Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wanneer wordt mijn nummerbehoud door Simyo goedgekeurd?

  • 11 oktober 2017
  • 29 reacties
  • 393 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb gisteren mijn nieuwe SIM binnen gekregen van mijn nieuwe provider. Deze gaven aan dat het binnen 24 uur geactiveerd zou worden.
Echter is dit niet het geval. Nu heb ik even nagevraagd en blijkt dat de aanvraag is gedaan maar nog niet is goedgekeurd door Simyo.

Zouden jullie misschien even kunnen kijken of dat geregeld kan worden.

De reden dat ik wat sneller wil zijn dan normaal is omdat ik het in de vakantie al wil gebruiken en het over 2 dagen al vakantie is. Als het dus niet voor vrijdag is geregeld kan ik er dus de hele vakantie geen gebruik van maken.

Oh als mensen mij kennen die nog niet wisten dat ik ging overstappen, bij deze.
Het goede nieuws ik houd een account en je zult me dus nog wel eens zien.

Groet Paul.
icon

Beste antwoord door Caspar 12 oktober 2017, 14:00

Hey PaulH,

Ik hoorde het al van Angela, echt super jammer dat je weggaat. Je redenen zijn duidelijk en we zijn blij dat je zo lang klant bij ons bent geweest en ons hebt geholpen op het forum :)

Ik zie inderdaad dat het nummer al over is gezet. Wil je weten hoe het zit met je nieuwe provider, dan zul je daar even contact mee op moeten nemen. Gaat dat zo lukken?

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

29 reacties

Wil je met ons delen waarom je bent overgestapt?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Friesian,

ik ga nu bijna van de middelbare school af en richting de universiteit.
Vroeger gebruikte ik amper iets maar nu pas ga ik wat meer gebruiken en heb vooral wat data nodig.
Bij Simyo is dit het laagste mogelijk voor voor 15 euro per maand. met per maand opzegbaar wat een van mijn wensen is.
Bij een andere provider kan dit voor 7 euro per maand.

Bij simpel kon het nog goedkoper maar ik heb niet zoveel vertrouwen in simpel omdat er niet veel mensen positief zijn over de service/communicatie.

Qua prepaid ben ik nog steeds een zware voorstander van Simyo niks mis mee, echter is er in het budget/lage prijs gedeelte van Sim only/abonnementen niet zo goed geschaald bij Simyo als bij andere providers ben ik van mening.

Groet Paul.
Hoi PaulH.

Ik begrijp het.
Das toevallig ik heb simpel, werkt goed alleen app en mijn simpel wachtwoord lijkt problemen te geven. En ja de prijs is, niet alleen voor mij, belangrijk. Ben een kleine gebruiker.

Kom niet aan 500 MB en 250 minuten. Dus voor mij is de prijs ook meer dan belangrijk. (€5,- of 7,50)

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb gisteren mijn nieuwe SIM binnen gekregen van mijn nieuwe provider. Deze gaven aan dat het binnen 24 uur geactiveerd zou worden.
Echter is dit niet het geval. Nu heb ik even nagevraagd en blijkt dat de aanvraag is gedaan maar nog niet is goedgekeurd door Simyo.

Zouden jullie misschien even kunnen kijken of dat geregeld kan worden.

De reden dat ik wat sneller wil zijn dan normaal is omdat ik het in de vakantie al wil gebruiken en het over 2 dagen al vakantie is. Als het dus niet voor vrijdag is geregeld kan ik er dus de hele vakantie geen gebruik van maken.

Oh als mensen mij kennen die nog niet wisten dat ik ging overstappen, bij deze.
Het goede nieuws ik houd een account en je zult me dus nog wel eens zien.

Groet Paul.


BTW ik heb net een mail gekregen met de inhoud dat mijn contract is verlopen en dat mijn nummer is overgezet, ik zie het nog niet echt terug op de nieuwe provider. Duurt dit even?
Reputatie 5
Badge +9
Hey PaulH,

Ik hoorde het al van Angela, echt super jammer dat je weggaat. Je redenen zijn duidelijk en we zijn blij dat je zo lang klant bij ons bent geweest en ons hebt geholpen op het forum :)

Ik zie inderdaad dat het nummer al over is gezet. Wil je weten hoe het zit met je nieuwe provider, dan zul je daar even contact mee op moeten nemen. Gaat dat zo lukken?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Ja het nummer is gewoon goed overgezet vanuit Simyo!

Ik heb al contact opgenomen met mijn nieuwe provider, die geeft aan dat het sloom gaat aan hun zijde.
Vanzelfsprekend want Simyo heeft zijn zaken op orde.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Mooi om te horen dat het uiteindelijk goed komt! Laat je het weten als je toch nog vragen hebt Paul?
Reputatie 5
Badge +6
Nou of het goed komt...
Dat is de vraag nog maar.
Simyo heeft dus de donderdag voor de vakantie mijn nummer overgedragen op mijn Nieuwe provider.
Nu heb ik al meerdere malen contact gezocht met de nieuwe provider en het is me wat.
Nu dus nog steeds geen bereik.
Geen klacht voor jullie maar voor de ander. Ook al een klacht in gediend hoor.
Erg slecht en schaam me ook diep.
Simyo heeft alles zoveel beter geregeld...

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Paul,

Jammer zeg, dat er na al die moeite vanuit jezelf nog steeds geen overstap heeft plaatsgevonden 😞 Ik hoop dat je klacht werkt en dat je snel weer bereikbaar bent. Bedankt voor je compliment in ieder geval! Ik ga ervan uit dat het volgende bericht in dit topic van jouw kant meter beter nieuws is 🙂

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Kijk PaulH, daarom is Simpel nou zoveel goedkoper! Je krijgt misschien wel meer belminuten/SMSjes/MBs maar klantservice is minder aanwezig!
Reputatie 7
Die reclame alleen al 🙄
Reputatie 5
Badge +6
Kijk PaulH, daarom is Simpel nou zoveel goedkoper! Je krijgt misschien wel meer belminuten/SMSjes/MBs maar klantservice is minder aanwezig!
Hey groentjuh,

misschien gek gezegd maar ben niet bij Simpel.
Snap wel dat je dat eruit haalde maar ik zeg juist dat de recensies niet zo positief zijn daarom ben ik er niet voor gegaan.
Ben heb ik gekozen...
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Paul,

Al wat meer informatie over je nummerbehoud?

Groetjes,
Asma
Reputatie 5
Badge +6
Nope geen reactie meer nu. Gisteren een redelijk boze reactie geplaatst maar zoals gedacht geen reactie.
Ik ben machteloos. Hopeloos dit.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben machteloos.
Oh oh! Zo zeggen ze dat niet bij Ben! Moet natuurlijk zo: Ik bBen machteloos!

Ik weet niet welke klantenservice beter is; die van Simpel of die van Ben, maar heb van beiden veel mindere dingen gehoord. Moeilijk bereikbaar zijn van de klantenservice van Ben, heb ik wel eens gehoord/gelezen.

Ik snap de overstap, want Ben is inderdaad goedkoper. Het helpt vooral niet, dat je je abonnement maandelijks opzegbaar wilt houden. Vooral de kleine bundels worden dan best duur! Ik heb zelf ook liever een maandelijks opzegbaar abonnement, maar Simyo heeft 1 jaar een uitzondering gehad, zodat ik naar de 12 maanden voordelig bundels kon. Dan is die zelfde kleine bundel ineens de bijna de helft van de prijs. Inmiddels is mijn abonnement ook alweer maandelijks opzegbaar.

Gelukkig hebben we nu wel een ervaringsdeskundige voor de kwaliteit van Ben's klantenservice!

Hou ons in ieder geval op de hoogte. Ik ben benieuwd hoelang het duurt bij Ben! Succes!
Reputatie 5
Badge +6

Ben machteloos!


Dit vond ik wel grappig. Vooral omdat het zo waar is. Overal waar het kan strooien ze met BEN ...


Gelukkig hebben we nu wel een ervaringsdeskundige voor de kwaliteit van Ben's klantenservice!

Hou ons in ieder geval op de hoogte. Ik ben benieuwd hoelang het duurt bij Ben! Succes!


Dit is zeker waar ofja ervaring? Ik heb nog geen gebruik kunnen maken dus echt ervaring is iets anders.
En ik houd jullie zeker op de hoogte. Dat succes kan ik heel erg gebruiken op het moment ja.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +6
Oké, nu een update soort van.
Dit geeft maar nog eens aan hoe erg het is.
Mijn Gisteren redelijk boze reactie
is dus verwijderd.
Er zat geen gevloek in, alleen een verwijt aan BEN op een redelijk boze toon, vind ik niet meer dan terecht.
Net als hier op Simyo ben ik altijd redelijk op forums etcetera, je/ik spreek(t) mensen gewoon normaal aan.
Dat kunnen jullie denk ik wel bevestigen.

Nou alsof het verwijderen nog niet genoeg was nu komt het. Houd je vast.
Het topic is officieel gesloten en dus kan ik niks meer in die post zeggen.
Triest opnieuw.
Waarschijnlijk morgen weer bellen en/of nieuw topic met een nieuwe post voortborduren.

Als iemand dit leest wil ik zeggen: "stap niet over op BEN (met nummerbehoud)!".
Doe het niet je valt van de ene verbazing in de andere niet goed maar in de slechte zin...

Het ergste aan dit alles, ik heb geen zeggen over mijn nummer, GEEN aansluiting of wat dan ook. Daarnaast kan ik mijn abonnement niet annuleren of wijzigen want het is nog niet eens geactiveerd en staat op een systematische PAUZE.

Ik dacht nog wel dat ik het voor de vakantie kon regelen om op vakantie te gebruiken. Niets is minder waar. Daarnaast geen peil op te trekken wanneer er ook maar iets van schot in de zaak komt. Spreek ik van weken, maanden?

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan het niet laten om het als volgt samen te vatten:
  • Ben (PaulH) boos.
  • Ben (Ben) boos.
  • Ben (Post van PaulH) verwijderd.
  • Ben (PaulH) verbaast.
  • Ben (PaulH) nog niet geholpen.
  • Ben (PaulH's nummer) nog niet overgezet/behouden.
  • Ben (PaulH's abonnement) nog niet begonnen!
  • Ben (PaulH) toe aan vakantie.
  • Ben (PaulH) nog niet klaar voor vakantie!
  • Ben (PaulH's abonnement) op pauze!
  • Ben (PaulH) aan het wachten!
  • Ben (PaulH) nog niet in Ben's sfeer.
Reputatie 5
Badge +6
Nou voor degenen die geïnteresseerd zijn:
TOPIC 1: Wanneer neem Ben mijn nummer over en gaat mijn abonnement van start?

TOPIC 2:
Afwijzen van berichten, markeren als opgelost.
pas net gestart

Groet Paul.
Reputatie 7
@PaulH

Maak screenshot van het topic op hun forum. Noteer alle tijdstippen, vooral wanneer je telefonisch contact hebt, en ook met wie je spreekt.

Bennen ze zou helemaal belazerd 😏
Reputatie 5
Badge +6
Ray,

Waarom?
Om te laten zien hoe vaak ik contact heb gezocht? Of wat.

Groet Paul.
Reputatie 7
Het is altijd verstandig om dat soort momenten vast te leggen. Bedrijven hebben vaak de neiging om feiten te verdraaien. Of nu in jouw geval forum berichten te verwijderen. Kortom: Bewijs verzamelen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Paul,

Oei oei oei! Wat een gedoe allemaal! 😞 Ik vind het erg jammer dat je overstapt, maar zoals de rest van het team snap ik het wel. Wat ik vooral belangrijk vind is dat je lekker op ons Forum blijft. Dan kunnen we nog genieten van je aanwezigheid.

Maar wat vooral jammer is, is dat de afhandeling vanuit Ben zo verloopt. Ik hoop dat het snel beter opgepakt wordt. Succes!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +6
Nou het is ze gelukt hoor, zo snel. 20 dagen later heb ik dan eindelijk mijn aansluiting. Knap gedaan wel!
Dus soort van problemen opgelost...
Het is dat het nu allemaal werkt, maar echt tevreden over dit proces ben ik dus niet moge dat duidelijk zijn.

Bedankt voor het meedenken en kijken naar dit probleem! Zelfs vanuit een andere provider.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Paul,

Super fijn om te horen dat het allemaal is gelukt! 😄

Groetjes,
Asma

Reageer