.

Nieuwe bundels voor bellers die verlengen.


Reputatie 5
Badge +8
  • Oud-moderator
  • 1912 reacties
Beste Simyo klanten.

Per 4 april 2016 zijn we met nieuwe bundels gekomen voor bellers die al 9 maanden Sim Only klant zijn en die nog een jaar bij Simyo willen blijven. De bundels zijn voordelig en je krijgt gratis extra MB's, zo heb je altijd genoeg MB's in je bundel.

Alle informatie over de nieuwe bundels vind je op deze pagina. En onder dit topic staat een overzicht van de bijbehorende FAQ.

Heb je vragen of tips, laat het ons weten!

Groetjes,
Sean

84 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sophie29,

Welkom op het Simyo forum! Goed nieuws je kunt nog steeds kiezen voor deze bundels. ;)

Dit doe je via Mijn Simyo.nl >Instellingen >Abonnement >Bundels aanpassen.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean
Hi Simyo,

Is deze actie nog steeds geldig?
Dank!

Groeten Sophie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MarcoL,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie waar de verwarring vandaan komt. Jij bent zodanig lang klant bij ons dat de verlengbundels voor jou beschikbaar zijn zonder dat je daadwerkelijk moet verlengen. Je hoeft je dus helemaal geen zorgen te maken over wat er op die balk staat, aangezien jij een fijne uitzondering daarop bent 🙂

Is dat zo duidelijk? Je kunt dus gebruik maken van al die bundels! Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Jihane
Hoi Sean,

Bedankt voor je reactie.
Deze melding verscheen direct onderaan in beeld als een oranje banner over de hele breedte.
Soort van pop-up
Reputatie 5
Badge +8
Hoi MarcoL,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent het aanpassen van je bundels.

Als je al een 'Jaar verlengd – Extra voordelig' contract hebt, dan kun je inderdaad voor de nieuwe bundels kiezen zonder te verlengen.

Ik zie ook geen verlenging staan in ons systeem. Zou jij mij kunnen vertellen waar deze melding precies verscheen? Dan kan ik uitzoeken of daar iets fout is gegaan.

Alvast bedankt en mijn excuses voor de verwarring.

Groetjes,
Sean
Zojuist mijn internetbundel aangepast. Ik krijg de volgende melding:
"je bundels zijn aangepast en je abonnement is verlengd"
Dit klopt niet met wat jullie aangeven.
Jullie geven aan dat je einddatum niet verandert als je al een keer verlengd hebt, ik ben al enkele jaren bij Simyo.
Ik heb alleen de internetbundel aangepast, niet mijn belminuten.
Deze melding geeft aan dat ik verlengd heb.
Reputatie 7
Badge +10
Precies! Bedankt voor je begrip 😃
Haha kan gebeuren.. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Er ging even iets niet goed in de weergave van dit topic, Raytje 🙂 De reactie van Jihane hebben we even weggehaald. Deze was inderdaad overbodig! Sorry voor de verwarring ;)

Groetjes,
Angela
@Jihane.. Ik denk dat ik nu iets mis 😃
dan heb ik je inderdaad even verkeerd begrepen op dat punt. Mijn excuses daarvoor.. 🙂

Simyo zal heus nog wel reageren. Alleen als er in een topic word gereageerd komt het topic onder op de stapel om het zo maar te noemen.

Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd hebt begrepen, misschien was ik niet duidelijk. Het 'niet netjes' had betrekking op mijzelf als ik niet zou reagere, niet op Simyo. Simyo heeft prompt gereageerd en ik verwacht ook geen verdere reactie, de standpunten zijn duidelijk, verschillend en zoals Jihane zegt, "meer kunnen we er niet van maken".

Met vriendelijk groeten,

Marc
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marc256,

Ik begrijp goed dat je het gewoon jammer vindt dat je wat meer betaald hebt terwijl dat niet strikt noodzakelijk was. Toch wil ik van je vragen om de situatie ook van onze kant te bekijken. Jij komt over als een intelligent persoon. Je snapt dus vast ook wel dat we niet zomaar contracten kunnen verlengen en voorwaarden kunnen aanpassen. Dat is gewoon echt niet hoe het werkt. Zoals Raytje al zei lopen contracten door onder dezelfde voorwaarden na een jaar. Het enige verschil is dan dat het maandelijks opzegbaar is.

Ik vind het jammer dat je overgestapt bent! Maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind de manier waarop wij dit aanpakken 100% binnen de grenzen van redelijkheid en eerlijkheid vallen. Als jij het daar niet mee eens bent, dan mag dat gelukkig 😉 Maar hopelijk begrijp je wel hoe het werkt én waarom het zo werkt.

@ Raytje: Top, dankjewel voor je input!

Groetjes,
Jihane

En ik had een contractduur van 1 jaar. Dus na een jaar is het contract afgelopen. Waarom betaal ik het jaar daarna alsnog die hoge contractprijzen terwijl de standaard maandprijzen al een stuk lager zijn ???

Contracten lopen na het eerste jaar door onder dezelfde voorwaarden. Het enige wat veranderd is dat je dan maandelijks kunt opzeggen.

Simyo zal heus nog wel reageren. Alleen als er in een topic word gereageerd komt het topic onder op de stapel om het zo maar te noemen.
@Ozzy
Mijn samsung S3 model (GT-I9300) heeft geen 4G. Bedankt voor de tip over Telfort. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik elk jaar de abonnementen moet nalopen.

@Raytje
Klopt dit kost ook tijd 🙂. Maar ik zie dit ook als een handreiking naar Simyo. Terecht of onterecht, ik ben een ontevreden klant die voor de komende twee jaar is vertrokken. Misschien kan Simyo daarop reflecteren. Daarbij vind ik het niet netjes als ik hier commentaar geef en vervolgens de reacties niet lees c.q. de discussie niet aan ga.

Als ik om wat voor reden ook (vergeten, te laks, spambox) mijn contracten niet voor een jaar verleng dan zou ik kunnen begrijpen dat ik 1 EUR per maand meer betaal dan een klant die dat wel doet. Maar uiteindelijk betaal ik 16 EUR i.p.v. 11 EUR voor exact dezelfde bundel. Dan heb ik het gevoel (terecht of niet) dat ik als slaper een melkoe ben geworden.

En ik had een contractduur van 1 jaar. Dus na een jaar is het contract afgelopen. Waarom betaal ik het jaar daarna alsnog die hoge contractprijzen terwijl de standaard maandprijzen al een stuk lager zijn ??? Het zal ongetwijfeld ergens in de voorwaarden staan.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Badge
@ Marc256
Wat ik mis in de discussie over die € 5 is of het abonnement van € 16 inclusief of exclusief 4G is. Is dit inclusief 4G dan is dat al € 5 extra. Overigens kan Telfort ook interessant zijn, maar houdt dan wel weer rekening dat het abonnement ieder jaar wordt geïndexeerd met de inflatie 😉
Mijn mening is, en gelukkig mag ik die geven, dat Simyo het in deze wel zo doet gewoon netjes is. En waarom? Het zou namelijk belachelijk zijn als een provider zomaar even de abonnementen / contracten aanpast van klanten. En of dat nou lager of hoger is doet dan niet ter zake. Ook een provider is gebonden aan wetten en regels. Ik zeg dit dus niet perse pro Simyo, want dat geldt over het algemeen voor elke provider of ander bedrijf.

Daarbij schreef je dat je de mail niet hebt gelezen omdat je al een abonnement hebt, er vanuit gaat altijd de scherpste tarieven te krijgen en geen tijd hebt om je er in te verdiepen want je heb wel iets beters te doen.

Ik heb wel wat anders te doen.


Nou ben ik misschien gek, maar die tijd die hebt besteed in het lezen en schrijven in dit topic, neemt toch ook tijd in beslag? 😉

Die tijd had je dus ook kunnen besteden in het lezen van de aanbieding van Simyo en het eventueel aanpassen naar de nieuwe bundels voor vaste klanten.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat je zelf aangeeft niet de mail te hebben gelezen, noemt jezelf daarin naïef en verwijt Simyo daarna dat, als Telfort niks had laten weten, je stilletjes je huidige bundels had betaald. Daarbij was de aanbieding van Simyo in combinatie met een nieuw contract zoals reeds eerder is gezegd dus kom je weer terecht bij dat wetten en regeltjes verhaal.

Dus ja, voor Simyo is het jammer dat je nu weg bent maar ik denk niet dat zij veel verkeerd hebben gedaan in deze.
Hoi Marc256,

Het is natuurlijk niet onze bedoeling geweest om jou dit gevoel te geven. En net als mijn collega's vind ik het erg jammer dat je hebt besloten over te stappen.
Ik zorg er natuurlijk voor dat jouw feedback bij de juiste afdeling terechtkomt, maar zou je me iets meer kunnen vertellen over de attentie die je noemt? Hoe zie je dit precies voor je?

Hopelijk bevalt je overstap en mocht dit niet het geval zijn, zien we je natuurlijk graag weer terug.

Groetjes,
Sean



Hoi Sean,

mijn vertrouwen in Simyo is voorlopig weg omdat jullie niet opkomen voor de slapers (ook niet na mijn expliciet verzoek, en 1 GB extra data compenseert dat echt niet). Voor mij is het heel simpel: ik wil geen omkijken hebben naar mijn abonnementen. Daarom ben ik al 12 jaar lid van de vaste-lasten bond. Zij zoeken voor mij de beste energie contracten uit en zorgen ervoor dat ik een goede prijs betaal (niet 45% meer dan een ander). Ik kan (en wil) lekker doorslapen.

Dat gevoel zoek ik ook bij een telefoonaanbieder en ik dacht dat bij Simyo gevonden te hebben. Vandaar de teleurstelling.

Dus als je vraagt: "welke attentie?". Eigenlijk wil ik helemaal geen attentie. Ik wil gewoon de zekerheid dat ik na afloop van het contract een goede (zoniet de beste) prijs krijg en dat ik niet continue alle aanbiedingen moet nalopen om daarvan zeker te zijn. Ik heb wel wat anders te doen. Blijkbaar komt mijn verwachting op dit punt niet overeen met het product van Simyo.

Ik heb nu drie keer een tweejarig contract bij Telfort. Enerzijds mooi, want het Telfort abonnement biedt veel meer voor een enkele euro extra. Anderzijds jammer, ik had liever bij Simyo gebleven, maar dat is gevoel, niet ratio.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tobiasg,

Zoals Wimj12 al heel goed zegt: ja! Dat klopt, je kunt elke maand je bundels wijzigen 🙂 Zodra je een bundelwijziging doet gaat 'ie in op de eerste van de volgende maand. Als je bijvoorbeeld op 13 augustus ervoor kiest om je bundels aan te passen, gaat de aanpassing in op 1 september.

Heb je verder nog vragen hierover?

@ Wimj12: Topper, dankjewel!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7
Kort vraagje, kan ik - als ik voor de optie 'Jaar verlengd – Extra voordelig' kies, ook nog het komende jaar elke maand mijn bundels wijzigen?

Ja, Zie de reactie op de vraag die ik een tijdje geleden heb gesteld.
Reputatie 7
Edit: deleted
Kort vraagje, kan ik - als ik voor de optie 'Jaar verlengd – Extra voordelig' kies, ook nog het komende jaar elke maand mijn bundels wijzigen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Marc256,

Het is natuurlijk niet onze bedoeling geweest om jou dit gevoel te geven. En net als mijn collega's vind ik het erg jammer dat je hebt besloten over te stappen.
Ik zorg er natuurlijk voor dat jouw feedback bij de juiste afdeling terechtkomt, maar zou je me iets meer kunnen vertellen over de attentie die je noemt? Hoe zie je dit precies voor je?

Hopelijk bevalt je overstap en mocht dit niet het geval zijn, zien we je natuurlijk graag weer terug.

Groetjes,
Sean

"Beste klant u betaalt al 8 maanden 65% meer dan bij een jaarcontract". Dat valt ook onder klantenservice!


Correctie: dat moet natuurlijk 45% zijn.

Normaal ben ik heel honkvast (heb al 20 jaar een mobiel) maar ik begrijp dat je in deze business dan 'slaper' wordt genoemd. Ik ben nu wakker en ondertussen over naar Telfort. Daar zal ik proberen beter wakker te blijven.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Hi Marc256,

Zoals Angela al zei: jammer dat je weggaat! Ik snap je punt heel goed. Echter gaat het niet slechts om goedkopere tarieven. Bij het verlengen gaat het om een nieuw jaarcontract. Je snapt vast wel waarom we dat niet proactief kunnen doen voor klanten 🙂 Natuurlijk wel ontzettend vervelend dat je niet wist dat dit een optie was! Ik zal er een notitie van maken, zodat het bestaan van deze nieuwe bundels in de toekomst prominenter duidelijk gemaakt kan worden.

Mocht je ooit besluiten terug te keren, verwelkomen wij je met open armen.

Groetjes,
Jihane


Beste Jihane,

ik weet best dat dit een verschil is. Maar dan nog is het prijsverschil tussen maandelijks en één jaar vast echt geen 5 EURO (zelfs bij Telfort is dat maar 1 EURO). Er is ook geen attentie gekomen "Beste klant u betaalt al 8 maanden 65% meer dan bij een jaarcontract". Dat valt ook onder klantenservice!

Uiteindelijk voel ik me bedot, hoe het ook gedraaid wordt, en daar gaat het om.

Met vriendelijke groeten,

Marc

Reageer