.

Goed nieuws! Sim Only bundels vanaf 1 juni in de hele EU te gebruiken

  • 14 April 2017
  • 76 reacties
  • 3073 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Goed nieuws! Vanaf 1 juni 2017 brengen wij geen roamingkosten meer in rekening binnen de EU. In dit topic vertellen we precies wat dit voor je betekent.

Vanaf 1 juni vallen jouw belminuten en MB's in de EU binnen jouw Sim Only bundels. De EU schaft roaming kosten af. Bellen en internetten in het buitenland wordt dus net zo voordelig als in Nederland!

Sim Only abonnement

Het is goed om te weten dat verbruik vanuit en naar zone 1 binnen je bundels valt Dit betekent dat je gewoon gebruik kunt maken van je minuten en MB's zoals je gewend bent in Nederland. Let wel op: wil je internetten binnen de EU, maar heb je geen internetbundel? Dan betaal je het buitenbundeltarief. Meer informatie over dit tarief vind je hier. Verbruik in Nederland valt niet onder roaming. Dit betekent dat bellen naar een buitenlands nummer binnen NL, niet binnen je bundel valt.

Verder is het verstandig om jouw verbruik goed in de gaten te houden, net zoals je in Nederland doet. Het zou zonde zijn als je alsnog buitenbundelkosten maakt. Houd er rekening mee dat het verbruik vanuit het buitenland met een grotere vertraging aan ons wordt doorgegeven.

Hoe werkt internet en bellen in het buitenland?

Gelukkig, vrij simpel 🙂 Via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, vind je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' en ''Internet op je mobiel in het buitenland'. Wil je gebruik maken van beide optie? Dan kun je deze hier aanzetten. Vergeet niet om ook (data)roaming aan te zetten op je telefoon. In dit topic lees je nog meer informatie, tips & tricks voor het gebruik van jouw simkaart in het buitenland :)

Prepaid

Met Simyo Prepaid kun je niet internetten in het buitenland. Benieuwd naar de Prepaid tarieven voor bellen in het buitenland? Die vind je hier terug.

Voor 1 juni de grens over?

Ben je vóór 1 juni 2017 in het buitenland? Dan gaan bij Simyo de minuten en MB’s nog niet af van je bundels af. Je betaalt dan nog wél roamingkosten buiten je bundel. Dit wordt dan verwerkt in je factuur. Ook hiervoor vind je de tarieven die nu nog gelden via deze link terug.

Wil je alle informatie uitgebreid doornemen? Dat kan! In dit blog leggen we uitgebreid uit wat er staat te gebeuren en wat het voor jou verder inhoudt. We geven in dit artikel nog wat extra voorbeelden. Als je vragen hebt, kun je deze uiteraard bij ons stellen :)

Groetjes,
Angela

76 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Dit bericht zou eigenlijk iedere Simyo klant moeten krijgen via nieuwsbrief (?)
Ik heb een mail gehad op 13 april waar onder andere deze berichtgeving stond vermeld.

Heb jij die niet gehad? Misschien is ie in je spambox terecht gekomen.

.
Reputatie 1
Badge +4
Ray, heb ik niet gehad en mijn spambox is leeg.
Weet niet 100% zeker of ie daarvoor ook dient maar op je MijnSimyo - instellingen - persoonlijke gegevens staat daar het schuifje aan voor aanbiedingen en acties.
Reputatie 1
Badge +4
Die instelling staat uit maar gezien de bijbehorende uitleg zou dat niets te maken mogen hebben met aanpassing van voorwaarden en tarieven - lijkt mij.

Ik vermoed echter van wel. Staat bij mij aan en heb nog nooit onzin ontvangen, wel nieuwsbrieven met belangrijk info.
Reputatie 1
Badge +4
OK, ik zal hem als proef eens aanzetten maar wil maandag ook de servicedesk hiervoor contacten.
Bedankt.
Badge +7
Hoi Frenske,

Wat jammer dat je de mail hierover gemist hebt! We hebben hier inderdaad een mail over gestuurd naar onze Sim Only klanten. Omdat je deze optie uit had staan, heb je deze mail niet ontvangen. Het is namelijk nog steeds een marketing mail, en deze mogen we niet versturen als je hebt aangegeven als je dat niet wilt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Misschien goed om te weten:




Tarieven op cruiseschepen en ferryboten


Cruiseschepen en ferryboten behoren tot zone Wereld 2 van Base - België, waarschijnlijk dus zone 4 bij Simyo, ook bij reizen binnen Europa.

Hier blijft dus sprake van roaming-tarieven!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franswon,

Bedankt voor deze mooie aanvulling! Een verbinding op 'open water' is helaas best prijzig. Goed dat je dit nog even aangeeft hier 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Vanaf 1 juni vallen jouw belminuten en MB's in de EU binnen jouw Sim Only bundels. De EU schaft roaming kosten af. Bellen en internetten in het buitenland wordt dus net zo voordelig als in Nederland!
Ter verduidelijking: Is EU alle landen van het Europese continent of Zone 1, of alle EU-lidstaten, of ......???
Reputatie 7
Badge +9
Alle landen van zone 1 Frenske, dus de EU plus Zwitserland en Noorwegen. De Kanaaleilanden vallen hier buiten.
Reputatie 1
Badge +4
@franswon: En de andere Europesche landen dan die in zone-2 en zone-3 (Andorra) genoemd zijn? Die ook? Dan is je lijst niet compleet.
Reputatie 7
Badge +9
Met Zone 1 is mijn lijst compleet, van de niet EU-landen heb ik alleen 2 grote landen genoemd. Ik had beter o.a. kunnen gebruiken voor de landnamen.
Reputatie 1
Badge +4
OKé, schept alleen verwarring als je niet volledig bent 😞
Blijft over de vraag zijn het alle landen van het Europesche continent of alle lidstaten van de EU ?
Reputatie 7
Badge +9
Het zijn alle lidstaten van de EU aangevuld met nog wat anderen, dus niet alle landen van het continent, het beperkt zich echt tot Zone 1.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-vanaf-juli-102
Reputatie 1
Badge +4
franswon, met alle respect, Nu zeg je : Beperkt tot zone-1 en eerder zei je zone-1 en toegevoegd landen zoals .....
Dit schiet niet op. Verwarring compleet,
Reputatie 1
Badge +4
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-vanaf-juli-102
De lijst op https://www.simyo.nl/gfx_content/PDF/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf verschilt van die jij aanrijkt !
Reputatie 7
Badge +9
franswon, met alle respect, Nu zeg je : Beperkt tot zone-1 en eerder zei je zone-1 en toegevoegd landen zoals .....
Dit schiet niet op. Verwarring compleet,


Je citeert verkeerd Frenske:

Ik schreef:
Alle landen van zone 1 Frenske, dus de EU plus Zwitserland en Noorwegen. De Kanaaleilanden vallen hier buiten.


Waar schreef ik Zone 1 en toegevoegd?
Reputatie 7
Badge +9
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-vanaf-juli-102
De lijst op https://www.simyo.nl/gfx_content/PDF/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf verschilt van die jij aanrijkt !


De lijst van Friesian is van 2014, de lijst die jij toont is van 2010.
Reputatie 1
Badge +4
Die staat wel ergens bij Simyo op een webpagina en dus geldig.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat wanneer verschillende versies op de site staan de nieuwe geldig zijn.

Het is wel goed dat je dit laat zien, dan kan Simyo dit aanpassen.
Reputatie 1
Badge +4
franswon, met alle respect, Nu zeg je : Beperkt tot zone-1 en eerder zei je zone-1 en toegevoegd landen zoals .....
Dit schiet niet op. Verwarring compleet,


Je citeert verkeerd Frenske:

Ik schreef:
Alle landen van zone 1 Frenske, dus de EU plus Zwitserland en Noorwegen. De Kanaaleilanden vallen hier buiten.


Waar schreef ik Zone 1 en toegevoegd?

Alle landen van zone 1 Frenske, dus de EU plus Zwitserland en Noorwegen. De Kanaaleilanden vallen hier buiten.
Reputatie 1
Badge +4
Ik denk dat wanneer verschillende versies op de site staan de nieuwe geldig zijn.

Het is wel goed dat je dit laat zien, dan kan Simyo dit aanpassen.

@franswon, begrijp me niet verkeerd, ik probeer alleen met mijn opmerkingen/feedback dat Simyo de verstrekte info te verbetert mbt duidelijkheid, éénduidigheid en relevantie.

Reageer