.

Nieuwe richtlijnen voor je Simyo wachtwoord

  • 11 January 2012
  • 3 reacties
  • 1887 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Vanaf vandaag dient je wachtwoord aan een aantal nieuwe eisen te voldoen, dit ter voorkoming van ongewenst gebruik van je Mijn Simyo account.
Je wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan, met minstens 1 hoofd- en kleineletter, 1 cijfer en 1 speciaal teken denk hierbij bijvoorbeeld aan: !Simyo01.
Wanneer je het wachtwoord niet meer weet, kan deze via de website worden opgevraagd. Dit kan nu alleen via de email, zorg er dus voor dat je op je Mijn Simyo pagina altijd je juiste email adres hebt staan.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

3 reacties

Badge +1
Veel gebruikte tekens zijn #$%&!?
Andere voorbeelden die veilig zijn maar ook makkelijker te onthouden:
  • SY#Welkom2012
  • Welkom2012#SY
  • welkom2012%SY
  • Poedel%1986
  • 67$Albatros
Grootste nadeel van deze wachtwoorden is er woordenboek woorden in zitten. Dwz woorden die echt bestaan en gebruikt kunnen worden door alle woorden uit het woordenboek langs te lopen. Beter is om bv de eerste letters van een liedje te nemen. Voorbeelden:
  • always look on the birghtside of life = alotbsol
  • i can't get enough of your love = icgeoyl
  • alle eendjes zwemmen in het water = aezihw of a1zihw
  • ik heb er de kracht niet meer voor = ihedknmv
  • hit me baby one more time = hmbomt
Als je deze voorbeeldzinnetjes combineert met een getal en een tekens #$%&!?, dan heb je vrij veilig wachtwoord. Zie ook de Mozilla Safe Password Guide.
Oh en een willekeurig wachtwoord van 7 tekens dat alleen bestaat uit grote en kleine letters en cijfers is in maximaal 17 minuten te kraken m.b.v. een gratis programmatje op Internet... Je bent gewaarschuwd!
Badge +3
en voor de simyo klanten die in de war zijn: ik was het idee gekomen om alleen via email te doen! 🙂
Badge +3
en uhmmm....maar stel je voor dat ze een nieuwe e-mail adres hebben (de simyo klantjes) maar ze weten hun wachtwoord niet meer!? dan kan die gene nooit op z'n account,


wel daar ooit aan gedacht? xD