.

Beantwoord

Waarom is mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen?

  • 26 May 2016
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Ik stap over naar een andere provider, in dit geval BEN (via Belsimpel). De reden hiervoor is dat zij mij een goedkoper abonnement kunnen aanbieden voor de combinatie bellen en internet.
Alles leek geregeld tot ik vandaag het bericht kreeg dat mijn aanvraag tot nummerbehoud afgewezen is door Simyo en ik dus helaas mijn nummer niet mee kan nemen. Volgens BEN kunnen daar allerlei redenen voor zijn. Ik heb zowel telefoonnummer als simkaartnummer juist doorgegeven. Kunnen jullie mij helderheid verschaffen? Het is voor mij namelijk erg belangrijk dat ik hetzelfde nummer behoud.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Angela 27 May 2016, 14:08

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Loesje1966,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je hebt besloten bij ons weg te gaan. Op het moment dat Ben beter bij je wensen past, dan is de keus helaas snel gemaakt.

Ik heb voor je nagekeken waar het misloopt met de aanvraag. In ons systeem zie ik 1 aanvraag staan, en deze is nog niet goed- of afgekeurd. Ik vraag me dan ook af waarom jouw nieuwe provider dit tegen je gezegd heeft. In dit geval kan ik je aanraden om nogmaals contact op te nemen met Ben. Zij kunnen je aangeven dat de aanvraag nog loopt en wat er dan precies afgekeurd is.

Houd je ons ook op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hallo,

Ik heb het zelfde meegemaakt.
Nou heb ik het voor de tweede keer aangevraag bij BEN provider, en daar kreeg ik het zelfde afwijzing.

En dit staat er dan bij:
De reden van de afwijzing is dat je huidige mobiele nummer niet in gebruik is bij de aanbieder die je hebt opgegeven.

Nou heb ik mijn 8 cijverige sim-nummer door gegeven aan BEN. Maar er blijkt een 9de cijfer nodig te zijn.

Hoe kan ik daar aankomen zodat ik wel de overstap kan maken naar BEN?

Met vriendelijke groet,
Ronald.
Reputatie 7
Badge +9
Je moet contact opnemen met BEN. Die snappen nog steeds niet dat er providers zijn die 8-cijferige simkaartnummers gebruiken!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ronald,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat de overstap niet soepeltjes verloopt op dit moment.

Zoals Scotsman aangeeft, gaat het helaas vaker mis als je wilt overstappen naar Ben. Waarom dit precies zo is, zal je echt bij hen na moeten vragen. Je hebt een 8 cijferig simkaartnummer. Er is geen 9e cijfers, dus deze kan ik je ook niet geven. Het lijkt erop dat ze het aanvragen bij de verkeerde provider. Helaas kan ik je niets anders aanraden dan contact op te nemen met Ben en aan te geven wat wij je hier verteld hebben.

Houd je ons op de hoogte?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Angela

Reageer