.

Beantwoord

Wel zelfde nummer maar nog geen service met het Simyo netwerk, hoe kan dat?


Vandaag zou mijn nummer zijn overgezet en dat is ook gebeurt want als ik mijn nummer bel gaat mijn mobiel met de simkaart van simyo ook over. Maar mijn iphone 6 blijft aangeven dat hij op KPN Nl zit en nu kan ik dus geen gebruik maken van mijn abbo. Wel heb ik op mijn simyo app mijn tegoed. Ik kan dus niet verbinden met simyo en gebruik maken van hun service. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 7 May 2015, 12:35

Bekijk originele reactie

18 reacties

Ook als ik kijk welke providers ik kan kiezien staat simyo hier niet tussen
Alles werkt dus, behalve je ziet KPN. Wanneer je bent overgezet ! Is maar 1 nummer actief met jouw doorgegeven gewenste 06.
Eerst stond er een ander tijdelijk nummer op de simyo simkaart.
Niks mis.
No worries.
Keine fehler.
(Tis krek zoas ut moet zen.)
Nee u begrijpt mijn probleem niet. Ik heb alsnog geen 3g op mijn mobiel terwijl ik wel een abbo met 1gb heb.
Nee u begrijpt mijn probleem niet. Ik heb alsnog geen 3g op mijn mobiel terwijl ik wel een abbo met 1gb heb.
Instellingen.....
Staat bij mobiele netwerken op telefoon ingesteld op gsm/wcdma?
En al heb je 1GB data als bundel, dat staat eigenlijk los van 2G of 3G, dit kan in de praktijk varieren.
H...H+....3G.
U geeft antwoord op vragen die ik niet stel. Maar anyway ik kan dus gewoon niet verbinden met het simyo netwerk omdat mijn telefoon op kpn automatisch is verbonden. Doe ik het zelf geeft hij de keuze om via t mobile of vodafone te gebruiken. Dus geen simyo en kan ik dus ook geen gebruik maken van mijn 1gb data. 2g lijkt dus wel te werken.
Wat ik vreemd vind omdat hij op KPN NL is verbonden en ik ook inneens kosten kreeg die ik niet bewust had gemaakt. Nu heb ik ook het idee dat ik met het gebruik van 2g dus via kpn gebruik maak en dit me dus erg veel geld kost omdat ik niet met simyo kan verbinden
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
In je telefoon zit de Simyo simkaart, je belt je overgezet nummer en de telefoon met de simyo kaart gaat over?
Simyo is een volle dochter van KPN, soms gebeurt het dan dat je KPN ziet staan.
Wanneer je zou bellen voordat overname heeft plaatsgevonden, bel o.i.d. kost dan buiten bundel.

Zeg het maar als er iets in is dat volgens jou niet klopt.
Je kunt geen gebruik maken van 1 nummer met zowel KPN als Simyo.....
Ja maar mijn maat heeft daar wel simyo staan. Ik heb dernet dus even op het netwerk kpn nl gezeten wat dus volgens u simyo is maar alsnog gaan er geen mb's af van mijn simyo abbo. Ik gebruik dan dus nu toch niet simyo maar kpn? Ik denk dus dat ik alsnog gebruik maak van het buitenbundel dat via kpn automatisch loopt? Of kan dit niet kloppen
Ja het nummer is wel goed overgezet want als ik idd naar mijn nummer bel gaat mijn nieuwe telefoon over met de nieuwe simkaart.
Bij simyo wordt data met vertraging verwerkt, wees alert op het feit dat het naar rato is, zowel bellen als internet.
En niet verder zeggen hè, dit wordt bestraft door mij met een ferme hinnik.
Ik was bij tele2, kwam ook in beeld. Tele2 maakt gebruik van T-Mobile.
Stopte ik de sim in mijn nokia 3310 kwam er te staan BEN n daar ben ik niet en nooit geweest.
Ja het nummer is wel goed overgezet want als ik idd naar mijn nummer bel gaat mijn nieuwe telefoon over met de nieuwe simkaart.
Alles in orde, prima deluxe.
Sorry dat ik ff dialect gebruik. Er is een stal met een naam
Krek wak wo Precies wat ik wou...:)
Dus als ik nu gewoon op 3g netwerk ga van dus KPN NL (simyo) is dit gewoon het 3g waar ik recht op heb

Ja grappig, is toch gewoon onduidelijk dat ik een abbo afsluit bij simyo en verbind met kpn.
Tja, was er het paerdjuh niet en je voordeur, moest je altijd door de achterdeur. :D:cool:
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Milio, welkom op ons forum :)

Je nummer is gewoon goed overgezet naar Simyo en in je gegevens zie ik dat je sinds gisteren ook gebruik maakt van internet.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN en dat is ook de reden dat je die provider in beeld ziet en verbinding mee maakt.
Bij iPhones zie je helaas geen Simyo linksboven in je scherm, maar KPN NL. Bij de meeste Android toestellen (heeft je maat dat?) zie je wel Simyo staan. Dit is een 'iPhone dingetje' waar we helaas niets aan kunnen doen.

Is het zo duidelijk voor je?


Friesian, dank je voor je bijdrage!
Ja nu is het helemaal duidelijk voor me. Het was alleen even verwarrend.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Milio,

Het kan inderdaad voor verwarring zorgen, zeker als het niet in je verwachtingspatroon valt 🙂. Fijn dat het nu toch duidelijk is!

Reageer