.

Beantwoord

Waarom wordt mijn nummerbehoud afgewezen?

  • 3 April 2017
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Ik krijg steeds dit bericht:
Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 0612345678 op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: de combinatie telefoonnummer en simkaartnummer klopt niet.

Op Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing? Neem dan contact op met je vorige provider.

Ik heb hierover al diverse keren met de klantenservice gebeld. De laatste keer werd me geadviseerd om te wachten tot het abonnement bij Simyo begint. Dus ik heb vandaag pas weer gebeld, en... nu krijg ik weer dezefde mail.

Tevens zij de medewerkster dat ik toch de oude sim kaart weer in mijn mobiel moet doen. Dat deed ik, maar nu heb ik geen verbinding meer en ben ik ook niet te bereiken.

Kan iemand dit voor mij in orde brengen en eindelijk ook het nummerbehoud voor mij regelen?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 April 2017, 10:44

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Electra,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je nummerbehoud niet doorkomt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie meteen wat het probleem is. Als je je nummerbehoud invoert, dan zie ik dat je het simkaartnummer van je Simyo aansluiting invoert. Ik kan me de verwarring goed voorstellen, maar het gaat om het simkaartnummer van je oude provider. In jouw geval is het een Hollandsenieuwe simkaartnummer en die bestaan doorgaans uit 18 of 19 cijfers, in plaats van de 8 cijfers van een Simyo simkaart.

Dat is namelijk waarom je verzoek is afgewezen. Dat kwam omdat het simkaartnummer niet overeenkwam met het telefoonnummer, wat heel logisch is, want dat simkaartnummer bestaat niet voor Hollandsenieuwe. Wil je het verzoek opnieuw indienen met het juiste simkaartnummer? Als je niet meer weet welk nummer dat is, kun je dat vinden op je oude Hollandsenieuwe simkaart. Mocht hij er niet op staan, dan kun je contact opnemen met de Hollandsenieuwe klantenservice. Zij kunnen dat voor je opzoeken 🙂

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Ik heb mijn aanvraag toevallig vanochtend nog een keer bekeken, en het viel me ook op. Ik heb het juiste nummer opgezocht en aangepast. Maar het werd direct weer terugveranderd naar het verkeerde nummer. Nu hoop ik maar dat dit goed gaat...

Als ja, wanneer heb ik dan mijn nummerbehoud?

Op aanraden van degene die ik aan de telefoon sprak heb ik de oude simkaart van mijn vorige provider weer in mijn foon gedaan - met het gevolg dat ik nu niet meer kan bellen of gebeld worden... Niet met mijn nieuwe en ook niet met het tijdelijke nummer.

Toch maar de nieuwe simkaart gebruiken????
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Electra,

Ik zie helaas dat je nummerbehoud is afgewezen. Je hebt het verkeerde simkaartnummer ingevoerd. Ik zie wel dat je een simkaartnummer van een andere provider hebt ingevuld, en niet een Simyo simkaartnummer, dus in dat opzicht is het wel goed gegaan. Je kan het beste even je oude provider benaderen om je simkaartnummer op te vragen. Je kan daarna inloggen op je Mijn Simyo en daar je simkaartnummer wijzigen.

Je zult gelijk even aan je oude provider moeten vragen waarom jouw simkaart het niet meer doet. Je 06-nummer is daar namelijk gewoon actief en zou het moeten doen. Als je de simkaart van Simyo gaat gebruiken, zul je buitenbundelkosten betalen, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Ik heb alles precies zo gedaan... Hollands Nieuwe gebeld, het simkaartnummer opgevraagd, deze dan hier ingevuld. En wederom kwam er direct het bericht dat het afgewezen is. En dan zit het dus muurvast. Waar het aan ligt? Het datum van nummerbehoud overnemen klopt natuurlijk niet meer, want dat ligt inmiddels in het verleden. Maar dat kan ik op het formulier niet zelf aanpassen. En ook dat ik eerder een zakelijke abo had, kan ik op dat formulier niet kwijt.

Graag zou ik zien dat nu eens iemand van Simyo contact opneemt met Hollands Nieuwe om dit eindelijk eens voor mij te regelen. Het lijkt mij nu toch echt duidelijk dat dit zo niet werkt. Ik ben hier al zowat 4 maanden mee bezig!!!!! 😞
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Electra,

Jeetje zeg, wat een gedoe!

Ik zie dat het verkeerde simkaartnummer is ingevuld 😞 Ik heb zojuist het juiste simkaartnummer ingevuld met een nieuwe datum. Je zult hier binnenkort antwoord op krijgen. Is het nou nog niet goedgekeurd, kan je er ook voor kiezen om te bellen met onze klantenservice via 1200 of 0800-8007. Dat gaat wat sneller via het forum.

Heb je verder nog vragen voor mij?

Groetjes,
Caspar

Reageer