.

Beantwoord

Hoe zit het afkoopproces in elkaar?

  • 16 March 2017
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Badge
Hi Simyo,

Ik wil graag overstappen naar een ander abonement wat via mijn werkgever loopt. Ik heb nog een contract tot mei 2017 bij jullie. Als ik nu opzeg betekent dit dat ik dan enkel de maandkosten tot mei 2017 doorbetaal, of zit hier nog een "boete" aan vast?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jihane 17 March 2017, 08:36

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi CJLame,

Als je per mei 2017 opzegt hoef je natuurlijk alleen de kosten tot de einddatum van het contract te betalen, van een 'boete' is uiteraard nooit sprake als je de contractuele verplichtingen nakomt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi CJLame,

Wat jammer dat je over gaat stappen 😞 En goed dat je deze vraag hier stelt! Als je ervoor kiest om je abonnement af te kopen, zodat je meteen met nummerbehoud over kunt stappen, dan zit daar geen extra boete aan vast. Je betaalt dan je originele abonnementskosten (zoals ze op je contract staan) tot en met je einddatum (1 mei, in jouw geval). Helemaal eerlijk dus! 😃

Wil je dat graag? Als je hier nog expliciet akkoord op geeft, dan ga ik jou een e-mail versturen met de afkoopsom. Je ziet dan wat de kosten precies zijn. Als je daarna nog op de e-mail reageert, dan gaan wij alles voor je in orde maken. Je kunt dan binnen twee werkdagen overstappen naar je nieuwe provider - dat is helemaal geen probleem.

Laat je het mij weten?

@ Franswon, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Ojee, ik heb zojuist voor mijn dochters elders een toestel met abonnement besteld met nummerbehoud. Maar ik zie nu dat het contract tot november loopt. Levert dat problemen of extra kosten op? Vriendelijke groet, Annemarie
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Annemarie,

Simyo zal je een afkoopvoorstel doen, ze hebben daarvoor de nummers van de telefoons nodig, PUBLICEER DEZE NIET HIER, Simyo zal je verder instrueren!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Amudejong,

Wat vervelend dat je er pas later achter kwam dat het contract bij ons in november af loopt! Zoals Franswon zegt, kun je een afkoop aanvragen. Ik raad je aan om een e-mail te sturen naar klantenservice@simyo.nl. Als je in deze e-mail ook je telefoonnummer vermeldt, dan wordt de afkoopsom voor jou berekend 🙂 Zodra jij je akkoord geeft op die afkoopsom, kun je zo snel mogelijk overstappen naar een andere provider.

Natuurlijk is het ontzettend jammer dat je wilt gaan, maar ik snap je keuze! Zonder die afkoopsom, wordt je verzoek tot nummerbehoud afgekeurd. Dat komt omdat je dan nog gebonden bent aan je contract.

Laat je me weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Hallo allemaal,

Let wel op bij de afkoopsom, het gaat om de originele maandkosten.
Bij een abonnement van €4,- per maand krijg ik nu een afkoopsom van €47,20 per maand voorgesteld.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Eric 88,

Wat voor origineel abonnement had je dan wel niet met € 47,20 maandkosten?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Eric 88,

Welkom op het Forum!

Het klopt dat het om de originele abonnementskosten gaat. Wij kijken bij het afkopen niet naar je huidige maandkosten, maar naar wat er op je contract staan.

Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten. :$

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer