.

Beantwoord

Waarom word mijn nummerbehoud verzoek pas voor na 30 dagen goedgekeurd?

  • 27 July 2020
  • 3 reacties
  • 327 Bekeken

Ik heb abonnement met nummer behoud  bij jullie afgesloten op 23 juli en krijg nu te horen dat 24 augustus mijn nummer behoud pas ingaat en je tot die tijd geen gebruik van je abonnement kan gebruiken en per minuut en per MB betaalt.

Mijn contract bij Vodafone loopt af per. 2 August. Dat houd dus in dat  3 weken per minuut en per MB  moet betalen.

Volgens de ACM  consuwijzer mogen jullie maximaal 10 werk dagen hier over doen en  geen dertig dagen

ACM zegt het volgende
Zeg tegen de nieuwe aanbieder dat u uw oude nummer mee wilt nemen. Doe dit in ieder geval 10 werkdagen voordat uw oude abonnement stopt. Dan moet het omzetten goed gaan. Aanbieders hebben namelijk maximaal 10 werkdagen de tijd om nummerbehoud te regelen.

Ik wil graag dat jullie per 2 August mijn abonnement in laten gaan met nummer behoud.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 July 2020, 15:46

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Forum expert = behulpzame klant; Moderator = Simyo medewerker!

Simyo laat bundels pas ingaan zodra nummerbehoud is afgerond. Dat is zo gedaan, omdat je als klant op je oude nummer bereikbaar wil zijn en dus tot die tijd naar alle waarschijnlijkheid dus je oude abonnement blijft. Ook wil je geen dubbele abonnementskosten betalen en Simyo rekent dan ook geen abonnementskosten zolang de bundels nog niet actief zijn.

Het is goed mogelijk dat Vodafone een opzegtermijn hanteert van 1 maand. Simyo geeft dan aan dat zij je nummer willen overnemen en krijgt dan te horen dat dat pas op 24 augustus kan. Simyo wil je waarschijnlijk best zo snel mogelijk over hebben, maar als Vodafone daar niet aan mee werkt, dan kan Simyo niets.

Een moderator is de enige die precies kan zien wat hier aan de hand is, maar ik sluit niet uit dat je hiervoor niet bij Simyo moet zijn, maar Vodafone moet opzoeken.

Dat klopt dus niet Vodafone heeft aangegeven dat Simyo zelf 24 augustus heeft aan gevraagd. En niet 10 werk dagen na de 23ste en dat mijn contract gewoon  2 augustus afloopt. Dus Simyo heeft de verkeerde datum aangevraagd. Vodafone zegt dat dat Simyo standaard 30 dagen hanteert en dat het dus ook gewoon 2 augustus kan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Henk77,

 

Leuk dat je overstapt naar Simyo! Ik heb gelijk even meegekeken en ik zie dat het nummerbehoud verzoek is goedgekeurd voor 26 augustus, dit heeft te maken met je opzegtermijn van 30 dagen. Mocht het zo zijn dat jouw oude provider aangeeft dat je eerder weg mag, kan ik het verzoek opnieuw indienen. Dit verzoek is door jouw huidige provider goedgekeurd voor 26 augustus, dit hebben wij niet besloten.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer