.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?


Badge
Ik kan sinds gisteren 4G niet meer gebruiken. Mijn telefoon staat op 3G en wanneer ik internet gebruik of andere apps die internet nodig hebben, staat er ineens H+

Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Ik vraag me af of ik iets fout zou hebben gedaan, mijn abonnement verkeerd is ingesteld of dat er bijvoorbeeld een storing is?

Groeten,
Tobias Dekker
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2015, 14:23

Bekijk originele reactie

172 reacties

Badge +1
Bedankt voor je reactie Tiury. Ik wacht rustig verder af, Ik zie trouwens op de site van KPN helemaal geen enkele melding over een storing, en ook op de pagina van Simyo ontbreekt deze.
Is het ook een idee, om op de homepage van Simyo een storingmelding gedeelte te laten zien. Ik zit met de tv bij kabelnoord.nl. Als je op hun homepage kijkt, zie je bovenin een kleine status balk met info over werkzaamheden en storingen. Neemt nauwelijks ruimte in, maar is voor de klanten enorm makkelijk om gelijk te zien of er iets aan de hand is.

Erik
Weer 3G.

@Tiury: Er staat bij Voice & Data als instelling 4G, maar m'n toestel heeft een 3G verbinding met het netwerk. Dus de instelling is goed, maar de verbinding is niet 4G zoals het zou moeten. Ik heb net voor korte duur even 4G gehad.

Toen nog een keer de instelling van 4G>3G>4G geswitched. Toen had ik voor 15min nog 3G, en later werd 4G. Daarna weer geswitched om te kijken of het opgelost zou zijn, maar blijft nu weer hangen op 3G. Dus er lijkt nog steeds iets niet in orde te zijn.
Badge +1
Ik heb nu weer 4G in mijn statusbalk staan. Geef de telefoon nog een keer een herstart om te zien of het ook blijft. Is mijn verbinding trouwens al omgezet naar de nieuwe snelheid?

Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Goed om te horen dat je nu wel 4G hebt. Jouw snelheid is al als een van de eerste omhoog gezet als ik je account zo bekijk. We hebben er aan gedacht om een melding te plaatsen, maar op dit moment is de impact niet groot genoeg om paniek te zaaien bij klanten die nergens last van hebben.

@Brusk

Oké, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dan stuur ik ook jouw nummer door als voorbeeld.
Badge +1
Van die inpact snap ik, maar het is toch zoiezo prettig voor de klant als er iets van duidelijkheid op de homepage staat, niet alleen inzake 4G.

PS 🙂 : Mijn 4G is al weer verdwenen.

Erik
Reputatie 4
Badge +8
Update 17:55 uur:

In de goede hoop, dat de oplossing vanuit Simyo voor het 4G probleem zou helpen, kan ik niets anders melden dat deze oplossing voor mij niets heeft verholpen.
Mijn iPhone 6 weigert nu helemaal over te schakelen naar het 4G netwerk, terwijl ik alle internet instellingen binnen mijn iPhone 6 heb gereset (alles staat dus nu goed), en moderator "Tiury" dat voor mij heeft gedaan op het netwerk zelf (zowel compleet als internet instellingen), waarvoor hartelijk dank trouwens!

Misschien helpt deze oplossing bij een aantal klanten, wat natuurlijk mooi is, maar er blijven nog steeds klanten (waaronder mijn aansluiting) zitten zonder 4G netwerk, waar deze oplossing dus niet bij helpt.
Ik ben voor nu even klaar met het telkens weer resetten van mijn toestel, zolang er geen goede en blijvende oplossing is voor dit probleem.

Graag mijn nummer/aansluiting doorgeven aan de afdeling technische dienst en/of IT afdeling, als voorbeeld waarbij de oplossing dus niet werkt.

Hoop dat Simyo dit probleem nog voor het weekend kan oplossen, zodat alle "Flex 4G" klanten zonder problemen weer gebruik kunnen maken van 4G.
Net was mijn dataverbinding helemaal weggevallen. Toen toestel herstart, heb nu weer 4G. Ik zal maar niet proberen te switchen van dataverbinding 3G<>4G. Ik zal weer een update plaatsen als het wegvalt.
Ook hier sinds ca 1 week problemen met 4G, 3G en H verbinding. Allerlei aanpassingen geprobeerd, maar helaas zonder suc6. Mijn vrouw heeft rechtstreeks contract met KPN, maar gelijke netwerk en APN instellingen. Daar geen probleem en gewoon stabiel 4G. HELP
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Pfff wat vervelend dat er op het moment nog geen permanente oplossing is.

We proberen het probleem steeds uitgebreider in kaart te brengen.
Kan iedereen hier nog even aangeven van welke telefoon, met welk besturingssysteem ze gebruik maken?

En controleren of de APN in de telefoon op portalmmm.nl staat?
Reputatie 4
Badge +8
Update 10:20 uur:

Beste Ruud,

Ik ben in het bezit van de iPhone 6, met de meest actuele IOS besturingssysteem versie 8.3.

Zelf heb ik gisterenavond laat (tussen 23:45 en 00:00 uur), nogmaals (en puur voor het gevoel) alle internet instellingen binnen mijn iPhone 6 gerest, met als resultaat dat mijn iPhone zins deze reset weer op het 4G netwerk staat ingelogd.
Dat is nu al bijna 12 uur het geval, wat op zich al gunstig nieuws is natuurlijk.

Toch is de kans nog heel groot, dat ik na een telefoongesprek (in of uitgaand) of nadat ik mijn telefoon zou herstarten weer terug bij af ben, en het probleem zich weer van voor af aan gaat voltrekken.
Vandaar dat ik zelf nog niet heb gebeld of mijn telefoon heb herstart, totdat er vanuit jullie technische/IT afdeling een goede oplossing wordt gegeven.

Dus geef even aan je technische collega's door, dat ik alweer bijna 12 uur onafgebroken 4G verbinding heb, maar dat ik de kans nog steeds groot acht, dat het probleem weer helemaal terug na bellen of herstart.
De overige klachten, kun je terug vinden in mijn vorige updates.

Wacht op verdere instructies, om te zorgen dat dit probleem helemaal wordt verholpen.
Hoi allen,
ik heb deze week al problemen met de 4g verbinding die steeds wegvalt. Verschillende instellingen en tips van deze thread geprobeerd, helaas nog geen succes.
ik heb een samsung s3 lte, android 4.4.4

Hopelijk kunnen jullie het probleem oplossen!
Reputatie 4
Badge +8
Update 10:40:

Beste Ruud,

Ik heb toch even een test gedaan, door even te bellen met jullie klantenservice (zonder contact met een medewerker) via 1200.
De verbinding heeft 10 seconden geduurd, waarna ik weer heb opgehangen.
Tijdens het bellen schakelde mijn iPhone netjes over van 4G naar 3G, zoals hij altijd heeft gedaan.
Nadat ik de verbinding had verbroken, schakelde hij (boven verwachting) netjes en vrij snel weer terug naar het 4G netwerk, zonder wegvallen van de verbinding.

Het ziet er naar uit, dat mijn laatste reset toch zijn vruchten heeft afgeworpen.
Ook omdat ik hem de gehele nacht op het 4G netwerk heb laten staan, zonder mijn iPhone uit te zetten, voor mogelijke nieuwe updates via het netwerk.

Toch wil ik, dat jullie technische/IT afdeling mijn aansluiting (binnen jullie systemen en op het KPN netwerk) nog even goed naloopt, want ik heb nog steeds niet het vertrouwen dat het nu helemaal goed blijft gaan.
Beter dubbel en goed gecontroleerd, dan dat straks het probleem weer helemaal terug is.
Ook een nieuwe oplossing vanuit jullie kant, zal ik zeker ten uitvoer brengen.

Hoop je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd, en wacht je reactie en verder instructies verder af.
Al ben ik wel aan het werk tussen 11:00 en 16:00 uur, en kan ik je nieuwe berichten niet lezen.
Wel ben ik telefonisch voor je bereikbaar als dat nodig mocht zijn.
Ook ik heb sinds vorige week maandag problemen met mijn verbinding. Ik heb de verschillende instellingen en mogelijke oplossingen uit dit topic geprobeerd maar geen één lijkt er blijvend te werken.

Nexus 6
Android 5.1.1
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Chantler en Joeri,

Wat vervelend dat jullie ook last hebben van een wegvallende 4G verbinding. Wel fijn dat jullie je ook hier melden.

Ik heb bij jullie aansluiting de reset uitgevoerd, dit was nog niet gedaan.
Kunnen jullie je telefoon eens herstarten? Bij beide staat nu de APN portalmmm.nl ingesteld op de telefoon?
Reputatie 3
Badge +7
@ErikM1972 Ik ben alle gegevens aan het verzamelen. Welke telefoon en besturingssysteem gebruik je?
Hoi Ruud,
bedankt voor jouw snelle reactie en het resetten. Ik heb net mijn telefoon een kwartier uitgezet en na deze reset maakt mijn telefoon wel weer goed verbinding met het 4g netwerk! Mijn APN is trouwens inderdaad portalmmm.nl

Vooralsnog lijkt jouw oplossing dus goed te werken. Mocht de 4g verbinding weer wegvallen dan laat ik het weten!
Badge +1
Mijn toestel is een HTC one, M7, met Android 5
Badge +1
Bij mij na het bellen valt het netwerk compleet weg en daarna kom ik alleen nog maar op 3G. Ik heb een Nexus 5 met Android 5.1. Hebben meer mensen dit probleem na het bellen?

@simyo ik weet dat jullie hier al van op de hoogte zijn maar ik ben benieuwd of andere users ditzelfde probleem hebben in combinatie met bellen.
Badge +1
Om precies te zijn, 5.0.2. Sinds vanmorgen weer 4g, maar na een switch naar 3g ligt 4g er weer uit.

Erik
Hoi ruud,
net even gebeld met mijn telefoon, maar hierdoor is de 4g verbinding weer weggevallen. Heb nu h+ of 3g netwerk verbinding. Helaas geen permanente oplossing dus 😞
Ik heb hetzelfde probleem als iedereen hier en de aangedragen oplossingen werken ook niet.

Telefoon: HTC One M7
Android 5.0.2 Lollipop
Na elk telefoongesprek zit ik nog steeds een paar uur zonder 4G. Na een telefoongesprek ook regelmatig No Service ivm netwerk zoeken 3/4G. Vervolgens blijft dit dan heel lang 3G met vol bereik.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Hierbij de laatste update voor vandaag: het lijkt er op dat we de hoek gevonden hebben waar de hapering in zit.
Nu wordt er met man en macht gewerkt aan een oplossing.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie geduld.

@Chantler Dankjewel voor je update. Helaas heeft het niet gewerkt. :(

@dcs88 Daar hebben inderdaad meer mensen last van. De hapering lijkt vooral bij de terugschakeling van 3G naar 4G plaats te vinden.
Nu schakelt je telefoon altijd terug naar 3G wanneer je gaat bellen of gebeld wordt.

@ErikM1972 & wontcachme Dank voor jullie gegevens. We nemen het mee in de analyse! 😳
Ook ik ben een "gelukkige" flex 4g-er, bij een iphone 5s met ios 7.1.1. Meer dan 15 minuten uitzetten heeft even geholpen tot ik op wifi kwam. Nu weer hele dag 3g.
Ook hier sinds een paar dagen geen 4G meer. Helpdesk gebeld en alle instellingen checken hielp niet.
Instellingen staan goed, maar helaas geen 4G

Heb een samsung 4S.

Reageer