.

Beantwoord

Waarom wordt mijn verzoek tot nummerbehoud afgewezen?


Ik heb mijn abonnement op gezegd, en de eind datum is al bekend! Heb het door gegeven aan mijn nieuwe provider, datum en simnummer en toch krijg ik steeds de melding (al 2 keer) dat het wordt afgewezen door simyo. Wat is eigenlijk de probleem!
icon

Beste antwoord door Jihane 7 April 2017, 13:09

Bekijk originele reactie

15 reacties

Dienen ze de aanvraag echt in bij Simyo of misschien bij KPN? Schijnt wel een te gebeuren.
Bij de eerste aanvraag klopte dat! Ik heb mij daar in vergist. De laatste twee aanvragen duidelijk aan gegeven simyo endubbel check gedaan en gebeld! En nog steeds afgewezen. Wordt er een beetje moe van.
Maar even voor de goede orde. Je zegt dat je het abonnement bij Simyo hebt opgezegt en daarna de einddatum, simkaartnummer en telefoonnummer hebt doorgeven aan de nieuwe provider.

Als je het op die wijze hebt gedaan dan snap ik waar het fout gaat. De juiste wijze voor nummerbehoud is bij een andere provider een abonnement aanvragen en daarbij aangegeven​ dat je je nummer wilt meegenomen wilt hebben. Je nieuwe provider dient het dan in bij de huidige en zegt tevens je abonnement op (dat gaat dan automatisch)
Dat is de eerste instantie, ook zo gegaan.
Nieuwe provider en nummer behoud aan gevraagd. Zoals het hoord, vaker gedaan en nooit problemen gehad. Tot nu dan! Omdat het toen af werd gewezen, mijn nummer behoudt dacht ik door zelf het abonnement te beëindigen sneller zal gaan, niet dus.
Maar nog is mijn probleem niet op gelost hoe behoud ik mijn nummer.
Morgen zal een moderator reageren. Die kan in de systemen kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wilnojo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je nummerbehoud steeds fout gaat! Ik zie staan dat het voornaamste probleem steeds was dat een foutieve overstapdatum gekozen werd. Je contract loopt af op 26 april. Je hebt nu zelf opgezegd, waardoor de opzegging in zal gaan op 1 mei. Ik raad je dus aan om als overstapdatum 1 mei 2017 te kiezen. Alles hoort dan gewoon goed te komen.

Als je een datum kiest die te snel is, dan gaat het niet goed komen. Dat staat ook in de e-mails die je krijgt over je nummerbehoud, of niet?

Ik hoop dat het zo wel lukt! Wel heel jammer dat je over wilt stappen natuurlijk 😞 Hou je ons op de hoogte?

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Ik heb inderdaad zelf opgezegd. Van jullie een bevestiging mail gekregen dat het abonnement op 26 april zal eindigen, hoe komen we nu op 1 mei! Want dat stond niet op de mail die ik van jullie heb gekregen.
Van de nieuwe provider had ik alleen begrepen dat mijn nummer nog niet vrij is gegeven.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi wilnojo,

Dat is gek? Ik heb het even voor je uitgezocht en het klopt. Je hebt inderdaad een e-mail van ons ontvangen waarop staat dat je abonnement wordt beëindigd op de 26e. Dit klopt alleen niet helemaal. Hiervoor onze excuses. :(

Als jij je abonnement zelf opzegt via Mijn Simyo dan gaat de opzegging altijd in op de 1e van de volgende maand (waarop je contractvrij bent). Om deze reden werd je verzoek voor nummerbehoud elke keer afgewezen.

Ik zie dat je inmiddels een nieuw verzoek hebt ingediend voor 1 mei. Wacht het gerust af, want je ontvangt heel gauw een e-mail met daarin de status van je nummerbehoud. :)

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Oké
Maar toch effe duidelijkheid, mijn abonnement is dus niet op 26 april maar op 1 mei afgelopen.

Ik wacht af!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wilnojo,

Je abonnement loopt af op 26 april en NIET op 1 mei, mijn excuses als het onduidelijk voor je is gemaakt.

Je hebt nummerbehoud aangevraagd om je 06-nummer per 1 mei over te laten zetten naar je nieuwe provider. Dit moet op de 26 april zijn. Je zult dus even contact moeten opnemen met je nieuwe provider zodat zij de datum kunnen veranderen.

Heb je hier vragen over?

Groetjes,
Caspar
Dit is zo verwarrend!
Dus moet ik nu mijn nieuwe provider bellen en de datum weer veranderen! Jullie worden bedankt.
Zal weer eens proberen
Even voor de duidelijkheid, hoe sta ik geregistreerd als eindigen abonnement 26 april!
Waarom werdt het nummer behoud dan afgekeurd bij jullie op 31 maart. Wat was daarvan de reden.
Ik raak nu ook in de war. Eerst zegt Asma dat, als je zelf op zegt, dit altijd per de eerste van de maand is. Dus niet de 26e van april en daarna zegt Caspar weer wel per de 26e van april..

Schiet mij maar lek 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wilnojo,

Sorry voor alle verwarring! Ik kan me echt goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Ik zie dat je een nummerbehoudverzoek hebt ingediend voor 26 april, en het lijkt erop dat dat allemaal goed staat. Toch wil ik met jou afspreken dat ik hier morgen op terug kom, vind je dat goed? Dan kan ik 100% bevestigen dat je dan ook overgezet wordt.

De verwarring kwam doordat je zelf had opgezegd. Je aansluiting kreeg daardoor twee einddata (26 april en 1 mei), terwijl het bij nummerbehoud niet de bedoeling is dat je zelf opzegt. Dat is dus om dit soort situaties (onder andere) te vermijden ;)

Het komt vast goed! Mijn excuses voor de chaos!

@ Ray, haha, ja, het liep even mis omdat het systeem verschillende data aangaf.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wilnojo,

Dankjewel voor je geduld! Ik ben er net weer mee aan de slag geweest, samen met mijn collega's van de afdeling Nummerbehoud. Jouw nummer wordt 100% zeker overgezet op 26 april, precies zoals je wilde. Je abonnement wordt dan dus ook opgezegd.

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring! Ik hoop dat alles nu een stuk duidelijker is 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer