.

Beantwoord

Hoe zorg ik ervoor dat mijn nummer overgezet wordt?

  • 20 April 2017
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Badge
Bij het aanvragen (en betalen) van een andere Simyosimkaart nummerbehoud aangevraagd van mijn bestaande gsm.-telefoonnummer.
Helaas heeft de provider, naar hun zeggen, net een week geleden "uit de lucht gehaald" wegens te lang ongebruik, waardoor Simyo
het gsm.telefoonnummer niet kon overnemen….. Dit berichtte Simyo mij in het bericht "Afwijzing aanvraag nummerbehoud van 12-4-
2017/12.10u., met hierin de mededeling dat ik via Simyo.nl een aanvraagkorrektie zou kunnen indienen….
Heb ik geprobeerd; maar ik moet dan wel opnieuw betalen…... Ik kan niet veronderstellen dat dit de bedoeling van de Simyo-
organisatie is.
Maar, hoe moet ik dan wel aangeven dat ik de vigerende aanvraag met gsm.-telefoonnummerbehoud in zonder gsm.-tel..nr.behoud?

Opmerking: kijkende naar de data, moet ik konstateren dat Simyo de aanvraag tot tel.nr.-overname aan mijn voormalige provider heeft gedaan vóór dat mijn voormalige mobiele tel.nr.door die provider onbruibaar werd verklaard…..!
icon

Beste antwoord door Jihane 21 April 2017, 12:13

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi JoMa,

Wat vervelend dat je oude nummer uit de lucht is gehaald! Dan kunnen we het inderdaad ook niet overzetten. Ik probeerde dit terug te vinden, maar omdat ik niet weet om welk nummer het gaat, wordt dat moeilijk. Zo kan ik ook niet zien wat er naar jou toe is gecommuniceerd. Wel kan ik je vertellen dat als het nummer simpelweg niet meer actief is, het ook niet overgenomen kan worden. Mag ik voor de volledigheid toch het telefoonnummer via een privébericht? Dan kan ik dit voor jou dubbelchecken, zodat je het zeker weet.

Verder is het zeker niet de bedoeling dat je iets opnieuw betaalt! Probeerde je een nieuwe bestelling te plaatsen? Dat is niet nodig. Je kunt er namelijk voor kiezen om je 'tijdelijke nummer' die je van ons hebt gehad te behouden. Is dat wat je wilde? In dat geval heb ik ook het telefoonnummer nodig van de aansluiting waar het om gaat, want dan kan ik je vertellen wat de volgende stappen zijn.

Of wilde je het verzoek nogmaals indienen, al is dat oude nummer uit de lucht? Ook dan hoef je uiteraard geen nieuwe bestelling te plaatsen, maar ik wil er wel bij zeggen dat het verzoek dan weer afgekeurd zal worden, want een inactief nummer kan niet geporteerd worden.

Ik kijk uit naar je privéberichtje 🙂

Groetjes,
Jihane
Badge
Door Jihane gevraagde "privébericht": 06********.
Badge
Aangaande het, door Jihane, voorgestelde aannemen van het "tijdelijke telefoonnummer" als definitieve tel.nr.: kan ik ook kiezen uit ter beschikking zijnde tel.nrs.?
H. groet, Joma.
Reputatie 7
Badge +10
Hi JoMa,

Dankjewel voor het nummer! Je hebt het nu wel openbaar geplaatst, maar ik heb jouw bericht aangepast zodat het nummer niet meer zichtbaar is. Ik zie dat het nummer dat je wilde overnemen inderdaad niet meer actief is bij je oude provider. Dat betekent dat het onmogelijk overgenomen kan worden.

Wil je het tijdelijke nummer gebruiken? Dan hoef je niks meer te doen daaraan. Je kunt dan gewoon nu het tijdelijke nummer gebruiken 🙂 Vind je dat oké?

Groetjes,
Jihane
Badge
Helaas Jihane, kreeg ik niet uitgevonden hoe ik een privébericht verstuurd kon krijgen…..
Omdat het gsm.-tel.nr. toch uit de lucht was, heb ik het er maar op gewaagd.
Overigens lijkt het van de zijde van T-Mobile op een bepaalde vorm van "opzet-met-voorbedachte-rade".

Ja het ik vind het best om verder te gaan met het verstrekte "voorlopige mobiele tel.nr.".

Wat moet ik nu verder wel en niet doen?

Hartelijke groet,

JoMa.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JoMa,

Het blijft vervelend dat je je oude nummer niet meer terug kunt krijgen. Gelukkig vind je het oké om door te gaan met het tijdelijk nummer. Omdat je een Prepaid hebt hoef je hier niks voor te doen. Je kan gewoon gebruik maken van je Prepaid aansluiting.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hartelijk dank Jihane en Caspar voor alle hulp!!
JoMa.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan namens mijn collega's 🙂 Goed om te zien dat alles alsnog fijn afgerond is zo. Als je nog eens hulp nodig hebt, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer