.

Simyo introduceert nóg makkelijker overstappen met nummerbehoud!

  • 16 April 2018
  • 0 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Zoals de titel al doet vermoeden veranderd de manier waarop nummerbehoud werkt. Vanaf maandag 16 april 2018 kun je eenvoudiger je nummer behouden wanneer je overstapt naar Simyo! Door het makkelijker te maken is de kans nog kleiner dat het aanvragen van nummerbehoud vragen bij je oproept tijdens het bestellen van je Sim Only of Prepaid.

Hoe het was

Tot voor kort was het nodig om tijdens je bestelling allerlei gegevens in te vullen zoals je simkaartnummer, de naam van je provider en de datum waarop je jouw nummer wilde meenemen. Je kon uiterlijk 2 maanden voor het einde van je contract nummerbehoud aanvragen, dat is nu ook veranderd. Uit de feedback van klanten hebben we begrepen dat de manier om nummerbehoud in orde te maken veel vragen opriep en daarom makken we het nu nóg makkelijker om je nummer mee te nemen bij je overstap naar Simyo.

Hoe werkt het nu?

Zoals gezegd hoef je nu niet langer op zoek naar gegevens over bijvoorbeeld je simkaart en de einddatum van je huidige contract. Heel kort samengevat hoef je nu alleen in te vullen wat voor aansluiting je hebt en welk telefoonnummer je wilt behouden.

Zodra je een bestelling gaat plaatsen maak je de keuze voor Sim Only of Prepaid vul je in stap 1 van het bestelproces in voor welke opties je kiest. Wil je bijvoorbeeld een jaarabonnement een bundel van 300 minuten of sms'jes en een internetbundel van 2000 MB, dan klik je dat in deze stap aan. Vervolgens klik je op Kies dit abonnement. Bij het bestellen van Prepaid selecteer je hoeveel beltegoed je wilt en klik je op Verder naar nummerbehoud.

Let op je kunt 120 dagen voor het einde van je huidige contract nummerbehoud aanvragen bij ons. We zetten je telefoonnummer altijd zo snel mogelijk over. Bij particuliere abonnementen heb je altijd een opzegtermijn van 30 dagen bij zakelijke abonnementen is dit 90 dagen. Vraag je nummerbehoud aan bij ons? Dan hoef je niet zelf meer op te zeggen bij je huidige provider. Wel zo makkelijk! Als je gebruik maakt van Prepaid dan heb je geen contract en dus ook geen opzegtermijn. Bij Prepaid kan je nummer daarom al binnen een week worden overgezet.

In stap 2 geef je aan of je jouw nummer wilt meenemen naar ons toe. Wil je huidige nummer behouden dan klik je op ja,graag. Je vult vervolgens je telefoonnummer in en geeft aan of je op dit moment gebruik maakt van: een particulier abonnement, zakelijk abonnement of Prepaid. Heb je een zakelijk abonnement? Dan vragen we je ook om je klantnummer op te geven. Hierna druk je op Mijn gegevens invoeren. Je komt dan bij stap 3 van het bestelproces waarin je jouw persoonlijke gegevens invult en je bestelling bevestigd. Zodra je hebt afgerond krijg je een sms'je toegestuurd. In dit sms'je staat de verificatiecode die je nodig hebt om je aanvraag voor nummerbehoud af te ronden. Deze code stuur je binnen 24 uur terug als reactie op het sms'je dat je hebt ontvangen. Als dit gelukt is krijg je automatisch een sms terug ter bevestiging dat wij je aanvraag voor nummerbehoud gaan verwerken. Kun je geen sms meer ontvangen, bijvoorbeeld omdat je jouw simkaart kwijt bent? Selecteer dan zakelijk abonnement en vul je klantnummer in.



Wanneer wordt mijn nummer overgezet?

Via Mijn Simyo kun je de status van je nummerbehoud in de gaten houden. We zetten je nummer zo snel mogelijk over, zodat je zo snel mogelijk kan genieten van je nieuwe Simyo aansluiting! Je krijgt van ons altijd een tijdelijk telefoonnummer om de tijd te overbruggen tussen het moment van je bestelling en het overzetten van je nummer. Nummerbehoud vindt altijd plaats op een werkdag, tot die tijd kun je het beste je oude simkaart nog gebruiken.

Wij raden je aan om je huidige simkaart te gebruiken totdat je nummer is overgezet. Gebruik je vóór die tijd je Simyo simkaart dan maak je gebruik van het buitenbundeltarief. Je abonnement en jouw belbundel (en internetbundel) gaan pas in op het moment dat nummerbehoud is afgerond.

Wat gebeurt er als mijn aanvraag door mijn huidige provider wordt afgewezen?

Het komt wel eens voor dat je aanvraag voor nummerbehoud wordt afgewezen door de provider waar je een contract hebt lopen. Dit kan om verschillende redenen gebeuren, bijvoorbeeld omdat je abonnement nog langer dan 120 dagen loopt. Je kunt dan via Mijn Simyo je aanvraag voor nummerbehoud op een later moment afmaken. Op onze blog over nummerbehoud lees je hier meer over.

Kom je er niet helemaal uit waarom je aanvraag is afgewezen? Stel je vraag dan http:// dan helpen we je graag verder.

Groetjes,
Thomas

0 reacties

Geen reactie

Reageer