.

Beantwoord

Is er een storing in de omgeving van Zaandam?

  • 25 September 2019
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Badge
Gisteravond lukte het me niet mobiel te bellen. Ook m'n vaste KPN telefoon deed het niet. Er bleek bij de KPN een kabelbreuk te zijn geweest in de regio Zaandam. Zou dat ook mijn niet werkende simyo mobiele verbinding verklaren?
icon

Beste antwoord door Ray 25 September 2019, 12:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Ik geloof dat Daisy bedoelde dat het klein was qua regio. De impact was inderdaad best groot, dat zeker! Gelukkig komen zulke storingen relatief weinig voor bij KPN.

Groetjes,
Jihane
Wat is de definitie van klein in dit geval? Ik heb van ongeveer 12.15 uur tot ongeveer 20.10 uur geen netwerk thuis gehad. Ook was er geen mobiel netwerk en was pinnen ook niet altijd en overal mogelijk in het getroffen gebied.

Het is dat ik moest werken maar anders was ik al die tijd volledig onbereikbaar geweest. Dus "kleine storing" kan ik het niet noemen.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Ellesse,

Fijn dat alles inmiddels gewoon weer werkt zoals het hoort!

Ik durf niet te zeggen of het gemeld is op de radio Noord Holland, omdat het ging om een vrij "kleine storing". In ieder geval goed dat je even contact opnam om te checken hoe het zit.

Groetjes.
Daisy
Badge
Beste mensen,
Ja, gelukkig doet alles het weer. Dank voor jullie reactie. Laatst had ik kpn internet vaste telefoon en televisie storing maar toen kon ik wel mobiel bellen en deze keer niet. Misschien was het toen een software fout en nu was de oorzaak dus een kabel. Weet iemand of de storing gemeld is op radio Noord Holland? Heb namelijk wel op m'n wereldontvanger op batterijen naar het landelijke radionieuws geluisterd - ik vermoedde een hack-maar daar werd er niks over gezegd.
Moeten we -inclusief (moeder) KPN- nog mee leren omgaan en alternatieven voor bedenken.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @ellesse,

Zoals hierboven al aangegeven had jij last van dezelfde storing! KPN is namelijk onze mama en als haar netwerk kapot gaat dan kunnen wij ook niks meer 😉

Werkt alles inmiddels wel weer zoals het hoort?

Groetjes,
Bas
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ellesse,

Kan je nu wel weer gebruik maken van je aansluiting van Simyo?
Anders moet je even je mobiel aan en uit zetten. Meestal is dit de oplossing!
Ja klopt dat ook je aansluiting bij Simyo hinder had van deze storing.

Ik heb thuis XS4ALL en mobiel Simyo. Ik was totaal onbereikbaar.

Alles wat op het KPN netwerk zit had er hinder van in de regio Purmerend, Zaanstad.

Reageer