Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuwe Functie in de Mijn Simyo app!

  • 3 december 2019
  • 22 reacties
  • 2940 Bekeken
Nieuwe Functie in de Mijn Simyo app!
Reputatie 7
Badge +5
  • Community manager
  • 1322 reacties

Nieuwe functie in de Mijn Simyo app.

Afgelopen week is er een update van de Simyo app geweest. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Simyo nummers (prepaid en sim only) te beheren vanuit 1 account in de Simyo app. (versie 3.29.0, je toestel moet minimaal Android versie 4.4.3 of IOS 10 hebben) Het kan zijn dat je deze al ontdekt hebt of nog niet. In dit topic leg ik je graag uit wat de functie is en wat het inhoudt.

 

Waarom introduceert Simyo dit?

Vanuit onze klanten hebben we veel vraag hierover gehad. Het was vaak terug te vinden op onze ‘Wall of change’ (ideeënmuur). Vooral vanuit ouders met meerdere Simyo simkaarten binnen één gezin. Zij kunnen op deze manier bijvoorbeeld het verbruik van hun kinderen heel gemakkelijk bijhouden.

 

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Ben jij een van de personen geweest die hierom gevraagd heeft? Dan hopen we natuurlijk dat het alles is wat je graag wilde. En we zijn natuurlijk heel erg benieuwd of dat ook zo is. Je kan hieronder al je vragen, opmerkingen, aanmerkingen, feedback en complimenten achterlaten. Is het uiteindelijk geworden wat je had verwacht?

Uiteraard is het meer dan welkom om dit ook achterlaten wanneer je dit niet als feedback hebt teruggeven maar hier wel wat over wilt zeggen. We verloten een aantal bol.com bonnen onder degenen die concrete feedback geven.

 

Wat houdt de functie in?

Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Simyo nummers (prepaid en sim only) te beheren vanuit 1 account in de Simyo app. Je kan dan eenvoudig schakelen tussen accounts in plaats van eerst uitloggen en vervolgens opnieuw inloggen. Uiteraard blijft je Simyo nummer van jou, dus bepaal je zelf wie deze mag beheren.

 

Kort gezegd, jij als Simyo klant geeft een andere Simyo klant het recht om alles te doen in Mijn Simyo wat jij ook kunt. Degene die het beheerders recht krijgt mag dus bijvoorbeeld:

  • Jouw verbruik en facturen inzien;
  • Jouw abonnement aanpassen;
  • Jouw instellingen veranderen.

 

Wat moet je hiervoor doen?

De nieuwste versie van de app updaten en aan de slag gaan! Het liefst willen we kijken ver je komt op deze manier. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je hier een topic vinden met de instructies. De feedback mag je in dit topic kwijt.

 

Nog even in het kort:

  • Wat? Een nieuwe optie beschikbaar in de app om meerdere accounts vanaf 1 account te beheren.
  • Wie? Voor alle sim only en prepaid klanten.
  • Wanneer? De update is beschikbaar vanaf 26 november. (versie 3.29.0, je toestel moet minimaal Android versie 4.4.3 of IOS 10 hebben)
  • Waarom? Omdat hier veel vraag naar is geweest en wij hier naar luisteren.
  • Waar? Alleen voor de app, niet voor de Mijn Simyo website.

Mocht je hier verder nog vragen en/of opmerkingen over hebben, ga ik proberen deze zo snel mogelijk te beantwoorden!

 

Groetjes,

Daisy


22 reacties

Alleen is het probleem dat  op Android 9, op een samsung A50  de simyo app versie 3.29.0 niet meer werkt.

Blijft vast lopen. (ook na herstarten telefoon, simyo app verwijderen en weer installeren.

Graag een oplossing

Fantastisch! Ik doe gewoon een suggestie en Simyo gaat ermee aan de slag. Nu kan ik de prepaid van mijn kind nog makkelijker beheren!!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Buguno, 

 

Super balen dat het niet werkt, het is momenteel bekend dat het ergens niet helemaal goed gaat op verschillende Android versies. De afdeling is momenteel druk bezig met achterhalen waar het probleem precies ligt. Excuses voor het ongemak, ik hoop dat er snel een oplossing is maar dit kan even duren. 

 

@Lammechien goed om te horen dat je enthousiast bent, werkt ook helemaal naar wensen? 

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Boguno,

 

Vanochtend ben ik in overleg gegaan met onze collega's die de Simyo app ontwikkelen, zij hebben meerdere meldingen gehad van hetzelfde probleem en ze zijn daar mee aan de slag gegaan. Ik mocht van ze doorgeven dat er deze week een nieuwe update aan zit te komen voor de app. Deze update zou het probleem bij het inloggen op de Simyo app met een Android telefoon met de software versie 9.0 moeten verhelpen. Deze update kun je downloaden in de Playstore zodra deze beschikbaar is. 

Ik zou je willen vragen deze update nog even af te wachten en tot die tijd in te loggen via mijn.simyo.nl. Bedankt voor je geduld! 

 

Groetjes,

Tessanne

Beste Tessanne,

Dank je voor het bericht ik wacht af.

Groet Roald

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Boguno / Roald,

 

Geen dank! Dat is prima! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Volgens mij is de app per 9 of 10 december versie 3.30 uitgebracht. De werkt weer op een Samsung A50.

Dank  jullie wel.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Boguno,

 

Fijn om te horen dat het weer werkt!

 

Groetjes,

Sarah

Goed dat deze mogelijkheid er nu is. Enige probleem is dat bij alle accounts dezelfde naam staat. Hierdoor is het lastig om ze uit elkaar te houden.  Hoe is dit op te lossen?

Hoi @Chiller .

 

Een mogelijkheid is om per account bij instellingen (app), profiel, je profielnaam/--namen  te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Chiller,

 

Wat Friesian aangeeft klopt inderdaad. Als je bent ingelogd kun je naar de instellingen gaan, vervolgens profiel  en dan kun je daar de profielnaam wijzigen. 

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Chiller,

 

Wat Friesian aangeeft klopt inderdaad. Als je bent ingelogd kun je naar de instellingen gaan, vervolgens profiel  en dan kun je daar de profielnaam wijzigen. 

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Zou mooi zijn, maar bij een ander nummer, dat ik beheer op die telefoon de korte naam aan laten passen, ook een profiel foto toe laten voegen. Die zijn nu te zienin die app en op de simyo.nl, maar in mijn app met gekoppeld account blijft de oude naam actief en geen profiel foto niet te zien.

voor alle zekerheid de app op beide telefoons geupdate, account ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, maar helaas, de nieuwe info is niet te zien 😔 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi ThomD,

Het zou kunnen dat je machtigingen niet goed zijn ingesteld. Je kunt namelijk gemachtigd zijn om alleen dingen in te kunnen zien, of gemachtigd zijn om ook dingen aan te passen. Zou je dat even kunnen nakijken? 

En even voor de goede orde, het lukt dus niet om als beheerder de naam en profielfoto van een andere account (die jij beheert) aan te passen. Ook als je op beide toestellen alles wijzigt dan wordt het niet doorgevoerd. Klopt dat?

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes,
Bas

Hoi ThomD,

Het zou kunnen dat je machtigingen niet goed zijn ingesteld. Je kunt namelijk gemachtigd zijn om alleen dingen in te kunnen zien, of gemachtigd zijn om ook dingen aan te passen. Zou je dat even kunnen nakijken? 

En even voor de goede orde, het lukt dus niet om als beheerder de naam en profielfoto van een andere account (die jij beheert) aan te passen. Ook als je op beide toestellen alles wijzigt dan wordt het niet doorgevoerd. Klopt dat?

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes,
Bas

Beste Bas, bedankt

Bij het instellen zie ik geen optie met onderscheid tussen inzien of bewerken, alleen optie koppelen.

Maar het gaat er primair om, dat ik de gewijzigde profielnaam en de toegevoegde profielfoto van het account waar ik als beheerder bij kan, niets zie (alleen de oude profielnaam en geen foto), terwijl die op de MijnSimyo én in de app van het andere account wel te zien is.

Dus als beheerder zie ik de oude naam en geen profielfoto. Als beheerder kan ik die ook niet wijzigen, maar dat is op zich geen probleem... 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi ThomD, 

Graag gedaan hoor!

Ik heb het even nagevraagd en blijkbaar is wat je wil dus niet mogelijk op dit moment. Dat is dan ook gelijk de verklaring voor het probleem!

Het is natuurlijk wel handig als het wel mogelijk zou zijn, dus ik zal het in ieder geval doorgeven aan onze ontwikkelaars. Maar ik kan niet beloven of en op wat voor termijn het eventueel mogelijk wordt gemaakt. 

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag van je :blush:

Groetjes,
Bas

Ook ik heb dit probleem. Ik heb nu 2 telefoonnummers in de App. Account 1 is beheerder van Account 2. Omgekeerd zou Account 2 ook beheerder van Account 1 moeten zijn. Dan zou je het profiel (naam en foto) kunnen aanpassen. En dat lukt dus niet. Los hiervan zou het ook makkelijk zijn als je in Mijn Simyo ook 2 of meer telefoonnummers zou kunnen beheren.

In het topic wordt gesteld dat je App versie 3.29.0 moet hebben. Waar vind ik in de App welk versienummer ik heb? Maar goed in Ios heb ik toch automatisch de nieuwste versies. mvg Jan

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Palma40,

 

Heb je met acccount 2 ook toestemming gegeven aan account 1 om dat aanpassen?

 

Groetjes,

Daisy

Waar:Dat kon / kan ik niet vinden…..

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Palma40,

 

Als het goed kon je toestemming geven wanneer je met account 1 hebt aangevraagd om de gegevens te beheren

 

Groetjes,

Daisy

Helaas is het niet mogelijk om van een gekoppeld account bij 'instellingen' het profiel te bekijken of te wijzigen. Deze optie is hier niet aanwezig.

Bij het accepteren van een beheerder wordt alleen gemeld dat: "Als je dit verzoek accepteert, kan hij of zij in jouw account alles doen wat jij ook kan". Deze informatie is dus niet juist.

Ook bij 'gekoppelde accounts/jouw beheerders' is het alleen mogelijk om deze te wissen, niet om rechten in te stellen. De hierboven geschreven info over toestemming geven is dus ook niet juist.

Eerder was het mogelijk om de accounts die je in de app had toegevoegd in één keer te koppelen. Met behoud van alle functies. Dit is helaas niet meer mogelijk. Erg jammer, want dit werkte goed.

Toen ik vandaag na een paar maanden de app weer opende waren deze opties en alle ingestelde accounts weg. Ik heb deze weer toegevoegd, maar vind het niet meer fijn werken.

Ik stel voor dat jullie de app nog één keer aanpassen. Zodat je een lokaal profiel aan kunt maken, uniek op je telefoon of tablet. Met login en wachtwoord, als primaire beveiligingslaag. En in dat profiel de accounts ( telefoonnummers ) toevoegt.

Dit maakt het mogelijk om veilig met je eigen profiel in te loggen. Zelfs met meerdere gebruikers ( profielen ) op één telefoon of tablet. Bijvoorbeeld werk en privé, of één voor jou en één voor je partner. En daarin snel en eenvoudig te kunnen schakelen tussen meerdere accounts waar je deze volledig kunt beheren. Instellen van rechten lijkt me hier niet van toepassing. Je beheert het, of je beheert het niet.

Ook is het dan mogelijk om dezelfde accounts in verschillende profielen te beheren. Gewoon door de inloggegevens in te vullen. Als iemand beheerder is moet je die toch vertrouwen. Misschien met de optie om het account op andere toestellen te verwijderen.

Ik vraag me af hoe andere gebruikers hierover denken. Alle reacties zijn welkom.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Chiel Mobiel, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Bedankt voor jou bericht. Ik zal je voorstel eens voorleggen bij het team wat gaat over de ontwikkeling van de app. Ik kom hier later nog op terug! :blush:



Update: Tot mijn spijt moet ik melden dat de vergadering van 13-10-2020 niet door kon gaan. Dit onderwerp wordt dus doorgeschoven naar de meeting op 20-10-2020. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Chiel Mobiel,

 

Tot op heden heb ik nog geen nieuws voor je wat betreft jouw vraag. Er zijn op het moment een heleboel dingen waar het team druk mee bezig is, maar de bespreking van dit onderwerp staat nog op de planning. 

Ik hou je op de hoogte! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer