.

eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 February 2020
  • 64 reacties
  • 6638 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Groentjuh, goeie tip! Ik denk dat dit niet helemaal haalbaar is maar ik ga het maandag even voorstellen!

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy


Jullie website om sim-only te bestellen werkt al op smartphones, dus een knopje in de app: Bestel sim-only en bestel prepaid zou al genoeg zijn als deze daarna de bestelstraat toont.

Badge +2

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy

 

Klinkt als een risico voor een "Man in the Middle attack".

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik een e-sim wil (android👍) het allemaal is uitgekristaliseerd.

 

Top dat jullie nu ook eSIM, aanbieden helaas nog niet voor mijn Google Pixel. Hopelijk komen jullie hier ook snel mee voor Android 🤞🏻

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal! 

 

Welkom op het Simyo forum! Ik ga even per persoon op jullie vragen en opmerkingen in.

 

@ NewbieSimyo: de online klantenservice is gewoon geopend 😊. Dus je kan gerust een berichtje sturen via Whatsapp, de chat of via de sociale media. Wij helpen je graag verder. Via het forum kan het ook, maar daar zijn wij iets minder snel dan mijn collega's via de andere kanalen. Als je verder geholpen wil worden via het forum dan kan je mij een privébericht sturen.

 

@ Masternate & Luk3: Wat leuk dat jullie zo in de startblokken staan met jullie Androidtoestel. Mijn collega's van de technische dienst doen hard hun best om het proces ook voor Androids geschikt te maken. Dit moet niet heel erg lang meer duren maar wij hebben nog geen exacte datum wanneer wij dit gaan uitrollen.

 

@ Groentjuh: Dank je wel voor je feedback! Ik stuur hem door 🎉

 

Heb jullie nog vragen of feedback? Stuur deze vooral door. Dit proces is ook voor ons nieuw dus wij kunnen er alleen maar van leren.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

 

 

Badge

hier ook esim, maar doet het maar half, krijg geen kpn wifi call te zien waneer thuis op wifi terwijl wifi bellen wel aanstaat voor simyo esim in iphone instellingen + de simyo app geeft aan ‘onbekende simkaart’ en bij status ‘geblokkeerd’… gaat nog niet helemaal lekker soepel heb ik het idee.....

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Esim is niet uitgerold voor Android. Ligt nog op de tekentafel bij Simyo. 

Hallo mensen, nu graag even terug naar de voordelen en het al dan niet functioneren van de esim.

Onder het kopje “echte voordelen van esim”  staat op de tweede plaats dat je privé en zakelijk gebruik in een toestel kunt scheiden. Dat is mooi en heb ik nu net nodig.

Ik heb de laatste dagen met met diverse mensen van de Simyo hulpdiensten gesproken. Maar het enige wat ik hoor is dat de esim NIET gebruikt kan worden in combinatie met een simkaart van een andere provider.

Gestelde vraag:

1. ik heb een iPhone XS ( dus met de mogelijkheid van Sim + esim)

  1. ik heb een simkaart van Vodafone 
  2. ik heb al jarenlang een Simyo abonnement
  3. ik kan mijn Simyo simkaart overzetten naar een esim “kaart” (dmv een QR-code)
  4. toch hoor ik van de diverse Simyo-collega’s (nadat zij dat bij anderen moesten navragen) dat dit niet gaat werken.

Nu mijn  echte vragen: werkt dual Sim in deze combinatie; zo nee, waarom niet en wat is dan het echte nut van esim.

Rob

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een iPhone XR en naast de eSIM van Simyo gebruik ik een fysieke simkaart van een andere provider (een buitenlandse provider zelfs). Werkt prima.

Ik kan geen reden bedenken waarom de combinatie Simyo eSIM + Vodafone simkaart niet zou werken.

Wat niet kan is meer dan 1 eSIM op de iPhone installeren, dus een eSIM van Simyo en een eSIM van Vodafone (of welke andere provider dan ook) is niet mogelijk.

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

Reputatie 7
Badge +9

Hmmmm, op dat punt is mijn herinnering een beetje wazig… Het is alweer een paar weken geleden dat ik de eSIM geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de instructies van Simyo gevolgd en of ik daarbij een QR code gebruikt heb weet ik niet meer. Kan zijn want ik heb een QR reader op mijn iPhone. Wat ik wel moest doen is mijn andere telefoon waar de oude Simyo simkaart in zat aanzetten, want ze sturen per SMS een code naar je Simyo nummer die je nodig hebt om de eSIM te activeren.

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

Badge

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

nee geen qr code. een cijfer code die je per sms op de fysieke simkaart krijgt, en je hoeft niet tot maandag te wachten, installeer de simyo app op je iphone met esim, ga naar instellingen in de simyo app, dan simkaart, dan activeer esim, is in 2 minuten gefixt, dan beide telefoons even 10 minuten uitzetten ná instellen en de bevestiging van de mijn simyo app dat instellen esim geslaagd is, en je esim moet het doen op je iphone terwijl je andere telefoon met fysieke sim kaart z’n verbinding zal verliezen.

Badge

NB: mijn problem met wifi bellen zijn na een harde reset en het herstellen van het bestandssysteem van ios ook verdwenen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Allemaal! 

 

Wat goed om te lezen dat de problemen zijn opgelost robo4u2 en DaveFlash! 

 

Geniet van de nieuwe eSim. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Hier ook zonder problemen de e-sim geactiveerd, i.c.m. een nieuwe sim-only. Ik heb nu zelfs 2 e-sims op mijn Xs staan nu. Die van de oude provider, die nu nog werkt en straks, wanneer het abonnement ingaat, die van simyo. Ik ben al aan het wisselen geweest. Wat mij wel opviel dat VoWiFi niet geactiveerd wordt. Laat dit nu net de reden zijn dat ik de overstap van Magenta hier naar toe heb gedaan. Zij kunnen het immers niet aanbieden, maar als dit bij simyo ook niet gaat werken i.c.m. e-sim dan is dit een kort huwelijk geweest. Graag een reactie van een mod hierop.

Reputatie 7
Badge +9

Vreemd. Bij mij werkt VoWiFi met de Simyo eSIM wel. Zie de screenshots hieronder.

 

Bedankt voor je reactie @Scotsman.

VoWiFi werkt misschien nog niet omdat ik nog geen bundels heb. Die gaan pas over 4 weken in, dan gaat mijn nummer over. Ik probeer het tegen die tijd wel. Vond het alleen vervelend omdat dat juist 1 van de belangrijkste redenen was om over te stappen naar simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Wel of geen bundels zou volgens mij niet uit moeten maken, ikzelf heb een kale prepaid aansluiting zonder bundels. Verder ben ik hier in de UK momenteel voor wat Simyo betreft met het netwerk van Three UK verbonden, en die ondersteunen VoWiFi. Maar ook dat is denk ik niet relevant want in Nederland ben je met het KPN netwek verbonden, en die ondersteunen ook VoWiFi. Misschien staat een instelling op je iPhone niet helemaal goed?

@Scotsman Dat de instellingen zo staan wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk via WiFi belt. Ik heb die instellingen ook wel zo staan voor mijn huidige aanbieder. Echter VoWiFi ho maar, ze bieden het nog niet aan, VoLTE weer wel, wat wel weer een vereiste schijnt te zijn voor VoWiFi.

Reputatie 7
Badge +9

Simyo biedt WiFi bellen wel degelijk aan, zie https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen#WifiBellenInstellen. Als je desondanks VoWiFi niet aan de praat kunt krijgen moeten we maar afwachten wat een moderator hierover te zeggen heeft.

Neem, begrijpelijk, aan dat dit, het gereed maken voor Android, nu even langer gaat duren vanwege Corona?  

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Reputatie 7
Badge +6

Los van je andere problemen lijkt het er toch op dat de e sim en vowifi geen goed huwelijk is, Al vaker besproken op dit forum.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @robo4u2

Wat gek dat je deze informatie van ons hebt gekregen. Daar klopt namelijk niks van!

Je kunt onze eSIM zonder problemen gebruiken naast je fysieke simkaart van Vodafone :nerd:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer