.

Beantwoord

Wanneer nieuwe sim-kaart in telefoon plaatsen?

  • 10 April 2013
  • 3 reacties
  • 15263 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Morgen zal mijn nummer overgezet worden naar Simyo. 

Wanneer is het verstandig om de Simyo-sim-kaart in je telefoon te stoppen?
Op dit moment heb ik mijn oude simkaart van mijn oude provider in mijn telefoon zitten zodat ik nog wel mobiel bereikbaar ben. Daarnaast betaal ik nu ook geen kosten buiten mijn bundel. 
Ik vraag mij af of mijn nummer wel overgezet wordt (en mijn abonnement geactiveerd) wanneer mijn simkaart niet in mijn telefoon zit. Wordt hier bijvoorbeeld  nog over gemaild oid? 
icon

Beste antwoord door Esma 11 April 2013, 15:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +1
Hoi Diede,

Welkom op het forum!

Je nummerportering wordt in gang gezet, ook wanneer je simkaart niet in je toestel zit. Het overzetten van je nummer gebeurt tussen de periode van 09.00 uur en 17.30 uur. Zodra jouw oude simkaart geen bereik meer heeft, kun jij je Simyo simkaart in je toestel plaatsen. Op dat moment is jouw oude nummer overgezet.
Ik heb hier ook een vraag over:

Vandaag gaat mijn nummerbehoud in en in de laatste mail van porteringen die ik kreeg staat dat ik kan inloggen met mijn oude nummer op de Simyo website. Dus dan verwacht ik dat ik dus ook gebeld kan worden op mijn oude nummer via mijn Simyo Simkaart. Dat is dus niet het geval.
Want alle bundels en dergelijke zijn actief, echter mijn nummer is nog niet actief bij Simyo, want ik kan niet gebeld worden door andere mensen.
Kan wel nog gebeld worden als ik mijn oude simkaart van de vorige provider in de telefoon stop.


Krijg ik een email of iets dergelijks met een notificatie dat mijn nummerbehoud voltooid is en overgezet is naar mijn Simyo kaart?
Want ik ga niet iedere 5 minuten kijken of mijn simkaart bij de oude provider geen bereik meer heeft.

Edit:
Blijkbaar krijg ik geen email dus. Het heeft een tijdje geduurd maar blijkbaar is nu de Simyo simkaart wel werkend.
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb hier ook een vraag over:

Vandaag gaat mijn nummerbehoud in en in de laatste mail van porteringen die ik kreeg staat dat ik kan inloggen met mijn oude nummer op de Simyo website. Dus dan verwacht ik dat ik dus ook gebeld kan worden op mijn oude nummer via mijn Simyo Simkaart. Dat is dus niet het geval.
Want alle bundels en dergelijke zijn actief, echter mijn nummer is nog niet actief bij Simyo, want ik kan niet gebeld worden door andere mensen.
Kan wel nog gebeld worden als ik mijn oude simkaart van de vorige provider in de telefoon stop.


Krijg ik een email of iets dergelijks met een notificatie dat mijn nummerbehoud voltooid is en overgezet is naar mijn Simyo kaart?
Want ik ga niet iedere 5 minuten kijken of mijn simkaart bij de oude provider geen bereik meer heeft.

Edit:
Blijkbaar krijg ik geen email dus. Het heeft een tijdje geduurd maar blijkbaar is nu de Simyo simkaart wel werkend.


Hoi RoelD,

Het overzetten van je nummer kan de hele dag duren. We adviseren klanten om gebruik te blijven maken van de simkaart van de vorige provider totdat deze niet meer werkt. Dit betekent namelijk dat het nummer is overgezet. Hierna kun je met de Simyo simkaart gebruik maken van je eigen nummer.

We zijn blij om te vernemen dat het inmiddels gelukt is en we wensen je veel plezier met je Simyo aansluiting.

Groetjes,

Manisha

Reageer