.

Beantwoord

Waarom lukt mijn nummerbehoud van KPN naar Simyo niet?

  • 25 May 2020
  • 3 reacties
  • 259 Bekeken

Al een week lang probeer ik iedere dag mijn nummer (na beeindigde abonnement bij KPN)  over te zetten naar Symio. Iedere dag hoor ik van KPN dat mijn nummer “vrij” staat om over te nemen en krijg ik van Symio mails dat overname niet lukt ….. Om wanhopig van te worden. Servicedesk van KPN en Symio weigeren met elkaar te communiceren (mogen ze niet .. ?!) om dit voor mij te regelen. Ik kan niets anders om mijn aangevraagde Symio abonnement binnen de aanvraagtijd te annuleren. Wat een klantbenadering van twee maatschappijen die opscheppen dat ze over HETZELFDE netwerk beschikken maar zich niet inzetten om een klant te behouden. Hoe kan dat toch .. ?? 

icon

Beste antwoord door Ray 25 May 2020, 20:18

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi goedenavond,

Het is niet toegestaan om je telefoonnummer als gebruikers naam te kiezen omwille van je privacy. Ondanks dat het staat aangegeven heb je dit toch gedaan. Een moderator zal dit aanpassen. 

Bij KPN, was je daar klant met een prepaid aansluiting of een abonnement? Bij een abonnement is er sprake van een opzegtermijn van een maand. 

Wat is de opgegeven reden dat de overname niet kon? 

Providers mogen inderdaad niet onderling met elkaar contact opnemen en namens jou als consument spreken. Dit is ter bescherming van jou als consument. Andere providers mogen dit dus ook niet. 

Ik had een Sim Only abonnement, niet op de hoogte van opzegtermijn van 1 maand, maar na contact met KPN en mét mijn instemming om de boete voor eigen rekening te nemen om sneller (lees: onmiddellijk..) over te kunnen stappen. Vier keer gecheckt dat nummer bij KPN “vrij” staat om over te nemen, krijgt Simyio het niet voor elkaar om voor mij deze overstap voor elkaar te krijgen. 

OK, blijkbaar geen onderling contact toegestaan, maar wat kan ik nog als klant van Symio ??? Niets .. ! Ja, mijn gewilde abonnement dan maar opzeggen en kijken of een andere provider dit wel wil / kan oppakken met KPN. Zo jammer .. !

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Nico,

 

Ik heb eerst even je gebruikersnaam aangepast omdat het niet zo handig is jouw telefoonnummer op openbaar internet te hebben staan, zoals Ray al aan gaf.

 

Ik heb gelijk even meegekeken en ik zie dat het nummerbehoud verzoek is gistermiddag is goedgekeurd voor 2 juni. Volgens mij is alles nu in orde, mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen zien we je graag terug op het forum.

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer