.

Simyo heeft best gewaardeerde klantenservice


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Simyo klantenservice nummer 1 in service scan

Amsterdam, 11 mei 2012

De klantenservice van mobiele provider Simyo wordt door de Nederlandse consument als beste gewaardeerd. Met een 7,7 laat Simyo de concurrentie ruim achter zich. De service van de telecom providers wordt door de Nederlandse consument gemiddeld beloond met een 6,1. Dit blijkt uit de onafhankelijke service-scan van Preferenso.nl.

In samenwerking met Trendbox werd naast servicegerichtheid ook onderzoek gedaan naar de prijs-kwaliteitverhouding. Deze wordt door 52% van de consumenten als goed of zeer goed ervaren.

Simyo biedt als een van de weinige mobiele providers een gratis klantenservice. Daarnaast wordt via Twitter direct service verleend, vaak binnen enkele uren. Bovendien helpen klanten elkaar op het Simyo Forum, een online community van Simyo gebruikers dat vorig jaar is gestart.

18 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Fantastisch nieuws!
Ik heb zelf nog niet de klantenservice hoeven te bellen, puur omdat ik geen problemen e.d. heb, dat is alleen maar positief

nou lekkere klanten service. afgelopen week 4x proberen te bellen alle vier de keren een half uur in de wacht toen opgehangen nu nog steeds problemen.

ben net een halve maand abbonee lekker begin
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum keesjansma,

Vervelend om te horen dat je lang in de wacht hebt gestaan. We hebben het afgelopen week erd druk gehad inderdaad. Je kunt je vraag of opmerking ook altijd hier op het forum kwijt.

Groetjes,

Alex
Wat een onzin. je moet elke keer dat je belt superlang wachten. en je krijgt te horen dat je op een ander tijdstip terug moet bellen. ik heb het al op bijna alle dagdelen geprobeerd. ik zit nu al 2 dagen in het buitenland en ik kan niet eens bellen met simyo via mijn mobiel hier. ondanks dat ik de functie bellen in het buitenland aan heb gezet. Nog geen moment bereik gehad. kwalijke zaak!
Badge
Ik ben het hier absoluut mee oneens. Heel lang in de wacht en je wordt te woord gestaan alsof je dom bent dat je een prbleem hebt.
Vandaag weer contact weten te krijgen met de klantenservice dat mijn nummerbehoud goed is aangevraagd bij Ziggo. Tot mijn verbazing zie ik bij thuiskomst dat mijn verzoek tot nummerbehoud is afgewezen door mijn huidige provider. Ik heb vandaag ook contact gehad met Ziggo die mij aangaven dat er geen enkel verzoek is ontvangen van Simyo. Dit is nu al de tweede keer dat de klantenservice mij bericht dat het verzoek tot nummerbehoud is afgewezen terwijl bij Ziggo nog nooit een een aanvraag is ontvangen.
Ik hoop dat iemand bij Simyo een nieuwe klant wil hebben want ik sta op het punt om Simyo af te schrijven als goed alternatief voor mijn huidige (te dure) maar kwalitatief goede provider.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat mensen hier op het forum aardig adequaat geholpen worden met problemen door de moderatoren, als ik zo links en rechts lees.
De telefonische klantendienst verdient dat cijfer zeker niet, als het om bereikbaarheid gaat...
Ik mag aannemen dat daar nog de nodige verbetering te verwachten valt.
Reputatie 7
Badge +9
De wachttijd bij de telefonische klantenservice is lang (wel zichtbaar op deze pagina).
Ik heb een aantal keren contact gehad en je wordt supervriendelijk en correct geholpen, gisteren wist de medewerkster niet hoe het probleem op te lossen, maar na overleg met haar supervisor toch prima geregeld.

Een algemene tip (dus niet alleen bij Simyo): Als je zelf correct bent word je doorgaans correct behandeld.
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb ook wel eens gebeld met de klantenservice en ook prima geholpen. Daarnaast is het ook nog gratis, iets was niet vaak meer voorkomt.
En er is ook nog Twitter en een forum om gratis contact te zoeken.

En zoals franswon al aangeeft, als je zelf vriendelijk bent, word je ook ddorgaans vriendelijk geholpen.

P.s. kleine kanttekening over het forum. Op de servicepagina staat wachttijd 1 werkdag. Dit word niet altijd nageleefd.
Badge +6
Hoi Martijn®,

Wij streven ernaar binnen 1 werkdag te antwoorden. Wanneer het druk is redden wij dit niet altijd.
Reputatie 2
Badge +3
Nog geen ervaring met het telefonisch contactcenter. 
Ben op dit moment ook zeer tevreden. Alles wordt goed en duiderlijk uitgelegd of is terug te vinden op je pagina.

Bij het afsluiten enkele vragen gesteld via twitter welke vrijwel direct werden beantwoord.
Ik snap het wel hoe Simyo aan dit cijfer komt.... keep up the good work.


PS.
Leg UPC ook even uit hoe het wel kan :p
Badge +6
Nog geen ervaring met het telefonisch contactcenter. 
Ben op dit moment ook zeer tevreden. Alles wordt goed en duiderlijk uitgelegd of is terug te vinden op je pagina.

Bij het afsluiten enkele vragen gesteld via twitter welke vrijwel direct werden beantwoord.
Ik snap het wel hoe Simyo aan dit cijfer komt.... keep up the good work.


PS.
Leg UPC ook even uit hoe het wel kan :p


Hoi Stn,

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over Simyo. Zullen we het samen aan de UPC uitleggen 🙂?
Badge
deze website verdiend een dikke 10 alles kan je inregelen en afstellen dan nog problemen kan je bellen of mailen.
jammer alleen dat je van je dochter moet horen dat u bestaat via sociaal media had zij hiervan gehoord , dat is voor die ouwe met zijn 20 jaar prepaid die wil nooit weg bij kpn ...altijd bereik....
bingo ik ben klant geworden denk dat er nog duizenden zijn die nooit op sociaalmedia komen en dus nooit van simyo hebben gehoord.
en dan de service met emailtjes betreffende overstap en nummerbehoud nee niets dan lof......ligt het aan de kleur orange?
gerrit
Reputatie 7
Badge +9
ligt het aan de kleur orange?
gerrit


Orange is ondergebracht bij de concurrentie :)

Maar je hebt gelijk, de website is prima, er zijn nog een paar verbeterpunten, maar die worden ook gerealiseerd (voor zover praktisch mogelijk).
Reputatie 5
Badge +10
deze website verdiend een dikke 10 alles kan je inregelen en afstellen dan nog problemen kan je bellen of mailen.
jammer alleen dat je van je dochter moet horen dat u bestaat via sociaal media had zij hiervan gehoord , dat is voor die ouwe met zijn 20 jaar prepaid die wil nooit weg bij kpn ...altijd bereik....
bingo ik ben klant geworden denk dat er nog duizenden zijn die nooit op sociaalmedia komen en dus nooit van simyo hebben gehoord.
en dan de service met emailtjes betreffende overstap en nummerbehoud nee niets dan lof......ligt het aan de kleur orange?
gerrit


Hoi gerritjan,

Heel erg bedankt voor het compliment. We doen ons best om nog meer naamsbekendheid te krijgen. We zijn een online provider. Vandaar dat we bijvoorbeeld geen televisie reclames hebben. Maar hopelijk doet iedereen een goed woordje voor ons :)

Orange is ondergebracht bij de concurrentie :)



Haha
ooh ik dacht al dat ik de enige was die tevreden was met Simyo, gelukkig nog een paar positieve reacties op dit forum. Petje af voor de moderators die cool blijven bij al die posts van mensen die direct hun abonnement willen opzeggen maar achteraf gezien toch niet helemaal hadden begrepen hoe hun telefoon werkt :)
Ik ben tevreden, zeker nu de 3g snelheid omhoog is gegaan is het veel voor weinig! Vooral het gemak van veranderen van instellingen via de site is top. Nu maar hopen dat mijn iphone 4 het nog even volhoudt.
Reputatie 7
Badge +9
Ook al gaat het toestel stuk, dan is het mogelijk nog steeds goedkoper om een toestel los te kopen in plaats van een abonnement te nemen.
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal mee eens Groentjuh, ik heb mijn Samsung S3 GT I9305 (de 4G uitvoering) voor € 399, als je een 2 jaars abo neemt met dit toestel en vergelijkbare bundel ben je gewoon duurder uit. Plus het risico dat je vergeet je abo op te zeggen... dan blijf je maar veel te veel betalen.
Reputatie 5
Badge +10
Nog meer complimenten. I like :D

Bedankt!

Reageer