.

eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 February 2020
  • 64 reacties
  • 6638 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

Toon eerste bericht

64 reacties

@Scotsman Dat de instellingen zo staan wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk via WiFi belt. Ik heb die instellingen ook wel zo staan voor mijn huidige aanbieder. Echter VoWiFi ho maar, ze bieden het nog niet aan, VoLTE weer wel, wat wel weer een vereiste schijnt te zijn voor VoWiFi.

Reputatie 7
Badge +9

Wel of geen bundels zou volgens mij niet uit moeten maken, ikzelf heb een kale prepaid aansluiting zonder bundels. Verder ben ik hier in de UK momenteel voor wat Simyo betreft met het netwerk van Three UK verbonden, en die ondersteunen VoWiFi. Maar ook dat is denk ik niet relevant want in Nederland ben je met het KPN netwek verbonden, en die ondersteunen ook VoWiFi. Misschien staat een instelling op je iPhone niet helemaal goed?

Bedankt voor je reactie @Scotsman.

VoWiFi werkt misschien nog niet omdat ik nog geen bundels heb. Die gaan pas over 4 weken in, dan gaat mijn nummer over. Ik probeer het tegen die tijd wel. Vond het alleen vervelend omdat dat juist 1 van de belangrijkste redenen was om over te stappen naar simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Vreemd. Bij mij werkt VoWiFi met de Simyo eSIM wel. Zie de screenshots hieronder.

 

Hier ook zonder problemen de e-sim geactiveerd, i.c.m. een nieuwe sim-only. Ik heb nu zelfs 2 e-sims op mijn Xs staan nu. Die van de oude provider, die nu nog werkt en straks, wanneer het abonnement ingaat, die van simyo. Ik ben al aan het wisselen geweest. Wat mij wel opviel dat VoWiFi niet geactiveerd wordt. Laat dit nu net de reden zijn dat ik de overstap van Magenta hier naar toe heb gedaan. Zij kunnen het immers niet aanbieden, maar als dit bij simyo ook niet gaat werken i.c.m. e-sim dan is dit een kort huwelijk geweest. Graag een reactie van een mod hierop.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Allemaal! 

 

Wat goed om te lezen dat de problemen zijn opgelost robo4u2 en DaveFlash! 

 

Geniet van de nieuwe eSim. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Ik heb toch niet tot maandag kunnen wachten. 
en ….…

OVERZETTEN PROBLEEMLOOS VERLOPEN !!!!!!!
 

Slechts 1 x een ontvangen code intoetsen en de instructies volgen. 
Bedankt voor jullie reacties.
Rob

bedankt voor jullie reacties; ik ga het maandag (als echte ouwe digibeet zijnde) trachten uit te voeren. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Fijn weekend verder

Rob

Badge

NB: mijn problem met wifi bellen zijn na een harde reset en het herstellen van het bestandssysteem van ios ook verdwenen.

Badge

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

nee geen qr code. een cijfer code die je per sms op de fysieke simkaart krijgt, en je hoeft niet tot maandag te wachten, installeer de simyo app op je iphone met esim, ga naar instellingen in de simyo app, dan simkaart, dan activeer esim, is in 2 minuten gefixt, dan beide telefoons even 10 minuten uitzetten ná instellen en de bevestiging van de mijn simyo app dat instellen esim geslaagd is, en je esim moet het doen op je iphone terwijl je andere telefoon met fysieke sim kaart z’n verbinding zal verliezen.

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

Badge

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

nee geen qr code, je ontvang een activatie code per sms op de telefoon met de fysieke simkaart tijdens het instellen van esim vanuit de simyo op op je iphone xs/xr. dus dit kan gewoon en werkt wel, kan wel zijn dat wifi bellen nog een dingetje is en die niet meteen actief wordt voor de esim maar combinatie vodafone fysieke nano sim + simyo esim werkt gewoon op iphones, die combinatie heb ik namelijk ook hier.

Reputatie 7
Badge +9

Hmmmm, op dat punt is mijn herinnering een beetje wazig… Het is alweer een paar weken geleden dat ik de eSIM geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de instructies van Simyo gevolgd en of ik daarbij een QR code gebruikt heb weet ik niet meer. Kan zijn want ik heb een QR reader op mijn iPhone. Wat ik wel moest doen is mijn andere telefoon waar de oude Simyo simkaart in zat aanzetten, want ze sturen per SMS een code naar je Simyo nummer die je nodig hebt om de eSIM te activeren.

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een iPhone XR en naast de eSIM van Simyo gebruik ik een fysieke simkaart van een andere provider (een buitenlandse provider zelfs). Werkt prima.

Ik kan geen reden bedenken waarom de combinatie Simyo eSIM + Vodafone simkaart niet zou werken.

Wat niet kan is meer dan 1 eSIM op de iPhone installeren, dus een eSIM van Simyo en een eSIM van Vodafone (of welke andere provider dan ook) is niet mogelijk.

Hallo mensen, nu graag even terug naar de voordelen en het al dan niet functioneren van de esim.

Onder het kopje “echte voordelen van esim”  staat op de tweede plaats dat je privé en zakelijk gebruik in een toestel kunt scheiden. Dat is mooi en heb ik nu net nodig.

Ik heb de laatste dagen met met diverse mensen van de Simyo hulpdiensten gesproken. Maar het enige wat ik hoor is dat de esim NIET gebruikt kan worden in combinatie met een simkaart van een andere provider.

Gestelde vraag:

1. ik heb een iPhone XS ( dus met de mogelijkheid van Sim + esim)

  1. ik heb een simkaart van Vodafone 
  2. ik heb al jarenlang een Simyo abonnement
  3. ik kan mijn Simyo simkaart overzetten naar een esim “kaart” (dmv een QR-code)
  4. toch hoor ik van de diverse Simyo-collega’s (nadat zij dat bij anderen moesten navragen) dat dit niet gaat werken.

Nu mijn  echte vragen: werkt dual Sim in deze combinatie; zo nee, waarom niet en wat is dan het echte nut van esim.

Rob

 

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Esim is niet uitgerold voor Android. Ligt nog op de tekentafel bij Simyo. 

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DaveFlash,

 

Ik heb gelijk even je aansluiting bekeken en ik zie dat deze geblokkeerd is omdat er geen beltegoed op staat. Ik vermoed dat dit ook de reden is waarom bijvoorbeeld wifi bellen niet lukt. Ik raad je aan op te waarderen en het toestel opnieuw op te starten om te kijken of het nu wel lukt.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

hier ook esim, maar doet het maar half, krijg geen kpn wifi call te zien waneer thuis op wifi terwijl wifi bellen wel aanstaat voor simyo esim in iphone instellingen + de simyo app geeft aan ‘onbekende simkaart’ en bij status ‘geblokkeerd’… gaat nog niet helemaal lekker soepel heb ik het idee.....

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal! 

 

Welkom op het Simyo forum! Ik ga even per persoon op jullie vragen en opmerkingen in.

 

@ NewbieSimyo: de online klantenservice is gewoon geopend 😊. Dus je kan gerust een berichtje sturen via Whatsapp, de chat of via de sociale media. Wij helpen je graag verder. Via het forum kan het ook, maar daar zijn wij iets minder snel dan mijn collega's via de andere kanalen. Als je verder geholpen wil worden via het forum dan kan je mij een privébericht sturen.

 

@ Masternate & Luk3: Wat leuk dat jullie zo in de startblokken staan met jullie Androidtoestel. Mijn collega's van de technische dienst doen hard hun best om het proces ook voor Androids geschikt te maken. Dit moet niet heel erg lang meer duren maar wij hebben nog geen exacte datum wanneer wij dit gaan uitrollen.

 

@ Groentjuh: Dank je wel voor je feedback! Ik stuur hem door 🎉

 

Heb jullie nog vragen of feedback? Stuur deze vooral door. Dit proces is ook voor ons nieuw dus wij kunnen er alleen maar van leren.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

 

 

Top dat jullie nu ook eSIM, aanbieden helaas nog niet voor mijn Google Pixel. Hopelijk komen jullie hier ook snel mee voor Android 🤞🏻

Badge +2

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy

 

Klinkt als een risico voor een "Man in the Middle attack".

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik een e-sim wil (android👍) het allemaal is uitgekristaliseerd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Groentjuh, goeie tip! Ik denk dat dit niet helemaal haalbaar is maar ik ga het maandag even voorstellen!

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy


Jullie website om sim-only te bestellen werkt al op smartphones, dus een knopje in de app: Bestel sim-only en bestel prepaid zou al genoeg zijn als deze daarna de bestelstraat toont.

Hoi, was al bezig geweest in de app (terwijl ik de fysieke simkaart nog moest krijgen) en heb de keuze “activeer eSIM” al uitgevoerd. Je raad het al: sms die verstuurd werd kwam dus niet aan.  Nu simkaart in mijn telefoon gezet, maar de procedure kan ik niet opnieuw opstarten. Moet nu bellen met klantenservice. Kan dit ook via medewerkers op het forum geactiveerd worden?

 

(klantenservice is niet beschikbaar in het weekend) 🤪

Reageer