.

Vraag

Capaciteit GSM netwerk

  • 10 April 2012
  • 1 reactie
  • 821 Bekeken

Badge
In het NRC dagblad stond dat de netwerken T-Mobile en KPN Telecom te weinig capaciteit heeft om abonnees van Vodafone toe te laten op deze netwerken. Vodafone kampt met storingen. Klopt dit eigenlijk wel?
KPN heeft Telfort overgenomen. Abonnees van Telfort bellen ook op het netwerk van KPN! T-Mobile heeft enige tijd geleden Orange overgenomen. Voormalig abonnees van Orange bellen nu op het netwerk van T-Mobile. Dat gaat toch ook zonder problemen?
Mochten er storingen zijn op het KPN netwerk waarmee Simyo werkt, dan zou ik het op prijs stellen dat wij kunnen bellen op T-Mobile of Vodafone netwerk zodat je optimaal bereikbaar bent.
Toen Telfort nog geen volledige dekking had in Nederland: Toen konden bellers van Telfort bellen op het Libertel (nu Vodafone) netwerk. Dat ging toch ook problemloos?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum capaciteit,

KPN heeft genoeg capaciteit om alle providers welke onder KPN vallen toe te laten op het KPN netwerk. Ik kan me voorstellen dat het voor KPN niet haalbaar is om Vodafone klanten op het netwerk van KPN toe te laten. Vodafone heeft immers ook vrij veel klanten. Ik kan me voorstellen dat er andersom ook niet snel een dergelijk constructie plaats zal vinden. Een netwerk vrij van storingen en dus situaties waarbij je niet optimaal bereikbaar bent is technisch onhaalbaar. Bij een zakelijke aansluiting zijn er wellicht wel oplossingen waardoor je bereikbaar blijft. Voor deze abonnementsvorm betaal je dan ook meer.

Groetjes,

Alex

Groetjes,

Alex

Reageer