbereikbaar nummer en dat er toch geen storing was bij Simyo. Bij de autogarage Heemskerk kon men (KPN) ook niet bellen en gebeld worden. En ook dat was dus geen storing bij KPN blijkbaar.

Nou, dan is er op die dag iets zeer merkwaardigs gebeurd in Heemskerk: het Simyo en het KPN netwerk lagen plat, dwz, men kon niet bellen ivm 'beperkte servic' en men kon niet gebeld worden ivm 'dit nummer is nu onbereikbaar' en dat geef ik dan de naam: netwerk ligt plat, maar blijkbaar lagen deze netwerken niet plat maar konden wij en anderen niet bellen of gebeld worden omdat.....?????

Ik denk dat het heel belangrijk is om zo iets geheimzinnigs te weten.

Met vriendelijke groeten, Mara Ooievaar

Oh ja, ik heb dit uiteraard wel eerder meegemaakt, met Vodafoon. Geen bereik, beperkte service, naar ik later vernam lag toen het Vodafoon netwerk plat. Vandaar dat ik (uiteraard) dacht dat nu jullie netwerk plat lag.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MaraO,

Ik vind het ook zeker geen gekke gedachte. Mensen gaan al vrij snel uit van een storing terwijl het probleem ook in een andere hoek gezocht kan worden. Een storing vind ook maar zelden plaats. Ik vermoed dat het hier om een plaatselijke storing ging. Ik ben dan wel benieuwd naar de site die jullie hebben gevonden. Simyo communiceert storingen namelijk altijd via een topic op het forum 'Nieuws, acties en verstoringen'. Als er andere sites zijn die storingen doorgeven, vinden wij het belangrijk om te weten welke dit zijn. Op dit manier kunnen we nagaan of dit wel/niet betrouwbaar is. Neemt verder niet weg dat het een vervelende situatie is geweest welke hopelijk niet meer voor zal komen.

In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling. Mocht je nog weten welke site het was hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,
Hmm, 'een storing vind ook maar zelden plaats. Ik vermoed dat het hier om een plaatselijke storing ging'.  En een plaatselijke storing is geen storing?
Nou ja, mijn vriend zoekt die site nog op......... dat was www.allestoringen.nl.
Nou, ik ga weer aan het werk, veel plezier met de informatie en groetjes,
Badge +2
Beste MaraO,

Een plaatselijke storing is inderdaad ook een storing. Echter komt dit niet vaak voor in de praktijk. Laat ons even weten of jenog problemen ondervindt.

Groetjes,

Arie

Reageer