.

Beantwoord

Waarom lukt nummerbehoud vanaf Ziggo naar Simyo niet?

  • 20 May 2017
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

Lieve mensen,

Ik probeer mijn Ziggo nummer over te zetten naar Simyo, maar het wordt
steeds opnieuw afgewezen om deze reden:
"de combinatie telefoonnummer en simkaartnummer klopt niet.,het telefoonnummer hoort niet bij de provider die je hebt opgegeven."

Ik heb vorige donderdag met Ziggo gebeld, de gegevens kloppen volgens hun, en toch
krijg ik steeds weer een afwijzing. In het forum zie ik dat het wel vaker voorkomt dat Ziggo zo'n aanvraag onterecht afwijst en dat jullie het soms kunnen oplossen.

Kunnen jullie eens kijken of er iets aan te doen is?

(foto van de simcard heb ik een paar dagen geleden gemaild aan nummerbehoud@simyo.nl maar ik heb nog geen reactie gekregen en ben bang om m'n nummer te verliezen omdat ik al een tijdje vruchteloos aan't proberen ben het nummer over te dragen)
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 16:27

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Lieve Yoooosim,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je verzoek tot nummerbehoud is afgekeurd. Ik kan me goed voorstellen dat je je dan stilletjes zorgen gaat maken over dat nummer dat je toch graag bij je wilt houden. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik vraag me meteen iets af: zat je vroeger bij UPC Mobiel voordat je bij Ziggo Mobiel zat? Dat kan een hele hoop verklaren. Zo zie ik ook dat je simkaartnummer begint met 893118, net zoals alle UPC Mobiel-simkaartnummers. Het enige dat je dan nog hoeft aan te passen is je provider! In plaats van 'Ziggo Mobiel' kies je dan voor 'UPC Mobiel'. Dit kun jij zelf ook doen via Mijn Simyo, maar ik heb het zojuist even voor je gedaan. Dat scheelt weer 🙂

Je zult binnenkort dus een e-mail ontvangen met een bevestiging van je verzoek tot nummerbehoud. Ik voorzie dat het vanaf nu soepeltjes zal verlopen.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Mijn verzoek tot nummerbehoud is al twee keer afgewezen. Ik heb het simkaartnummer een paar keer gecheckt en nog een keer opgezocht via de App SIM Card van gsmdev. Dat kan het probleem niet zijn. Bij mijn tweede verzoek heb ik bovendien mijn Ziggo-klantennummer meegestuurd.

Ik ben nooit klant geweest bij UPC. Wel begint mijn simkaartnummer ook met 893118. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik zou't ook even met upc proberen. Bij mij was dat de oplossing en ben nooit klant bij hun geweest.
Ik was altijd bij Ziggo
Nu is het verzoek wel goedgekeurd. Blijft vreemd dat (sommige?) Ziggo-klanten als UPC-klanten in de database staan - ook als ze nooit iets met UPC van doen hebben gehad. Maar goed. Bedankt!
Badge +7
Hoi Erwin1,

Welkom bij Simyo en op ons forum!

Wat jammer dat jouw verzoek ook werd afgewezen omdat je blijkbaar als UPC klant in de database staat. Heel vreemd als je nooit UPC klant bent geweest. Ik heb ook geen flauw idee hoe dit komt.

Gelukkig werd je verzoek wel goedgekeurd toen je UPC als provider invoerde. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Yoooosim Gelukkig is het bij jou ook goedgekeurd. Heel erg bedankt voor je advies voor Erwin1 😃
Wij proberen 2 nummers over te zetten van Ziggo naar Simyo. Bij beiden krijgen we ook deze reactie. Ook beide simkaarten beginnen met het nummer zoals hierboven. De ene is nu gelukt door de provider te wijzigen naar UPC (ook nooit klant geweest) maar bij de andere werkt dat niet, wat nu?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jeroen22,

Vervelend dat het niet lukt. Ik zag ook al dat je zelf een topic had aangemaakt. Wij kunnen jou het beste helpen als we het contact in één topic houden. Klik hier om naar je topic te gaan!

Groetjes,
Caspar

Reageer