.

Nieuwe bundels voor Sim Only Abonnementen

  • 13 March 2017
  • 78 reacties
  • 2984 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Badge
Kan ik ook alleen de internetbundel veranderen? Ik betaal nu maar 3 euro voor bellen en dat gebruik ik amper. Bij alle bundelwijzigingen wordt bellen sowieso duurder voor mij.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Je kan maandelijks je 4G aan- en uitzetten in Mijn Simyo.
Je kunt het ook aan laten staan en op je toestel 3G of 4G aanzetten.
Ik heb een telefoon die nog geen 4G ondersteund. Als ik nu alvast wel 4G aanzet, werkt alles dan nog? Of levert dit problemen?
Reputatie 7
Badge +9
Het zal geen problemen opleveren denk ik omdat je toch gewoon het 3G signaal zult blijven ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
Waarvoor zal je het aanzetten dan??
En hoelang blijft simyo het 3G signaal uitzenden als alle klanten 4G hebben aangevinkt? Dan zal simyo wel stoppen met 3G denk ik?
Reputatie 7
Badge +9
Misschien omdat hij/zij van plan is om eventueel een 4G toestel aan te schaffen en dat dan de instellingen al goed staan?
Ron, waarschijnlijk wil ik in de komende maanden een nieuw toestel die wel 4G ondersteund. En dan wil ik eigenlijk niet wachten tot de volgende maand maar direct 4G hebben 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Oké
Reputatie 7
Badge +9
Simyo is afhankelijk van KPN, zolang KPN 2G nog ondersteunt zal 3G zeker nog niet uitgeschakeld worden. Ooit zal 3G uitgeschakeld worden maar dat zal nog wel wat jaartjes duren. Een concurrent biedt alleen 4G omdat ze zelf alleen 4G apparatuur hebben en 3G moeten inhuren.
Reputatie 7
Badge +9
@Buit, om die reden hoef je het nu nog niet aan te zetten. De eerste keer gaat het direct in. Daarna kan je de instelling 1x per maand wijzigen. Handiger is om dit dan aan te laten staan en de instelling op je toestel te wijzigen, dat kan onbeperkt.
Oké bedankt Frans! Alleen heb ik natuurlijk geen garantie dat er dan nog de zelfde aanbieden zijn als nu. Dus is denk ik de beste optie, wel alvast over naar een nieuw abonnement, maar 4G nog even uitlaten staan. Ik ga er vanuit dat die optie wel gratis blijft.....
Reputatie 7
Badge +9
Die optie blijft gratis hoor.
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat goed om al jullie reactie hier te zien 🙂 Ik ben heel blij dat jullie over het algemeen positief zijn over de veranderingen! Ik zie dat onze forum experts jullie zoveel mogelijk antwoord hebben gegeven op al jullie vragen! Ik zal in deze reactie voor iedereen nog het een en ander bevestigen!

@John8472, super! Goed om te zien dat je gebruik hebt gemaakt van onze nieuwer bundels en natuurlijk ben ik blij dat je hier tevreden over bent. Veel plezier ervan :)

@feenstra, wat lastig dat je niet direct gebruik kon maken van de gratis 4G optie! Ik heb met je meegekeken in ons systeem en zie dat je ondertussen geholpen bent via de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft samen met jou de optie 4G aangezet. Kun je hier nu ook netjes gebruik van maken?

@Zowie66, is het jou ondertussen ook gelukt op je bundels te wijzigen via Google Chrome?

@MMMHOLLAND, goed dat je dit komt melden! Ik zie dat je ondertussen 2 keer contact hebt gehad via een e- mail. Vanuit de notities die gemaakt zijn, kan ik niet helemaal opmaken of je vragen beantwoord zijn. Kun je mij laten weten of ik nog wat kan doen voor je?

@TevredenSimyoGebruiker, Franswon en Friesian hebben je al van een antwoord voorzien. Op het moment dat jij kiest voor een verlening van je contract met de voordelige bundels, blijf jij deze voordelige bundels behouden. Ook wanneer je contract verloopt. Je gaat dan dus niet ineens € 3,- meer betalen. Pas als jij weer iets aanpast aan je bundels, kan het zijn dat de prijs weer verandert.

Om het je extra makkelijk te maken, heb ik je geheel vrijblijvend een verlengaanbod gestuurd via een e-mail. In deze e-mail staat een link waarmee je het aanbod nog eens goed kunt bekijken. Deze link is 24 uur geldig. Je kunt via deze link ook direct akkoord gaan met het aanbod. Wil je er wat langer over nadenken dan 24 uur? Geen probleem. Je kunt de link dan laten verlopen. Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt.

@jeroenjeroen78, goed dat je dit komt vragen! Voorheen kreeg je extra MB's bij het verlengen van je bundels. Dit is met de nieuwe bundels niet meer het geval. Als je kiest voor 1000MB, dan is dat de bundel die jij krijgt en wordt deze niet verdubbeld. Heb je hier nog vragen over?

@CosmicDancer, dat kan zeker! Jij bepaalt zelf of je gebruik wilt maken van 4G of niet. Je kunt het natuurlijk ook eens proberen zodat je precies weet wat het jou aan extra MB's kost. 4G staat niet standaard aan, dus wil je er geen gebruik van maken? Dan hoef jij op dit moment niets te doen. Wil je het toch proberen? Dan kun je de optie aanzetten via Mijn Simyo.

Je kunt een internetbundel aanzetten zonder je belbundel te wijzigen. Let er dan wel op dat je niet kiest voor het verlengaanbod maar echt voor het aanpassen van je bundel. Wil je voordelige internetbundels? Dan kun je jouw contract verlengen met 1 jaar en ga je inderdaad € 1,- meer betalen voor je belbundel. Jouw huidige belbundel is namelijk al een stuk ouder en je betaalt op dit moment nog de oude prijs. Heb je hier nog vragen over?

@Buit, goed om te zien dat je zo goed geholpen bent door onze forum experts 🙂 Het klopt wat zij tegen je verteld hebben. Je kunt 4G alvast aanzetten, maar dit hoeft niet. Je kunt er op dit moment geen gebruik van maken, dus zal je ook niet meer MB's gebruiken. Je kunt het ook later aanzetten. De optie zal namelijk direct actief zijn en je hoeft niet te wachten tot de 1e van de volgende maand.

@Franswon & Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp in dit topic :D

Groetjes,
Angela
Angela, nu ik je hier toevallig;) tref, ff een opmerking. Er wordt gezegd 4G is gratis maar eigenlijk is het een deel van het abbo als je internet gebruikt. Er is ook geen separaat 1G, 2G, 3G op MijnSimyo.

Maar is de 4G optie, goed beschouwd, eigenlijk niet een overbodige optie? Je telefoon pakt bij de juiste instelling automatisch het sterkst signaal. En afhankelijk van je telefoon is dan wat er mogelijk is.
Toch? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Friesian,

Ik geloof dat deze optie toch beter apart aan- en uitgezet kan worden via de provider. 4G kan nogal een dataslurper zijn. Niet iedere gebruiker weet dat je het in je toestel ook aan en uit kunt zetten.
Als het standaard aan zou staan zullen veel gebruikers ongewild buiten hun bundel gaan.
Bovendien was het een betaalde optie tot voor kort.
Dat zou dan ook zo zijn voor 2G....en.....3G. Ook met 3G kan sneller meer data worden gebruikt.
We adviseren niet voor niets vaker een data limiet instellen..:) en dat werkt ook bij 4G.

Trouwens...
Bron..https://www.simyo.nl/sim-only

Pas elke maand gratis je internet aan.
4G internet is standaard én helemaal gratis
Reputatie 7
Badge +10
Ik snap dat je deze vraag stelt. En het is precies zoals Franswon het verteld. We willen 4G niet opdringen, net zoals we 3G niet opdringen. Je hebt altijd de mogelijkheid om geen gebruik te maken van het internet door de hele optie uit te zetten en je krijgt nu dus ook de mogelijkheid om 4G uit te zetten. Feit blijft dat je in dezelfde tijd meer MB's zou kunnen gebruiken. Klanten met kleinere internetbundels zitten hier wellicht niet op te wachten.

Als jij een nieuw abonnement met internetbundel bij ons aanschaft, staat de optie wel automatisch aan (voor 4G) maar kun je deze dus nog steeds uitzetten als je dit zou willen. Zo blijft iedereen de baas over zijn eigen bundels! 😉
Beste Angela, het gaat mij helemaal niet om wel of iets opdringen. 🙂 Zie mijn eerdere reacties, Simyo voert zelf het bewijs aan. Je kunt het btw zelf ook regelen via je telefoon, wil je niet hoger dan 3G. Je hebt het zelf in de hand, je hoeft geen maand te w88 zoals bij wijzigen op MijnSimyo. Je bent dan echt per direct baas over je eigen 4G bundel.
Reputatie 7
Badge +10
Het klopt dat je het zelf kunt regelen via je telefoon. Maar zo is het natuurlijk ook lekker makkelijk. Er is voor gekozen om de keus op deze manier bij de klant te laten tussen 3G en 4G. Wie weet dat dit in de toekomst nog gaat veranderen. Dit ligt er helemaal aan hoe alles bevalt bij iedereen 🙂
Misschien is de vraag al gesteld (Kon het niet vinden), maar alsnog vind ik het voor mijzelf, maar ook voor de overige klanten, relevant om te weten.

Waarom staat er (12 maanden voordeel) in de bevestigingsmail? Je verlengt toch niet? Vanwaar die 12 maanden dan?


Voor je abonnement met telefoonnummer 06********* is je bundel gewijzigd van Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis) naar Internetbundel 1000 (12 maanden voordeel). Je nieuwe bundel Internetbundel 1000 (12 maanden voordeel) gaat per 1-4-2017 in.


Die 12 maanden voordeel staat ook in de mail van de bel/sms bundel.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Goed dat je dit aankaart! Dat staat er omdat het gaat om goedkopere verlengbundels. Als je al eens eerder hebt verlengd, dan kun je voor eeuwig gebruik maken van goedkopere bundels, maar dit zijn wel verlengbundels.

Dat gezegd hebbende: het is wel verwarrend dat het zo in de e-mail staat als je niet hebt verlengd! Ik zal dit doorgeven aan de afdeling die hierover gaat, dankjewel 🙂

Groetjes,
Jihane
Mag je met bel obeperkt ook onbeperkt naar vaste telefoonnummers bellen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nanuno,

Zolang het geen betaalde - 0900 - nummers of nummers in het buitenland zijn mag dat.

Reageer