.

eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 February 2020
  • 64 reacties
  • 6630 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Groentjuh, goeie tip! Ik denk dat dit niet helemaal haalbaar is maar ik ga het maandag even voorstellen!

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy

Badge +2

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Goed punt. 

Wat wordt de procedure als je telefoon kwijt raakt? In het verleden bestelde ik een nieuwe sim en kocht nieuwe telefoon. Met een E-sim neem ik aan dat ik eerst de telefoon moet hebben en dan de nieuwe e-sim activeer?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien een suggestie vanuit het Tweaker’s forum. Misschien kunnen jullie denken om het mogelijk te maken om een esim prepaid en sim-only via de app bestelbaar te maken. Dat is het app downloaden, bestelproces doorlopen en gaan met het abonnement/de prepaid aansluiting. (Desnoods door de bestelpagina binnen de app te laden!)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ThomD,

 

Ter voorkoming van het overnemen van een nummer is er een extra beveiligingslaag toegevoegd in de vorm van een validatie code die ingevoerd moet worden, verstuurd per sms. Hierdoor kan het nummer enkel worden overgenomen door iemand die reeds in het bezit is van de nu actieve simkaart en in het bezit is van de inloggegevens. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Ja, nadat je de eSIM hebt geinstalleerd is de oude simkaart niet meer te gebruiken. Of dat permanent is of dat hij later eventueel weer gereactiveerd kan worden is een vraag voor Simyo.

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Klopt, dit is een 6-cijferige code die naar je huidige simkaart wordt gestuurd wanneer je een eSIM aanvraagt. Op de Mijn Simyo website is het mogelijk om je simkaart te blokkeren bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of verloren is. Dit was al lange tijd zo, en ik neem aan dat dit ook geldt voor als je je eSIM wilt blokkeren. Met mijn vandaag ontvangen eSIM heb ik dit overigens nog niet uitgeprobeerd.

Groentjuh en Scotsman, bedankt!

met een code via SMS op oude simkaart bij omschakelen van gewone sim naar esim is dat afdoende beveiligd.

ik heb de Apple procedure gevonden en zo te zien werkt deze ook goed bij overzetten van abo van oude naar nieuwe telefoon (bij verloren telefoon moet Simyo ook wat regelen). 

https://support.apple.com/nl-nl/HT210655

 

Reputatie 7
Badge +9

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Klopt, dit is een 6-cijferige code die naar je huidige simkaart wordt gestuurd wanneer je een eSIM aanvraagt. Op de Mijn Simyo website is het mogelijk om je simkaart te blokkeren bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of verloren is. Dit was al lange tijd zo, en ik neem aan dat dit ook geldt voor als je je eSIM wilt blokkeren. Met mijn vandaag ontvangen eSIM heb ik dit overigens nog niet uitgeprobeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen. Heeft Simyo het proces voor het activeren van de eSIM voldoende hierop ingesteld en/of zijn er betere mogelijkheden om login op MijnSimyo beter te beveiligen dan alleen wachtwoord? Blijkbaar kun je alleen met de app de esim activeren, maar die app kun je op meerdere apparaten (iPhone en iPad) installeren, dus is het toch geen risico of werkt het alleen op een geschikte iPhone?

Bij verlies van mobiel zou je makkelijker over kunnen stappen, maar hoe zit het dan met de beveiliging tegen hackers (kunnen die dan niet de app installeren als ze wachtwoord achterhaald hebben en hun esim activeren)?

Reputatie 7
Badge +6

He Sander_r,

 

We zijn er wel mee bezig maar momenteel nog geen concrete datum voor!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Is er al bekend wanneer dit ook op Android komt?

De algemene beschrijving voor eSim op AOSP staat al enige tijd online.

Reputatie 7
Badge +6

Hé RicoK,

 

Goed punt, ik ga dit gelijk even toevoegen!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Je kan de eSIM vanaf vandaag (27 februari) aanvragen via de Mijn Simyo app (niet via de website).

 

Let op:

Wel dient eerst de app te worden geupdate naar de vandaag 27/02 nieuw verschenen versie.

Reageer