.

Beantwoord

Wanneer vindt mijn nummerbehoud plaats?


Reputatie 1
Badge
Sinds vandaag ben ik ook een Simyo gebruiker :-)
Mijn oude sim is vanmorgen geblokkeerd, dus snel mijn nieuwe Simyo sim erin.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd, maar dit is blijkbaar nog steeds niet actief. Ik zie in mijn telefoon ook dat het tijdelijke nummer hier nog staat, en als ik mijn eigen nummer, wat ik wil behouden bel, krijg ik het bekende foutmeldingsgeluidje.

Hoe lang duurt het voordat ik weer mijn oude nummer heb? Ik heb mijn nummer veel nodig voor het werk, en mis het nu dus echt al 😞
icon

Beste antwoord door Jihane 2 June 2017, 17:14

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eelko,

Dankjewel voor je terugkoppeling en voor je feedback! Normaal gezien hoort nummerbehoud niet goedgekeurd te worden voor weekend-dagen, maar héél soms glipt er eentje tussendoor. Mijn excuses hiervoor, dit had jij niet kunnen weten.

Ik zal dit doorgeven aan de afdeling die hierover gaat.

Trek je aan de bel als je hier nog een vraag over hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Niels,

Het lijkt inderdaad nu in orde. Dank.

Groeten,
Eelko

P.S. Tip: 💡 Misschien wel goed om in de bevestigingsmail van het omzetten van het nummer aan te geven dat het niet in het weekend gebeurt. Ik kreeg nu een mail dat het nummer zaterdag omgezet zou worden...
Dit is de mail:
'Hierbij bevestigen we dat we je huidige telefoonnummer xxxx over kunnen zetten naar je nieuwe Simyo simkaart.
Het overzetten gebeurt op: 7-10-2017
Eén dag voordat je nummer wordt overgezet, sturen we je nog een herinnering per e-mail. Heb je vragen over het overzetten van je nummer? Neem dan contact op via nummerbehoud@simyo.nl. Wil je de aanvraag annuleren, dan kan dit uiterlijk 2 werkdagen voor de datum waarop je nummer wordt overgezet.'
Reputatie 6
Badge +5
Hi Doceb,

Welkom op het Simyo Forum!

Gaat het om het nummer waar je je forumaccount mee aan hebt gemaakt? Ik zie dat het nummerbehoud bij deze aansluiting vanochtend in is gegaan 🙂 Dit is niet al op zaterdag gebeurd omdat nummerbehoud in het weekend niet doorgevoerd kan worden. Is de simkaart inmiddels te gebruiken?

Mocht het om een ander nummer gaan, zou je mij deze dan kunnen sturen in een PB? Dan zal ik een kijkje voor je nemen :D

Groetjes,
Niels
Badge
Goedenavond,

Ook ik heb de vraag wanneer mijn nummer overgezet wordt (of eigenlijk het nummer van mijn schoonmoeder, maar ik regel het voor haar....). We kregen eergisteren de mail dat het nummer gisteren overgezet zou worden. Inmiddels is de oude SIM niet meer aktief, maar het nummer is nog niet overgezet naar de nieuwe SIM. Ook op mijnSimyo staat het tijdelijke nummer nog. Wanneer wordt het nummer overgezet?

Groeten, Eelko
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mutiara Itam,

O jee, ik denk dat hier iets niet helemaal goed is gegaan.

Volgens onze gegevens hebben wij je op 13 juni een herinneringsmail gestuurd om je nummerbehoud af te ronden. Bij bestelling van je simkaart heb je namelijk wel aangegeven het nummer over te willen zetten, alleen zijn de nodige gegevens voor je aanvraag niet ingevuld.

Ik adviseer je om in te loggen op Mijn Simyo, waarna je onder het tabblad Instellingen > Simkaart kunt klikken op 'Nummerbehoud aanvragen'. Vul hier je telefoonnummer, simkaartnummer en selecteer de gewenste overstapdatum. Wij nemen vervolgens contact op met je huidige provider en houden je per e-mail op de hoogte van de dag waarop je nummer wordt overgenomen.

Laat je het ons weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Goedemorgen Samantha ja had het bij het aanvragen van deze simyo kaart al aan gegeven dat ik mijn oude nummer graag wou behouden had bij de brief bevesteging gekregen dat het wel wordt over gezet is al weer paar weken verder.. en ik wil nig wel graag dat het wordt overgezet naar mijn oude nummer...
Badge +7
Hoi Alana,

Wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen en dat je nu overal het juiste nummer ziet. Super! :D

@Mutiara Itam. Welkom op het forum 🙂 Ik kan helaas geen aanvraag voor nummerbehoud op jouw aansluiting vinden. Heb je tijdens het aangeven ook je simkaartnummer opgegeven? Als je dit niet gedaan hebt, kun je dit alsnog doen op Mijn Simyo, bij Instellingen > Simkaart > Nummerbehoud aanvragen. Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
vraagje ik had aan gegeven dat ik mijn nummer wou behoyden en dat deze nr voorlopig wanneer wordt mijn nr omgezet..? vr gr Mutiara
Reputatie 1
Badge
Inmiddels is alles helemaal goedgekomen. Ik zie nu niet alleen in mijn Simyo het juiste nummer staan, maar ook in mijn telefoon op mijn sim.
Helemaal tevreden dus, geen vragen meer 👍
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Alana,

Ik vind het ontzettend vervelend dat je telefoonnummer niet gelijk goed was overgezet. 😞 Kan mij goed voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is geweest. Hiervoor onze excuses!

Volgens onze gegevens kun je inmiddels op Mijn Simyo inloggen met je eigen telefoonnummer gaat alles zoals het hoort te gaan. Dat is mooi!

Ben super blij om te horen dat je zo tevreden bent met onze klantenservice! Ik zal je bericht doorsturen naar mijn collega's, dat zullen ze erg leuk vinden. :D

Laat je het mij weten als je vragen hebt?

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge
Hoi Jihane,
Klopt, nadat ik het berichtje hier geplaatst heb, heb ik 's avonds toch nog even met jullie gebeld, omdat ik voor mijn werk niet echt zonder mijn telefoon kan. 'S avonds was mijn nummer nog steeds niet omgezet naar mijn oude vertrouwde nummer. Ik kon dus wel bellen, maar niet met mijn eigen nummer. En men kon mij ook niet bellen op dat nummer. Terwijl het in de app wel allemaal goed stond. Erg vreemd dus.
Echt supernetjes geholpen via de servicedesk, maar helaas was het toch even afwachten.

In de loop van de volgende dag kon ik wel gebeld worden op mijn oude nummer via de nieuwe SIM, al bleef mijn tijdelijke nummer in mijn telefoon zichtbaar. "Maar goed", dacht ik, "als ik kan bellen en gebeld worden op het juiste nummer, dan vind ik het goed." Helaas kon ik 's avonds opeens helemaal niet meer bellen of gebeld worden, ik kreeg de mededeling dat mijn nummer wegens administratieve redenen niet bereikbaar was. Huh? Vreemd....
Weer gebeld en weer supernetjes geholpen. Wat zijn jullie allemaal vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon, echt een verademing!! Men heeft mijn kaartje ofzo gereset, en ik kan nu weer bellen en gebeld worden, al staat wel nog steeds mijn tijdelijke nummer in mijn telefoon als zijnde "mijn nummer" Maar goed, ik hou het in de gaten, en ga er van uit dat ik morgen niet weer " om administratieve redenen" geblokked ben. Het lijkt erop dat mijn tijdelijke nummer op een of andere manier aan mijn SIM blijft hangen.

Maar in elk geval super tevreden over jullie klantenservice. Echt. Verademing in deze tijd van botte en onbeschofte service desken. Dank jullie!!
Beetje afwachten wel nog of mijn nummer het nu wel gewoon blijft doen. Moet er wel nog even vertrouwen in krijgen. Maar dat zal wel goed komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Alana,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je nummerbehoudverzoek even verwarrend was! Ik zie dat je nummerbehoud goedgekeurd was op 1 juni. Het kan altijd in de loop van de dag gebeuren. Over het algemeen geldt dat als je je oude simkaart niet kunt gebruiken, je je nieuwe in je telefoon kunt stoppen. Je nummerbehoud vond plaats om 11:00 gisteren, maar je stuurde je berichtje natuurlijk pas om 18:22. Dat is wel bijzonder. Merk je nu ook dat je kunt loggen met het nummer dat je wilde behouden? Als het goed is wel!

Je hebt ook gebeld met de klantenservice gisteren. Mijn collega wist je ook te vertellen dat het in de loop van de dag zou gebeuren. Was dat ook zo?

Hou je me op de hoogte hiervan?

Groetjes,
Jihane

Reageer