.

Beantwoord

Wat moet ik invoeren bij nummerbehoud?

  • 10 December 2018
  • 10 reacties
  • 323 Bekeken

Vandaag kreeg ik voor de derde keer bericht dat mijn vorige provider mijn telefoonnummer niet kan overzetten van prepaid naar sim-only abonnement. Ik dacht dat KPN mijn vorige provider was, maar dat blijkt Simyo zelf te zijn. Wat doe ik fout ????
icon

Beste antwoord door Jihane 10 December 2018, 19:17

Bekijk originele reactie

10 reacties

Wat je fout doet is in het nummerbehoud proces voor KPN kiezen als je vorige provider. Daar dien je Simyo te kiezen.
Dit antwoord is mij niet helemaal duidelijk.
Voor 2012 had ik jaren lang een Hi-prepaid van KPN.
In 2012 overgezet naar een abonnement bij KPN.
Vanaf 2014 prepaid bij Simyo met nummerbehoud. (dat werd vlekkeloos overgezet)
Dit houdt toch in dat Simyo mijn vorige (huidige) provider is.
Bij het nummerbehoud proces van KPN kan ik volgens mij alleen maar nummerbehoud
aanvragen als ik KPN klant ben. Of lees ik dit niet goed ?
Dit houdt toch in dat Simyo mijn vorige (huidige) provider is.


Dat schreef ik toch?

Wat je fout doet is in het nummerbehoud proces voor KPN kiezen als je vorige provider. Daar dien je Simyo te kiezen.
Volgens de Simyo Blog wordt nummerbehoud bij overstappen van Simuo prepaid naar Simyo Only door Simyo ZELF geregeld, dus niet via KPN.

Overstappen via Mijn Simyo
Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen naar een Sim Only abonnement. Dit doe je zo:
  1. Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only' onder het kopje Overzicht.
  2. Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.
  3. Binnen twee werkdagen zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover.
Ik heb op deze wijze mijn overstap met nummerbehoud aangevraagd.
Als je van Simyo prepaid naar Simyo sim only wilt gaan dan dien je inderdaad die stappen te volgen. Doordat je KPN noemde werd het erg verwarrend en baseerde ik daar mijn gegeven antwoord op.

Miscommunicatie zeg maar ;)

Alleen als je daar de stappen volgt hoef je helemaal geen nummerbehoud aan te vragen. Je nummer gaat automatisch over. Daarom begrijp ik nog steeds het KPN gedeelte niet want er is geen sprake van nummerbehoud in de zin dat je het moet aanvragen. Het gaat dus automatisch zoals eerder genoemd.
Dit is precies waarom ik het ook niet snap.
Als ik via Mijn Simyo overstap waarom krijg ik dan tot drie maal toe een afwijzing van nummerbehoud van mij VORIGE provider (wie is dat dan) Of houdt dit verband met het feit dat er op mijn adres al een KPN klant staat genoteerd en ik daardoor dubbele data en beltegoed krijg ?
Er is wel € 0.01 afgeschreven van mijn bankrekening, ter verificatie van mijn rekening, naar de KPN. Hoe zit dat dan ??
Er is wel € 0.01 afgeschreven van mijn bankrekening, ter verificatie van mijn rekening, naar de KPN. Hoe zit dat dan ??


Daar kan iemand van Simyo (een moderator) antwoord op geven. Bij mij staat wel Simyo namelijk.

Ik denk dat het ook het beste is dat een moderator dit verder oppakt. Zij kunnen namelijk in de systemen zien wat er mis gaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi ollie-b,

Slim dat je even aan de bel trekt! 🙂 Als je een Simyo Prepaid hebt en wil overstappen naar een Simyo Sim Only, dan hoef je helemaal niets te regelen voor nummerbehoud. Het enige dat je hoeft te doen is inloggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Daar volg je de stappen, en dan ben je binnen 24 uur overgezet.

Ik wilde graag meekijken maar ik zie op het nummer dat gekoppeld is aan je forumaccount geen nummerbehoudverzoek staan of iets dergelijks. Gaat het om hetzelfde nummer of een ander nummer? Kom je eruit op bovenstaande manier?

Ik ben benieuwd!

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane, het gaat om hetzelfde nummer als dat van mijn forumaccount (06?????333).
Het overstappen is eind november door mijn dochter geregeld, deze heeft het (bij navraag) niet gedaan via Mijn Simyo maar via de Simyo side. Ik heb daarna een nieuwe simkaart met een tijdelijk telefoonnummer gekregen (06?????121), ook ontving ik een SMS met een 5 cijfer code, deze moest ter verificatie worden teruggeSMSd. Hierdoor is volgens mij het één en ander fout gegaan.
Hoe gaan we dit oplossen ??

Grz. ollie-b
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen ollie-b,

Het is inderdaad fout gegaan bij het bestellen van de Sim Only. Zoals Ray en Jihane al aangeven, kan je de overstap regelen via Mijn Simyo. Hoe heeft je dochter de door jou gedeelde informatie precies gekregen?

Zou je mij het tijdelijke nummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik even met je mee :)

Groetjes,
Niels

Reageer