.

Vraag

Prijs Internet 500 MB

  • 21 April 2012
  • 10 reacties
  • 1663 Bekeken

Badge
Goedemiddag,
Ik heb bij mijn Simyo geregeld abonnement een internet bundel van 500 MB. Hier betaal ik voor zover ik weet €9.99 voor. Nu zie ik dat de prijs van deze bundel verlaagt is naar €7.99. Betaal ik nu voortaan ook deze nieuwe prijs? Of betaal ik nog steeds €9.99?


Groetjes,
Kirsten

10 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Kirsten,

Het tarief van €7,99 geldt alleen voor nieuwe klanten, bij dit tarief horen namelijk ook andere actievoorwaarden. Je hebt tijdens de bestelling akkoord gegeven voor de actievoorwaarden die op dat moment golden, het is om die reden helaas niet mogelijk om in aanmerking te komen voor het huidige tarief.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha
Badge
De informatie rondom deze bundels is in dat geval wel wat misleidend. Ik ben - omdat ik er achter kwam dat ik niet zoveel data verbruik - overgestapt van een (toen nog) Internet Plus naar een Internet Regelmatig bundel. Op het moment dat ik deze nieuwe bundel via "Mijn Simyo" activeerde, stond daar ook dat het mij €7,99 zou kosten, terwijl het toch in die omgeving voor Simyo juíst duidelijk is dat ik geen nieuwe klant ben. Desalniettemin stond er op mijn factuur €10,00 gerekend voor Internet Regelmatig (dus ook geen €9,99).
Bijgevoegd is een screenshot van het scherm waar bundels opgezegd/geactiveerd kunnen worden. Hier wordt duidelijk de suggestie gewekt dat de van/voor prijzen ook voor mij gelden? Als ik daar activeer, dan activeer/accordeer ik op dat moment ook voor die prijs die dáár staat.
Overigens heb ik dit bericht ook al naar de klantenservice gestuurd, maar vond ik achteraf pas dit relevante topic op het forum...
Op de tarieven voor internet geldt zogenaamd een korting. Zo zie je bijvoorbeeld voor 1000MB ipv 16,99 nu 9,99 (16,99 is doorgestreept).
Ha fijn dat doe ik. Je ziet dan tot je verrassing bij de volgende nota, dat er 16,99 wordt gerekend, want: "U bent geen nieuwe klant". Er staat op die hele pagina nergens dat je een nieuwe klant moet zijn, daarvoor zul je op andere pagina's moeten gaan zoeken.
Lekker he?
Badge
Precies! Waarom in "Mijn Simyo" voor bestaande klanten niet gewoon de prijzen tonen die voor bestaande klanten gelden? Gelukkig is Simyo maandelijks opzegbaar: een optie om in overweging te nemen wat mij betreft...
Vanmiddag ook mijn databundel omgezet vanwege het gunstigere tarief. Zou toch een mooie boel zijn als er achteraf een hogere prijs op de factuur staat. Dit staat NIET op de betreffende pagina aangegeven. Naar mijn idee is Simyo gewoon verplicht het lagere tarief te rekenen. Doen ze dit niet dan zijn ze zelf nalatig geweest, dit kunnen ze NIET op de klanten afschuiven. Dan had het bij inloggen inderdaad niet mogelijk moeten zijn het abonnement te wijzigen. Ze willen het toch makkelijk maken en de klant alles zelf laten regelen? Lekker goedkoop toch? Nu zijn ze zelf fout en heeft de klant het gedaan? Dacht het niet, deze tarieven moeten gewoon voor alle nieuwe én bestaande klenten gelden. Voor nieuw klanten moeten ze een aanbieding maken die niet voor bestaande klanten aan te vragen of te activeren is.



Simyo, graag reactie!



Groet,

Ron
Reputatie 2
Badge +4
Beste wateenweertjehe,

Welkom op het Simyo forum!
Hier vind je een overzicht van de tarieven voor internet op de mobiel en de bijbehorende voorwaarden:
http://www.simyo.nl/sim-only/tarieven. Hier staat ook vermeld dat de korting op de internetbundel slechts geldig is gedurende de eerste 6 maanden van het abonnement. Als je het abonnement langer dan 6 maanden hebt kom je helaas niet in aanmerking voor het tarief met korting.

Onze excuses voor de eventuele verwarring.

Groetjes,

Manisha
http://www.simyo.nl/sim-only/overzicht
Op deze pagina zouden jullie dezelfde info moeten zetten, dus dat dat gunstige tarief slechts 6 maanden geldig is. Hier wordt je gelokt met gunstigere tarieven en er staat NIET bij dat die tarieven slechts 6 maanden geldig zijn. Ik vind dit gewoon oplichterij en jullie zijn hier helaas niet de enige in. Alle providers hebben deze onoverzichtelijk lokkertjes. Jullie verzieken de markt hiermee, er is hierdoor voor de consument totaal geen overzicht meer. Ik vind dit persoonlijk schandalige praktijken. Wees gewoon duidelijk, hanteer duidelijke tarieven en stop met die kleine lettertjes en lokkertjes. Voor iedereen duidelijk, iedereen blij en jullie een goede naam, want die raak je op deze manier echt kwijt. Ik heb Simyo sinds het begin als prepaid, ben over gegaan naar abbo en jullie altijd aan iedereen aanbevolen. Maar met deze onzinnige lokkertjes beveel ik Simyo echt niet meer aan aan vrienden / kennissen en raken jullie eerder klanten kwijt dan dat er nieuw bij komen.



Hoop echt dat jullie er wat aan doen en aan de klant gaan denken ipv enkel aan de eigen portemonnee.
Reputatie 2
Badge +4
Bester wateenweertjehe,

Bij de aanvullende voorwaarden staat vermeld dat de korting alleen geld voor de eerste 6 maanden van het abonnement.
Volgens ons systeem heb je op 31 januari het abonnement geactiveerd. Bij het omzetten van de internetbundel ontvang je tot 31 juli korting op de internetbundel Regelmatig, hierna ga je het reguliere tarief betalen.

Groetjes,

Manisha
Bester wateenweertjehe,

Bij de aanvullende voorwaarden staat vermeld dat de korting alleen geld voor de eerste 6 maanden van het abonnement.
Volgens ons systeem heb je op 31 januari het abonnement geactiveerd. Bij het omzetten van de internetbundel ontvang je tot 31 juli korting op de internetbundel Regelmatig, hierna ga je het reguliere tarief betalen.

Groetjes,

Manisha




Ha Manisha,


je snapt het echt niet he?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Kirsten, Ivo, Wateenweertjehe en Bor Spil,

Bedankt voor jullie reacties. Simyo is van mening dat de communicatie wat betreft de kortingen op de internet bundel wat transparanter en duidelijker had gemogen. We gaan dit zo spoedig mogelijk aanpassen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer