.

eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 February 2020
  • 64 reacties
  • 6630 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)
Reputatie 7
Badge +6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties

Lieve Simyo bellers,

Sinds 27 februari 2020 kun je bij Simyo kiezen voor een eSIM.

 

Wat is een eSIM?

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je mobiel. De eSIM bevat alle gegevens die je mobiel nodig heeft om verbinding te maken met bijvoorbeeld ons KPN netwerk. Sinds 27 februari konden Simyo klanten al gebruik maken van de eSIM met een IOS toestel. Vanaf vandaag (18 mei) is de eSIM ook beschikbaar voor Android. Let op! Je hebt wel de nieuwste versie van de Simyo app nodig, deze is ook sinds vandaag beschikbaar.

Niet alleen smartphones kunnen gebruikmaken van eSIM. Een geïntegreerde simkaart kan ook voor andere apparaten gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan slimme brandmelders, smartwatches, koelkasten of verlichting die straks via het mobiele netwerk te bedienen zijn. In eerste instantie zal de eSIM bij Simyo alleen worden ingezet voor smartphones.

 

Wat is nu echt het voordeel van eSIM?

  • Geen fysieke simkaart, dus niet meer 2 dagen wachten op de post.
  • Je hebt de mogelijkheid tot een dual sim. voor privé en zakelijke gesprekken.
  • Je hebt geen paperclipje meer nodig om je kaart te verwisselen.
  • Overstappen wordt nog eenvoudiger want je hebt geen fysiek kaartje meer om te verwisselen.
  • Het is veel veiliger dan een fysiek kaartje: je kan het niet kwijtraken en je krijgt meer ruimte in je toestel.
  • Minder plastic, beter voor het milieu!

Vanaf vandaag (18 mei 2020) kunnen naast iOS-gebruikers, ook Android-gebruikers via Mijn Simyo en de Mijn Simyo-app gratis overstappen op eSIM. Android-telefoonfabrikanten hebben inmiddels de eerste smartphones geïntroduceerd die deze nieuwe techniek ondersteunen. Zo kunnen in Nederland de Samsung Galaxy S20-serie, Galaxy Fold en de Motorola Razr Simyo’s digitale simkaart gebruiken. In de loop van het jaar komen nog meer Android-telefoons op de markt met eSIM. Naast de genoemde Android-telefoons, ondersteunt Simyo al een paar maanden iOS eSIM. Deze is te gebruiken voor iPhones uit 2018, 2019 en 2020.

 

Bij nieuwe sim only bestellingen kun je gelijk kiezen voor eSIM,  huidige sim only en prepaid klanten kunnen via de app bij simkaart wissel kiezen voor eSIM.  Nieuwe prepaid klanten kunnen nog niet gelijk een eSIM kiezen bij bestelling, dit komt later.

 

Heb jij de eSIM aangevraagd? Dan zijn we heel benieuwd naar jouw ervaring!

  • Hoe is het installeren gegaan? Ben je tegen dingen aangelopen, was dit makkelijk/moeilijk? 
  • Merk je verschil in bereik of gebruik?
  • Zijn er andere tips of feedback?

Laat het ons vooral weten, we zijn heel benieuwd! 

 

Groetjes,

Daisy

 


64 reacties

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

Reputatie 7
Badge +9

Hmmmm, op dat punt is mijn herinnering een beetje wazig… Het is alweer een paar weken geleden dat ik de eSIM geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de instructies van Simyo gevolgd en of ik daarbij een QR code gebruikt heb weet ik niet meer. Kan zijn want ik heb een QR reader op mijn iPhone. Wat ik wel moest doen is mijn andere telefoon waar de oude Simyo simkaart in zat aanzetten, want ze sturen per SMS een code naar je Simyo nummer die je nodig hebt om de eSIM te activeren.

Badge

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

nee geen qr code, je ontvang een activatie code per sms op de telefoon met de fysieke simkaart tijdens het instellen van esim vanuit de simyo op op je iphone xs/xr. dus dit kan gewoon en werkt wel, kan wel zijn dat wifi bellen nog een dingetje is en die niet meteen actief wordt voor de esim maar combinatie vodafone fysieke nano sim + simyo esim werkt gewoon op iphones, die combinatie heb ik namelijk ook hier.

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

Badge

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

nee geen qr code. een cijfer code die je per sms op de fysieke simkaart krijgt, en je hoeft niet tot maandag te wachten, installeer de simyo app op je iphone met esim, ga naar instellingen in de simyo app, dan simkaart, dan activeer esim, is in 2 minuten gefixt, dan beide telefoons even 10 minuten uitzetten ná instellen en de bevestiging van de mijn simyo app dat instellen esim geslaagd is, en je esim moet het doen op je iphone terwijl je andere telefoon met fysieke sim kaart z’n verbinding zal verliezen.

Badge

NB: mijn problem met wifi bellen zijn na een harde reset en het herstellen van het bestandssysteem van ios ook verdwenen.

bedankt voor jullie reacties; ik ga het maandag (als echte ouwe digibeet zijnde) trachten uit te voeren. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Fijn weekend verder

Rob

Ik heb toch niet tot maandag kunnen wachten. 
en ….…

OVERZETTEN PROBLEEMLOOS VERLOPEN !!!!!!!
 

Slechts 1 x een ontvangen code intoetsen en de instructies volgen. 
Bedankt voor jullie reacties.
Rob

Reputatie 7
Badge +6

Hi Allemaal! 

 

Wat goed om te lezen dat de problemen zijn opgelost robo4u2 en DaveFlash! 

 

Geniet van de nieuwe eSim. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Hier ook zonder problemen de e-sim geactiveerd, i.c.m. een nieuwe sim-only. Ik heb nu zelfs 2 e-sims op mijn Xs staan nu. Die van de oude provider, die nu nog werkt en straks, wanneer het abonnement ingaat, die van simyo. Ik ben al aan het wisselen geweest. Wat mij wel opviel dat VoWiFi niet geactiveerd wordt. Laat dit nu net de reden zijn dat ik de overstap van Magenta hier naar toe heb gedaan. Zij kunnen het immers niet aanbieden, maar als dit bij simyo ook niet gaat werken i.c.m. e-sim dan is dit een kort huwelijk geweest. Graag een reactie van een mod hierop.

Reputatie 7
Badge +9

Vreemd. Bij mij werkt VoWiFi met de Simyo eSIM wel. Zie de screenshots hieronder.

 

Bedankt voor je reactie @Scotsman.

VoWiFi werkt misschien nog niet omdat ik nog geen bundels heb. Die gaan pas over 4 weken in, dan gaat mijn nummer over. Ik probeer het tegen die tijd wel. Vond het alleen vervelend omdat dat juist 1 van de belangrijkste redenen was om over te stappen naar simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Wel of geen bundels zou volgens mij niet uit moeten maken, ikzelf heb een kale prepaid aansluiting zonder bundels. Verder ben ik hier in de UK momenteel voor wat Simyo betreft met het netwerk van Three UK verbonden, en die ondersteunen VoWiFi. Maar ook dat is denk ik niet relevant want in Nederland ben je met het KPN netwek verbonden, en die ondersteunen ook VoWiFi. Misschien staat een instelling op je iPhone niet helemaal goed?

@Scotsman Dat de instellingen zo staan wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk via WiFi belt. Ik heb die instellingen ook wel zo staan voor mijn huidige aanbieder. Echter VoWiFi ho maar, ze bieden het nog niet aan, VoLTE weer wel, wat wel weer een vereiste schijnt te zijn voor VoWiFi.

Reputatie 7
Badge +9

Simyo biedt WiFi bellen wel degelijk aan, zie https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen#WifiBellenInstellen. Als je desondanks VoWiFi niet aan de praat kunt krijgen moeten we maar afwachten wat een moderator hierover te zeggen heeft.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Louis66, 

Met jouw toestel kun je zeker bellen via WiFi hoor! Maar dat gaat pas werken nadat nummerbehoud is uitgevoerd. Je zal dus even moeten wachten tot begin mei voordat je kunt bellen over WiFi!

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

@Bas Dank voor je reactie. Geduld blijft een schone zaak, echter niet mijn beste eigenschap ;-)

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Neem, begrijpelijk, aan dat dit, het gereed maken voor Android, nu even langer gaat duren vanwege Corona?  

Reputatie 7
Badge +6

Hé Ray,

 

We zijn er wel nog mee bezig maar gaat inderdaad allemaal net even wat lastiger nu maar we zijn er wel nog mee bezig! Ik durf alleen niet te zeggen wanneer de eSIM live gaat voor Android toestellen.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Reputatie 7
Badge +6

Los van je andere problemen lijkt het er toch op dat de e sim en vowifi geen goed huwelijk is, Al vaker besproken op dit forum.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @robo4u2

Wat gek dat je deze informatie van ons hebt gekregen. Daar klopt namelijk niks van!

Je kunt onze eSIM zonder problemen gebruiken naast je fysieke simkaart van Vodafone :nerd:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Ik ben voor nu helemaal blij, WiFi call lijkt te werken.:ok_hand_tone2:

Hoop wel dat het zo blijft...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi louis661,

 

Fijn dat het bellen via wifi weer werkt en dat je dit nog even laat weten! 

 

Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer