.

Nieuwe Functie in de Mijn Simyo app!

  • 3 December 2019
  • 22 reacties
  • 3370 Bekeken
Nieuwe Functie in de Mijn Simyo app!
Reputatie 7
Badge +6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties

Nieuwe functie in de Mijn Simyo app.

Afgelopen week is er een update van de Simyo app geweest. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Simyo nummers (prepaid en sim only) te beheren vanuit 1 account in de Simyo app. (versie 3.29.0, je toestel moet minimaal Android versie 4.4.3 of IOS 10 hebben) Het kan zijn dat je deze al ontdekt hebt of nog niet. In dit topic leg ik je graag uit wat de functie is en wat het inhoudt.

 

Waarom introduceert Simyo dit?

Vanuit onze klanten hebben we veel vraag hierover gehad. Het was vaak terug te vinden op onze ‘Wall of change’ (ideeënmuur). Vooral vanuit ouders met meerdere Simyo simkaarten binnen één gezin. Zij kunnen op deze manier bijvoorbeeld het verbruik van hun kinderen heel gemakkelijk bijhouden.

 

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Ben jij een van de personen geweest die hierom gevraagd heeft? Dan hopen we natuurlijk dat het alles is wat je graag wilde. En we zijn natuurlijk heel erg benieuwd of dat ook zo is. Je kan hieronder al je vragen, opmerkingen, aanmerkingen, feedback en complimenten achterlaten. Is het uiteindelijk geworden wat je had verwacht?

Uiteraard is het meer dan welkom om dit ook achterlaten wanneer je dit niet als feedback hebt teruggeven maar hier wel wat over wilt zeggen. We verloten een aantal bol.com bonnen onder degenen die concrete feedback geven.

 

Wat houdt de functie in?

Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Simyo nummers (prepaid en sim only) te beheren vanuit 1 account in de Simyo app. Je kan dan eenvoudig schakelen tussen accounts in plaats van eerst uitloggen en vervolgens opnieuw inloggen. Uiteraard blijft je Simyo nummer van jou, dus bepaal je zelf wie deze mag beheren.

 

Kort gezegd, jij als Simyo klant geeft een andere Simyo klant het recht om alles te doen in Mijn Simyo wat jij ook kunt. Degene die het beheerders recht krijgt mag dus bijvoorbeeld:

  • Jouw verbruik en facturen inzien;
  • Jouw abonnement aanpassen;
  • Jouw instellingen veranderen.

 

Wat moet je hiervoor doen?

De nieuwste versie van de app updaten en aan de slag gaan! Het liefst willen we kijken ver je komt op deze manier. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je hier een topic vinden met de instructies. De feedback mag je in dit topic kwijt.

 

Nog even in het kort:

  • Wat? Een nieuwe optie beschikbaar in de app om meerdere accounts vanaf 1 account te beheren.
  • Wie? Voor alle sim only en prepaid klanten.
  • Wanneer? De update is beschikbaar vanaf 26 november. (versie 3.29.0, je toestel moet minimaal Android versie 4.4.3 of IOS 10 hebben)
  • Waarom? Omdat hier veel vraag naar is geweest en wij hier naar luisteren.
  • Waar? Alleen voor de app, niet voor de Mijn Simyo website.

Mocht je hier verder nog vragen en/of opmerkingen over hebben, ga ik proberen deze zo snel mogelijk te beantwoorden!

 

Groetjes,

Daisy


22 reacties

Alleen is het probleem dat  op Android 9, op een samsung A50  de simyo app versie 3.29.0 niet meer werkt.

Blijft vast lopen. (ook na herstarten telefoon, simyo app verwijderen en weer installeren.

Graag een oplossing

Fantastisch! Ik doe gewoon een suggestie en Simyo gaat ermee aan de slag. Nu kan ik de prepaid van mijn kind nog makkelijker beheren!!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Buguno, 

 

Super balen dat het niet werkt, het is momenteel bekend dat het ergens niet helemaal goed gaat op verschillende Android versies. De afdeling is momenteel druk bezig met achterhalen waar het probleem precies ligt. Excuses voor het ongemak, ik hoop dat er snel een oplossing is maar dit kan even duren. 

 

@Lammechien goed om te horen dat je enthousiast bent, werkt ook helemaal naar wensen? 

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Boguno,

 

Vanochtend ben ik in overleg gegaan met onze collega's die de Simyo app ontwikkelen, zij hebben meerdere meldingen gehad van hetzelfde probleem en ze zijn daar mee aan de slag gegaan. Ik mocht van ze doorgeven dat er deze week een nieuwe update aan zit te komen voor de app. Deze update zou het probleem bij het inloggen op de Simyo app met een Android telefoon met de software versie 9.0 moeten verhelpen. Deze update kun je downloaden in de Playstore zodra deze beschikbaar is. 

Ik zou je willen vragen deze update nog even af te wachten en tot die tijd in te loggen via mijn.simyo.nl. Bedankt voor je geduld! 

 

Groetjes,

Tessanne

Beste Tessanne,

Dank je voor het bericht ik wacht af.

Groet Roald

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Boguno / Roald,

 

Geen dank! Dat is prima! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Volgens mij is de app per 9 of 10 december versie 3.30 uitgebracht. De werkt weer op een Samsung A50.

Dank  jullie wel.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Boguno,

 

Fijn om te horen dat het weer werkt!

 

Groetjes,

Sarah

Goed dat deze mogelijkheid er nu is. Enige probleem is dat bij alle accounts dezelfde naam staat. Hierdoor is het lastig om ze uit elkaar te houden.  Hoe is dit op te lossen?

Hoi @Chiller .

 

Een mogelijkheid is om per account bij instellingen (app), profiel, je profielnaam/--namen  te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Chiller,

 

Wat Friesian aangeeft klopt inderdaad. Als je bent ingelogd kun je naar de instellingen gaan, vervolgens profiel  en dan kun je daar de profielnaam wijzigen. 

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Chiller,

 

Wat Friesian aangeeft klopt inderdaad. Als je bent ingelogd kun je naar de instellingen gaan, vervolgens profiel  en dan kun je daar de profielnaam wijzigen. 

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Zou mooi zijn, maar bij een ander nummer, dat ik beheer op die telefoon de korte naam aan laten passen, ook een profiel foto toe laten voegen. Die zijn nu te zienin die app en op de simyo.nl, maar in mijn app met gekoppeld account blijft de oude naam actief en geen profiel foto niet te zien.

voor alle zekerheid de app op beide telefoons geupdate, account ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, maar helaas, de nieuwe info is niet te zien 😔 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi ThomD,

Het zou kunnen dat je machtigingen niet goed zijn ingesteld. Je kunt namelijk gemachtigd zijn om alleen dingen in te kunnen zien, of gemachtigd zijn om ook dingen aan te passen. Zou je dat even kunnen nakijken? 

En even voor de goede orde, het lukt dus niet om als beheerder de naam en profielfoto van een andere account (die jij beheert) aan te passen. Ook als je op beide toestellen alles wijzigt dan wordt het niet doorgevoerd. Klopt dat?

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes,
Bas

Hoi ThomD,

Het zou kunnen dat je machtigingen niet goed zijn ingesteld. Je kunt namelijk gemachtigd zijn om alleen dingen in te kunnen zien, of gemachtigd zijn om ook dingen aan te passen. Zou je dat even kunnen nakijken? 

En even voor de goede orde, het lukt dus niet om als beheerder de naam en profielfoto van een andere account (die jij beheert) aan te passen. Ook als je op beide toestellen alles wijzigt dan wordt het niet doorgevoerd. Klopt dat?

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes,
Bas

Beste Bas, bedankt

Bij het instellen zie ik geen optie met onderscheid tussen inzien of bewerken, alleen optie koppelen.

Maar het gaat er primair om, dat ik de gewijzigde profielnaam en de toegevoegde profielfoto van het account waar ik als beheerder bij kan, niets zie (alleen de oude profielnaam en geen foto), terwijl die op de MijnSimyo én in de app van het andere account wel te zien is.

Dus als beheerder zie ik de oude naam en geen profielfoto. Als beheerder kan ik die ook niet wijzigen, maar dat is op zich geen probleem... 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi ThomD, 

Graag gedaan hoor!

Ik heb het even nagevraagd en blijkbaar is wat je wil dus niet mogelijk op dit moment. Dat is dan ook gelijk de verklaring voor het probleem!

Het is natuurlijk wel handig als het wel mogelijk zou zijn, dus ik zal het in ieder geval doorgeven aan onze ontwikkelaars. Maar ik kan niet beloven of en op wat voor termijn het eventueel mogelijk wordt gemaakt. 

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag van je :blush:

Groetjes,
Bas

Ook ik heb dit probleem. Ik heb nu 2 telefoonnummers in de App. Account 1 is beheerder van Account 2. Omgekeerd zou Account 2 ook beheerder van Account 1 moeten zijn. Dan zou je het profiel (naam en foto) kunnen aanpassen. En dat lukt dus niet. Los hiervan zou het ook makkelijk zijn als je in Mijn Simyo ook 2 of meer telefoonnummers zou kunnen beheren.

In het topic wordt gesteld dat je App versie 3.29.0 moet hebben. Waar vind ik in de App welk versienummer ik heb? Maar goed in Ios heb ik toch automatisch de nieuwste versies. mvg Jan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Palma40,

 

Heb je met acccount 2 ook toestemming gegeven aan account 1 om dat aanpassen?

 

Groetjes,

Daisy

Waar:Dat kon / kan ik niet vinden…..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Palma40,

 

Als het goed kon je toestemming geven wanneer je met account 1 hebt aangevraagd om de gegevens te beheren

 

Groetjes,

Daisy

Helaas is het niet mogelijk om van een gekoppeld account bij 'instellingen' het profiel te bekijken of te wijzigen. Deze optie is hier niet aanwezig.

Bij het accepteren van een beheerder wordt alleen gemeld dat: "Als je dit verzoek accepteert, kan hij of zij in jouw account alles doen wat jij ook kan". Deze informatie is dus niet juist.

Ook bij 'gekoppelde accounts/jouw beheerders' is het alleen mogelijk om deze te wissen, niet om rechten in te stellen. De hierboven geschreven info over toestemming geven is dus ook niet juist.

Eerder was het mogelijk om de accounts die je in de app had toegevoegd in één keer te koppelen. Met behoud van alle functies. Dit is helaas niet meer mogelijk. Erg jammer, want dit werkte goed.

Toen ik vandaag na een paar maanden de app weer opende waren deze opties en alle ingestelde accounts weg. Ik heb deze weer toegevoegd, maar vind het niet meer fijn werken.

Ik stel voor dat jullie de app nog één keer aanpassen. Zodat je een lokaal profiel aan kunt maken, uniek op je telefoon of tablet. Met login en wachtwoord, als primaire beveiligingslaag. En in dat profiel de accounts ( telefoonnummers ) toevoegt.

Dit maakt het mogelijk om veilig met je eigen profiel in te loggen. Zelfs met meerdere gebruikers ( profielen ) op één telefoon of tablet. Bijvoorbeeld werk en privé, of één voor jou en één voor je partner. En daarin snel en eenvoudig te kunnen schakelen tussen meerdere accounts waar je deze volledig kunt beheren. Instellen van rechten lijkt me hier niet van toepassing. Je beheert het, of je beheert het niet.

Ook is het dan mogelijk om dezelfde accounts in verschillende profielen te beheren. Gewoon door de inloggegevens in te vullen. Als iemand beheerder is moet je die toch vertrouwen. Misschien met de optie om het account op andere toestellen te verwijderen.

Ik vraag me af hoe andere gebruikers hierover denken. Alle reacties zijn welkom.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Chiel Mobiel, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Bedankt voor jou bericht. Ik zal je voorstel eens voorleggen bij het team wat gaat over de ontwikkeling van de app. Ik kom hier later nog op terug! :blush:



Update: Tot mijn spijt moet ik melden dat de vergadering van 13-10-2020 niet door kon gaan. Dit onderwerp wordt dus doorgeschoven naar de meeting op 20-10-2020. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Chiel Mobiel,

 

Tot op heden heb ik nog geen nieuws voor je wat betreft jouw vraag. Er zijn op het moment een heleboel dingen waar het team druk mee bezig is, maar de bespreking van dit onderwerp staat nog op de planning. 

Ik hou je op de hoogte! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer