.

Beantwoord

Wanneer wordt mijn nummerbehoud verzoek goedgekeurd?

  • 13 January 2018
  • 2 reacties
  • 222 Bekeken

Beste,

Ik heb op 31-12-17 een nieuw abonnement aangevraagd bij een andere provider. Als ingangsdatum heb ik daarbij 3-1-18 aangegeven, omdat het enkele dagen in de toekomst moest liggen en niet in het weekend of op feestdagen. Hierbij heb ik nummerbehoud aangevraagd. Hoe lang duurt het voordat het nummerbehoud wordt goedgekeurd?

Met vriendelijke groet,
Maxime
icon

Beste antwoord door Ashweeta 15 January 2018, 16:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoe kom je bij enkele dagen in de toekomst?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Maxime,

Welkom op het Simyo Forum!

Jammer om te lezen dat je bij ons weggaat! Ik leg het je graag uit hoe het nummerbehoud werkt.

Jij hebt op 31 december een bestelling met nummerbehoud geplaatst. Je nieuwe provider dient binnen twee werkdagen een nummerbehoud verzoek in bij ons. Jouw ingangsdatum om over te stappen was 3 januari. Omdat 1 januari een feestdag was, heeft je nieuwe provider het verzoek op 3 januari ingediend. Dit verzoek is afgewezen.

Bij ons geldt er een opzegtermijn van een maand. Dat houdt in dat je 30 dagen nadat er een nummerbehoud verzoek ingediend is, kan overstappen. Jij kan dus per 3 februari overstappen. Deze dag valt in het weekend. Dus dan kan je nummer helaas niet overgezet worden. Jouw nummer kan 5 februari overgezet worden. Ik raad je aan om door je nieuwe provider een nieuw verzoek in te laten dienen en als ingangsdatum 5 februari te kiezen. Binnen twee werkdagen krijg jij antwoord op dit verzoek. En ik weet zeker dat dit verzoek goedgekeurd wordt!

Laat je het mij weten of het lukt?

@RonH Als je een ingangsdatum kiest, kan je ervoor kiezen om zo snel mogelijk over te kunnen stappen. En dat kan pas vanaf 2 werkdagen. Vandaar dat Maxime kon kiezen voor 3 januari.

Groetjes,
Ashweeta

Reageer